Audi predstavlja novi A7 sportback. Višek nemške estetike. Poglejte čiste, namenske linije, ki se vijejo po pločevini. Celo pokrov za gorivo so premaknili, da ja ne moti pomembne črte, ki se vije do zadka. Obliko maske so prenesli še na rahlo k vozniku zasukano armaturo in volanski obroč. Da so šli v ekstremne detajle, kažejo tudi sprednje in zadnje luči s kupom čisto neodvisnih modulov, ki se sekvenčno prižigajo. V temi to izgleda noro. Mogoče že kar preveč kičasto, ampak če daš 112 ’jurjev’ za avto, se pa ja lahko malo pohvališ pred kolegi.
Če je Mercedes-Benz kakšnih 15 let nazaj s svojim CLSom na novo odprl vrata razredu luksuznih limuzin z nizko kupejevsko streho, je to zdaj najboljše, kar ta svet ponuja. A7 sportback je namreč izjemno napreden avto. Marsikaj je podedoval od še večjega A8, pa že ta meri praktično pet metrov. To pomeni ogromno senzorjev za varno in delno avtonomno vožnjo, saj ima spredaj laser, radar za dolgi doseg, kar štiri radarje za srednji doseg in še dodatno kamero za prepoznavo vsega mogočega. Ko bo dovoljeno in ko bo tehnologija zrela, bo ta avto znal voziti sam.
Druga stvar: pogon. Oznaka 50 TDI ne pomeni, da je pod pokrovom 5-litrski turbodizel, ampak 3.0 TDI z 210 kilovati, kar je 286 ’konjev’. Motor ni poseben zaradi svoje majhne mase 190 kilogramov, niti zaradi moči, čeprav je ima več kot dovolj, sploh navora je za kar 620 njutonmetrov in A7 z njim pospeši do 100 km/h v 5,7 sekunde … ne, zanimiv je zaradi nečesa, čemur pravijo ’mild hybrid’, torej lahki hibrid. Ne more se voziti na elektriko, lahko pa popolnoma izklopi motor med vožnjo, ko avtomobil jadra ali se vozi po klancu navzdol celo do hitrosti 160 km/h. Za to so morali razviti nov z jermenom gnan zaganjalnik-alternator, ki lahko služi tudi kot generator, ko z 12 kilovati moči regenerira zavorno energijo. Zadaj ima dodatno baterijo, glavno omrežje pa je pri tem avtu zdaj 48-voltno namesto 12, ki služi le še določenim napravam v avtu, kot so merilniki in multimedija.
Lepo oziroma nič se ne čuti, ko se vozite po klancih dol in se motor izklaplja, enako med enakomerno vožnjo po ravnih cestah, sploh pa, ko se izklopi pred semaforjem, še preden se ustavite. In potem se tako lepo zažene nazaj, da se nič grdo po dizelsko ne strese, kar je zasluga nove električne oljne črpalke v menjalniku in nadzorne enote menjalnika, ki bdi nad tem, kdaj se je avto ustavil in bo spet speljal. Z vso moderno tehnologijo naj bi takšen A7 sportback porabil 7 decilitrov manj, na našem testu pa je bila na koncu povprečna poraba 8,5 litra na 100 km, kar je za moč, velikost in štirikolesni pogon zelo OK, ni pa revolucionarno manj.
Tretja stvar: vožnja. Čeprav oglašujejo tudi športnost, je tukaj ne iščite. Tudi v dinamičnem načinu je menjalnik prepočasi odziven, mimogrede, tukaj je klasični samodejni in ne S tronic, avto pa je enostavno pretežak, skoraj 2 toni tehta. Volanski mehanizem je sicer dovolj neposreden, za moje pojme premalo obtežen, vodljivost je pa odlična, ker je podvozje vrhunsko nastavljeno, težišče dovolj nizko in ker ima še štirikolesno krmiljenje. Na cesti to pomeni fantastično vstopanje v ovinke. 2 jurja in pol vas bo olajšalo in vam za 1,1 metra tudi zmanjšalo obračalni krog, ko boste parkirali. Testni ima seveda še zračno vzmetenje, ki ga absolutno priporočam. Dodatna 2 jurja in pol. Vsaj malo ublaži sicer dokaj čvrsto blaženje na velikih 20-palčnih kolesih, čeprav še vedno ni tako harmonično kot pri mercedesu CLS. Pozna se predvsem pri majhnih hitrostih, ko se še čutijo luknjice s ceste, z večanjem hitrosti pa tudi te malenkosti izginejo.
Četrta stvar: kabina. Prostora v dolžino ni malo, zaradi daljšega medosja seveda več kot prej, čeprav se pozna, da je streha zadaj nizka, zato za zelo visoke tam ni. Prtljažnik je po litrih tudi zelo velik, ampak dokaj nizek, so pa zadaj seveda vrata, s čimer je dostop zelo enostaven in praktičen. Ja, kdo bi si mislil, da je tovrsten avto lahko praktičen in zmore prepeljati celo kakšen večji predmet, če podrete naslonjala zadaj.
In mogoče še najbolj zanimiva stvar pri tem avtu sploh; sem namenoma pustil za konec. Vidite kje v kabini kakšen gumb? No, tistega za vžig in kakšno malenkost že, ampak vse ostalo deluje preko zaslonov s haptičnim povratnim odzivom. Sliši se kot nekaj, kar bi izumil Tony Stark, v praksi pa to pomeni, da morate malo bolj pritisniti na navidezni gumb, zaslon pa bo zavibriral in slišali boste še dodaten klik, da boste vedeli, da ste nekaj pritisnili. Pri Volanu ne maramo zaslonov namesto gumbov, no, pri Audiju pa so naredili nekaj, kar nam je že skoraj všeč. Res dobro deluje, prepoznava celo vaše pisano pisanje, temperatura se lahko kar z drsanjem po zaslonu nastavlja, da ne izgubljate časa, meniji so odlično razporejeni … res, super, samo ena stvar vas bo motila … da ni nekje zraven držala za krpico, ker bo po nekaj dneh s kupom mastnih prstnih odtisov izgledalo obupno.
Glede A7 sportback smo se vsi strinjali, da nam je všeč.
Torej top nemški izdelek … pa je res lep? V večinsko moškem uredništvu smo se strinjali, da se tudi glede lepote žensk velikokrat ne strinjamo, pa že nekako uspemo shajati skupaj. Glede A7 sportback pa smo se vsi strinjali, da nam je všeč, in to pove dovolj.