Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lepe stvari so drage

Audi A7 sportback 50 TDI quattro tiptronic S line

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko razmišljam o lepih stvareh, so Nemci zadnji narod, na katerega bi pomislil. Ko razmišljam o dobrih stvareh, pa prvi. Kaj pa, če jim je uspelo nekaj neverjetnega in so to dvoje združili?
Lepe stvari so drage
Foto: Anže Jereb, Gašper Miš
29. 3. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 6

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

ko ga boste videli v živo, boste razumeli, zakaj je za nas višek nemške estetike
s petimi vrati je celo uporaben in kabina lažje dostopna
najsodobnejše luči poleg odlične osvetlitve ponujajo tudi pravi šov
v kabini je celo dovolj prostora za pet odraslih, če se pojavi potreba po tem
nov sistem upravljanja z napravami preko zaslonov je najboljši do zdaj
zasloni so veliki in ponujajo odlično ločljivost
motor je fantastičen primerek najsodobnejše dizelske tehnologije
izklapljanje in ponovno vklapljanje motorja je zelo lepo zadušeno
vodljivost je s štirikolesnim krmiljenjem vrhunska
lega na cesti je kljub masi zelo zanesljiva tudi med hitro vožnjo
pritiskanje na zaslone pušča ogromno prstnih odtisov
občutek na volanu še ni takšen, kot si ga želimo
počasna vožnja kljub zračnemu podvozju ne more skriti ogromnih platišč
vse napredne tehnologije vseeno niso bistveno zmanjšale porabe
samodejni menjalnik je premalo odziven in odločen
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (20 glasov)
test audi A7 sportback 50 TDI quattro tiptronic S line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Audi predstavlja novi A7 sportback. Višek nemške estetike. Poglejte čiste, namenske linije, ki se vijejo po pločevini. Celo pokrov za gorivo so premaknili, da ja ne moti pomembne črte, ki se vije do zadka. Obliko maske so prenesli še na rahlo k vozniku zasukano armaturo in volanski obroč. Da so šli v ekstremne detajle, kažejo tudi sprednje in zadnje luči s kupom čisto neodvisnih modulov, ki se sekvenčno prižigajo. V temi to izgleda noro. Mogoče že kar preveč kičasto, ampak če daš 112 ’jurjev’ za avto, se pa ja lahko malo pohvališ pred kolegi.

Če je Mercedes-Benz kakšnih 15 let nazaj s svojim CLSom na novo odprl vrata razredu luksuznih limuzin z nizko kupejevsko streho, je to zdaj najboljše, kar ta svet ponuja. A7 sportback je namreč izjemno napreden avto. Marsikaj je podedoval od še večjega A8, pa že ta meri praktično pet metrov. To pomeni ogromno senzorjev za varno in delno avtonomno vožnjo, saj ima spredaj laser, radar za dolgi doseg, kar štiri radarje za srednji doseg in še dodatno kamero za prepoznavo vsega mogočega. Ko bo dovoljeno in ko bo tehnologija zrela, bo ta avto znal voziti sam.

Druga stvar: pogon. Oznaka 50 TDI ne pomeni, da je pod pokrovom 5-litrski turbodizel, ampak 3.0 TDI z 210 kilovati, kar je 286 ’konjev’. Motor ni poseben zaradi svoje majhne mase 190 kilogramov, niti zaradi moči, čeprav je ima več kot dovolj, sploh navora je za kar 620 njutonmetrov in A7 z njim pospeši do 100 km/h v 5,7 sekunde … ne, zanimiv je zaradi nečesa, čemur pravijo ’mild hybrid’, torej lahki hibrid. Ne more se voziti na elektriko, lahko pa popolnoma izklopi motor med vožnjo, ko avtomobil jadra ali se vozi po klancu navzdol celo do hitrosti 160 km/h. Za to so morali razviti nov z jermenom gnan zaganjalnik-alternator, ki lahko služi tudi kot generator, ko z 12 kilovati moči regenerira zavorno energijo. Zadaj ima dodatno baterijo, glavno omrežje pa je pri tem avtu zdaj 48-voltno namesto 12, ki služi le še določenim napravam v avtu, kot so merilniki in multimedija.

Lepo oziroma nič se ne čuti, ko se vozite po klancih dol in se motor izklaplja, enako med enakomerno vožnjo po ravnih cestah, sploh pa, ko se izklopi pred semaforjem, še preden se ustavite. In potem se tako lepo zažene nazaj, da se nič grdo po dizelsko ne strese, kar je zasluga nove električne oljne črpalke v menjalniku in nadzorne enote menjalnika, ki bdi nad tem, kdaj se je avto ustavil in bo spet speljal. Z vso moderno tehnologijo naj bi takšen A7 sportback porabil 7 decilitrov manj, na našem testu pa je bila na koncu povprečna poraba 8,5 litra na 100 km, kar je za moč, velikost in štirikolesni pogon zelo OK, ni pa revolucionarno manj.

Tretja stvar: vožnja. Čeprav oglašujejo tudi športnost, je tukaj ne iščite. Tudi v dinamičnem načinu je menjalnik prepočasi odziven, mimogrede, tukaj je klasični samodejni in ne S tronic, avto pa je enostavno pretežak, skoraj 2 toni tehta. Volanski mehanizem je sicer dovolj neposreden, za moje pojme premalo obtežen, vodljivost je pa odlična, ker je podvozje vrhunsko nastavljeno, težišče dovolj nizko in ker ima še štirikolesno krmiljenje. Na cesti to pomeni fantastično vstopanje v ovinke. 2 jurja in pol vas bo olajšalo in vam za 1,1 metra tudi zmanjšalo obračalni krog, ko boste parkirali. Testni ima seveda še zračno vzmetenje, ki ga absolutno priporočam. Dodatna 2 jurja in pol. Vsaj malo ublaži sicer dokaj čvrsto blaženje na velikih 20-palčnih kolesih, čeprav še vedno ni tako harmonično kot pri mercedesu CLS. Pozna se predvsem pri majhnih hitrostih, ko se še čutijo luknjice s ceste, z večanjem hitrosti pa tudi te malenkosti izginejo.

Četrta stvar: kabina. Prostora v dolžino ni malo, zaradi daljšega medosja seveda več kot prej, čeprav se pozna, da je streha zadaj nizka, zato za zelo visoke tam ni. Prtljažnik je po litrih tudi zelo velik, ampak dokaj nizek, so pa zadaj seveda vrata, s čimer je dostop zelo enostaven in praktičen. Ja, kdo bi si mislil, da je tovrsten avto lahko praktičen in zmore prepeljati celo kakšen večji predmet, če podrete naslonjala zadaj.

In mogoče še najbolj zanimiva stvar pri tem avtu sploh; sem namenoma pustil za konec. Vidite kje v kabini kakšen gumb? No, tistega za vžig in kakšno malenkost že, ampak vse ostalo deluje preko zaslonov s haptičnim povratnim odzivom. Sliši se kot nekaj, kar bi izumil Tony Stark, v praksi pa to pomeni, da morate malo bolj pritisniti na navidezni gumb, zaslon pa bo zavibriral in slišali boste še dodaten klik, da boste vedeli, da ste nekaj pritisnili. Pri Volanu ne maramo zaslonov namesto gumbov, no, pri Audiju pa so naredili nekaj, kar nam je že skoraj všeč. Res dobro deluje, prepoznava celo vaše pisano pisanje, temperatura se lahko kar z drsanjem po zaslonu nastavlja, da ne izgubljate časa, meniji so odlično razporejeni … res, super, samo ena stvar vas bo motila … da ni nekje zraven držala za krpico, ker bo po nekaj dneh s kupom mastnih prstnih odtisov izgledalo obupno.

Glede A7 sportback smo se vsi strinjali, da nam je všeč.

Torej top nemški izdelek … pa je res lep? V večinsko moškem uredništvu smo se strinjali, da se tudi glede lepote žensk velikokrat ne strinjamo, pa že nekako uspemo shajati skupaj. Glede A7 sportback pa smo se vsi strinjali, da nam je všeč, in to pove dovolj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A7 sportback 50 TDI quattro tiptronic S line
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, V oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2967
moč v kW (KM) pri vrt./min 210 (286) od 3.500 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 620 od 2.250 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski, tiptronic
pogon na vsa štiri kolesa, quattro
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4969 x 1908 x 1422
medosna razdalja v mm 2926
prtljažnik v litrih 535
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1955 (580)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,4/5,4/5,8
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 81.550
cena testnega vozila v EUR 81.550
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 112.470

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
henduk pravi:
AUDI : Ako Upali Dobro Ide. :)
(pred 7 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Valda
(pred 7 meseci )
Ni slike
pravi:
najboljsi audi trenutno
(pred 7 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Js bom raje rs7 kupu...to nima smisla dat 130k
(pred 7 meseci )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Meni je perfect
(pred 7 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ze ta je dober...kr ne morem pocakat na RS7...ampam prstni odtisi na zaslonu pa niso slabost...to je nekaj obicajnega kar se pojavi na vsakem kosu stekla heh
(pred 7 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |