Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Do konca sveta in nazaj

Toyota land cruiser 2.8 D-4D AT 4x4 premium

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kaj je danes terenski avtomobil? Večina pravi že kar vsakemu novodobnemu križancu, kot je renault captur, džip. Ker je visok in ker ima zaščitno plastiko. Kaj pa je potem Toyotin land cruiser?
Do konca sveta in nazaj
Foto: Gašper Miš
4. 4. 2019 ob 19:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

en in edini
na terenu mu skoraj ni para, tudi če odmislite vsa elektronska pomagala
za manj vešče voznike bosta funkciji MTS in crawl z neba poslani
kabina je zelo prostorna za vse potnike
sedi se pokončno in visoko, zato je preglednost ven zelo dobra
na makadamskih cestah se počuti kot riba v vodi
veliki gumbi na armaturni plošči so enostavni za upravljanje
kvaliteta izdelave je dobra
baje ga znajo popraviti povsod po svetu
materiali so ponekod ceneni in preveč svetleči
avtomobil na praktično vseh področjih deluje zastarelo
vožnja po običajnih cestah ni tako udobna, kot je pri sodobnih SUVjih
občasno si zaželite močnejši motor
poraba goriva je precej velika
cena za najbolje opremljen testni avto je znašala kar 88 tisočakov
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (14 glasov)
test toyota land cruiser 2.8 D-4D AT 4x4 premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Malo je avtomobilov, ki imajo tako kulten status, kot ga ima danes land cruiser in ki bi se tako dobro znašel povsod po svetu. Ne govorim o najboljšem avtomobilu na svetu, vsi vemo, da je to porsche 911, ampak o najboljšem avtomobilu za PO svetu! Kjer se večina novodobnih ’džipov’ ustavi, se pot za ta pravi terenski avtomobil pravzaprav šele začne. Land cruiser je pojem avtomobila, ki pride praktično povsod, ampak povsod mislim tudi na ves svet, ker se ta avto prodaja v kar 195 državah sveta! Skratka povsod in velika verjetnost je, da bo čez 20 let tudi prvi na Marsu.

65 let tradicije in več kot 3 milijoni prodanih vozil po vsem svetu se pač morajo nekje poznati.

Moram pa vseeno pohvaliti, kako dobro se v tem trenutku znajde na Zemlji. 65 let tradicije in več kot 3 milijoni prodanih vozil po vsem svetu se pač morajo nekje poznati. Prav nič ga ne ustavi, dokler je teren približno prevozen. V Namibiji smo ga preizkusili na vseh možnih podlagah, samo na snegu ne, in verjetno ne rabim razlagati, kako dobro se je obnesel. Kaj pa doma?

Pri nas so že nekatere ceste tako slabe, da včasih rabite skoraj terensko vozilo. Luknja pri luknji, vsako pomlad je še slabše ... če vas to skrbi, z land cruiserjem ne boste ustrelili v temo. Tudi na cesti imate občutek, da vozite velik in neuničljiv stroj in če v tem uživate, vas bo navdušilo, da se sedi visoko, da je spredaj ogromen pokrov motorja in da je preglednost zaradi velikih stekel dobra.

Je pa ravno cesta tista, kjer se ta avto počuti najmanj doma. Volanski obroč je velik in precej posreden, brez pravega občutka med vožnjo, podvozje ni preveč udobno, ker je tole verjetno edini terenec na trgu z ločeno šasijo, kar pomeni več pretresanja, vse deluje okorno in daje občutek ’OK, no, če že moram, pa gremo po cesti do naslednjega brezpotja’. Torej, če prisegate na moderne SUVje, ki blestijo tudi na cesti, tole nikakor ni avto za vas.

Če mislite, da se ti vaši priljubljeni SUVji dobro peljejo tudi na makadamu, pa verjetno še niste sedeli v land cruiserju. Imel sem občutek, kot da je naenkrat zaživel, kot da bi se v avtu, ki je prej spal, nekaj prebudilo. Tako dobro in udobno se po neasfaltirani cesti ne pelje skoraj noben avto na trgu. Šasija se ukvarja s pobiranjem lukenj, vi skrbite za pravo smer vožnje. Ampak tudi to je šele tretjina tistega, za kar je narejen.

Ko se urejene poti končajo, je samo nekaj avtomobilov na svetu, ki vas bodo lahko peljali naprej. Brez skrbi, tudi če vi niste najbolj vešči, vam bo tale avto še kako pomagal. Z gumbom MTS, to je Multi Terrain Select, izberete, po kakšni podlagi se vozite, da prilagodi elektroniko, potem pa izberete še hitrost, s katero se želite peljati. Kot nekakšen tempomat, ampak za teren. In spet samo vrtite volan. Zadeva deluje tudi pri spustu in seveda odlično, da vas bo skrbelo samo, koliko laka na pločevini boste opraskali.

V takšnem udobju po tako težkem terenu gre res težko. Med vožnjo, ko gledate samo, da ne boste povozili kakšne skale, vas bo tudi brigalo, kako zastarelo deluje notranjost. Res vse izgleda, kot da bi prišlo iz nekega davnega časa z velikimi gumbi s cenenim izgledom, plastično plastiko in svetlečimi okraski, ampak dvomim, da se vozniki v puščavi kaj dosti ukvarjajo s tem. Glavno, da ne škripa in da se da dokaj enostavno očistiti. Sam bolj pogrešam kakšen večji odprt prostor ob volanu, da lahko odložim walkie-talkie in daljnogled, ko grem na safari.

Med pogonsko mehaniko še najmanj prepriča edini motor, ki je pri nas v ponudbi, ’le’ štirivaljni turbodizel D-4D z 2,8 litra delovne prostornine. Pišem le, ker v praksi ni prešibek, celo v mehkem puščavskem pesku v Namibiji ni imel nobenih težav, kot jih je imel na primer naš službeni amarok z le dvolitrskim štirivaljnikom, vseeno pa si občasno zaželite še nekaj več potiska, sploh, ker poraba še zdaleč ni majhna, na testu se je na koncu ustavila pri 11,8 litra dizla na 100 kilometrov. 130 kilovatov (177 KM) je v več kot 2,4 tone težkem praznem vozilu slišati malo, ampak kdor razume osnove terenske vožnje in kako znajo različna prestavna razmerja dobro izkoristiti vseh 450 Nm navora, bo zadovoljen.

Če se občasno odpeljete do Namibije, je pa to za vas ena in edina izbira.

Je pa vožnja po terenu zelo draga. Prvič že zato, ker morate najti primeren prostor za to in se nekam odpeljati, drugič pa, ker takšen land cruiser stane kar 88 jurjev! Seveda je ta najbolje opremljen, ki ga lahko kupite pri nas, osnovni je 50, ampak tudi zato veste, da to ni avto za vsakogar. Če ga rabite samo za kazanje, si kupite raje kaj od tistega, čemur večina pravi džip in ima pogon na sprednji kolesi. Če se občasno odpeljete do Namibije, je pa to za vas ena in edina izbira. Ker je edini, ki vas bo udobno in verjetno v enem kosu pripeljal tja IN nazaj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota land cruiser 2.8 D-4D AT 4x4 premium
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2755
moč v kW (KM) pri vrt./min 130 (177) pri 3.400
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 1.600 do 2.400
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4840 x 1885 x 1835
medosna razdalja v mm 2790
prtljažnik v litrih 120
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2430 (560)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 12,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,2/6,3/7,2
poraba na testu v l/100 km 11,8
cena osnovnega vozila v EUR 49.900
cena testnega vozila v EUR 87.950
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 87.950

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Landkruzaaaaaaaaaaaa
(pred 4 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |