{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Proslava črke X

BMW X5 xDrive30d M sport

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Prav X5 je tisti, ki je pri BMWju proslavil črko X. Z njim se je vse začelo in z njim gre zdaj vse naprej v novo ero. Pred vami je 4. generacija in ta je še večja kot prej. Je zato tudi razred višje?
Proslava črke X
Foto: Jure Cehner
4. 1. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

udobje in skladnost vožnje sta naredila vsaj en, če ne dva koraka naprej
zračno vzmetenje ni izboljšalo le udobja ampak tudi terenske zmogljivosti
med vožnjo po terenu ali blizu ovir vam pomagajo številne kamere
za X5 si težko predstavljam boljšo kombinacijo motorja in menjalnika
poraba je ob veliki masi zelo sprejemljiva
v kabini je med vožnjo z akustično zasteklitvijo zelo mirno in tiho
izdelava je pričakovano odlična, uporabljeni materiali večinoma vrhunski
projekcijski zaslon je nujen, na njem se prikazujejo številne informacije
sedeži individual so sicer dragi, ampak krasno nastavljivi in pozorno izdelani
dvodelna prtljažna vrata se lahko zdaj v celoti odpirajo električno
na voljo so številni moderni in tehnološko napredni dodatki
ob zelo bogato odmerjenem prostoru v višino in širino ga je notri malo v dolžino
plastika je ponekod preveč svetleča in cenena
nekateri gumbi (ob ročici menjalnika) dajejo premalo povratnega občutka
štirikolesno krmiljenje ne deluje tako prepričljivo kot pri nekaterih drugih avtih
digitalni merilniki delujejo pusto, lahko bi bolje izkoristili velik zaslon
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (18 glasov)
test BMW X5 xDrive30d M sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Danes je pravo nadomestilo za prvo generacijo iz leta 1999 v bistvu X3, ki je celo od tiste daljši za 4 cm, novi X5 pa od svojega pradedka že za dobrih 25 cm. Če se je ponekod trend rasti že ustavil, se pri SUVjih očitno še ni. Vidi se, da povzema vse nove oblikovalske ideje X3 in še kakšnega X, ni pa na prvi pogled očitno, da gre za čisto novi X5. Kljub ogromnima ledvičkama, no, ledvicama, se zdi, da bi moral še malo bolj izstopati glede na svoj bogat renome, saj je ob prihodu na trg povzročil malodane revolucijo. So pa luči zadaj tiste, ki skoraj nobenega ne pustijo hladnega. Nas spominjajo na avtomobil ene cenejše znamke, je pa z njimi vsaj drugačen od ostalih Xov. Nekoč nas je BMW na vsak način želel prepričati, da je X5 v resnici SAV in ne SUV, ker je bil izrazito cestni avto brez kakršnihkoli terenskih ambicij.

Vseeno bo vsakemu, ki bo po urejeni cesti samo malo zapeljal ta avto, jasno, da je tole nekaj drugega od vseh starih X5. Občutek med vožnjo je bistveno boljši, ker je bolj udoben. Ves čas smo pri vseh SUVjih govorili, da niso udobni, ker delujejo napeto in ves čas pretresajo potnike, prestižni proizvajalci pa so zdaj našli rešitev v zračnem vzmetenju, ki je prvič na obeh premah na voljo tudi pri tem modelu. Čeprav stane dodatno 1.517 evrov, niti za trenutek ne razmišljajte, da ga ne bi izbrali. Prvič, ker ta številka predstavlja le odstotek ali dva pri celotni ceni, predvsem pa z njim postane X5 prijeten in umirjen, če izberete dinamični način, celo agilen, malo je nagibanja in pri 2,2 tone mase je presenetljivo lahkotno vodljiv. Ne zdi se sicer tako oster kot prejšnji, ampak deluje na novi platformi s kar petvodilno zadnjo premo precej bolj umirjeno in skladno. Do tukaj si pri poglavju vozne lastnosti in občutki zasluži samo najboljše ocene.

Manj sem prepričan, če res nujno priporočam štirikolesno krmiljenje, ki isto stane 1.517 evrov.

Manj sem prepričan, če res priporočam štirikolesno krmiljenje, ki isto stane 1.517 evrov. Saj pomaga pri parkiranju na manjšem prostoru in zavijanju v ozke ulice, ampak včasih daje nekam hecen občutek in je potrebno dodatno popravljati smer, ko že zavijete. Saj se človek privadi v dveh dneh, ampak se je vseeno potrebno privaditi, česar pri drugih avtomobilih nisem občutil v tolikšni meri.

Vem, da ne bo vsak izbral toliko dodatne opreme, kot je ima testni model z vrhunskimi sedeži individual, oblečeno armaturno ploščo, dodatnim ogrevanjem, laserskimi lučmi, akustično zasteklitvijo, s strešnim oknom, paketom M sport in še marsičim, da je dodatkov potem kar za 40 jurjev. Ampak ravno zato je potem notranjost prijetna, čeprav ponekod plastika preveč svetleča in občutek celo kičast s stekleno ročico menjalnika. Nekdo, ki gleda posnetke, pa ploska od veselja in jo že kljuka na seznamu dodatne opreme, tako različni so okusi in to je pri prestižnih znamkah vedno pomembno.

Zame so seveda še veliko bolj uporabni dodatki, kot je projekcijski zaslon, zelo velik je in odlično viden. Novi so nekam pusti digitalni merilniki in velik osrednji zaslon, ki je pri BMWju lepše vkomponiran z ostalimi napravami in kljub velikosti 12,3 palca nikamor ne štrli, gumbi delujejo čvrsto in kvalitetno, čeprav bi bili kovinski še boljši, vidljivost iz avta je zelo dobra, ker se visoko sedi, in kabina je ena najširših med tovrstnimi avti. Tudi v drugi vrsti trije brez težav sedijo eden ob drugem, je pa v dolžino hecno malo prostora, kar sem sploh videl, ko so bili notri otroški sedeži in sta otroka precej pogosto z nogami brcala v moj sedež, čeprav sem povprečno visok, torej niti voznikov sedež ni bil pomaknjen zelo nazaj. Nasprotno je seveda kljub strešnemu oknu veliko prostora nad glavami potnikov, sploh pa je vožnja užitek, ker je imel testni še dodatno akustično zasteklitev, ki zelo učinkovito zaduši hrup okoli avtomobila. Sprednja potnika bodo razveselile tudi malenkosti, kot sta recimo hlajena ali ogrevana utora za pijačo, da bodo dolge poti ja še bolj prijetne. Prtljažnik s 650 litri ostaja precej prostoren, dno je dokaj visoko od tal, ampak je tudi strop visok, ohranja pa dvojno odpiranje vrat, pri čemer se zdaj tudi spodnji del lahko odpira in zapira elektronsko. Pri tem nastane fina polička za sedenje ali pa pač lažje nakladanje težjih predmetov.

Je pa še eno področje, ki ga pri X5 do te generacije še nismo obdelali. Teren! Ja, vem, kdo pa se z njim vozi po terenu in, če smo realni, stari tudi niso bili za tja. Ampak pri tem se podvozje dvigne, razpon med najnižjo in najvišjo točko je 80 milimetrov in lahko si omislite celo terenski paket off-road z dodatnimi zaščitami trebuha in programi, ki jih testni ni imel. Je pa imel vrhunske kamere, ki vam pomagajo, ko ne vidite nič okrog avta. Ja, tudi takšna je moderna terenska vožnja, ampak X5 je zares postal bolj zmogljiv, ko zavijete z urejenih cest. V osnovi je 214 mm od tal. Seveda pa to še vedno ni pravo terensko vozilo; ga izdajo že gume, če ga lastniku že škoda ni pri tolikšnem znesku.

Naj se vrnem na urejeno cesto, kjer vas bosta spet navdušila znan trilitrski turbodizelski šestvaljnik in osemstopenjski samodejni menjalnik; zmogljivosti so zelo dobre, 195 kilovatov, kar je 265 ’konjev’, je seveda dovolj za suvereno premikanje, poraba je bila okoli 9 litrov na 100 kilometrov, kar je povsem znosno, predvsem pa je hrupa za dizelski pogon malo, zato bo še kar nekaj časa trajalo, da bodo v teh avtih brneli bencinski motorji. Poleg številnih tehnologij, ki pomagajo nepazljivemu ali bolje rečeno nepozornemu vozniku, je bila ena še posebej zanimiva in morda kar malce strašljiva, če se voznik tega zaveda. Zavore so namreč v celoti elektronske, kar pomeni, da ni več fizične povezave med zavornim pedalom in cilindrom. Občutek na pedalu je vrhunski, kljub veliki masi se X5 zelo zanesljivo ustavlja, bo pa ’hecno’, ko boste na polno zavirali na snegu in ne bo več značilnega trzanja pedala, ko čutite, kako deluje ABS. Vse skupaj je pač del napredka tehnologije, ki so korak k avtonomni in bolj učnikoviti vožnji.

118 tisoč evrov v tem razredu ni več cena, ki bi ob tako bogati opremi presenetila. Seveda ni malo, ogromno je, ampak toliko je pač potrebno odšteti za moderen prestižni SUV. Za osnovnega bi sicer morali 77.500, ampak ne vem, zakaj bi se mučili na osnovnih stolih, če pa lahko uživate na finih foteljih in na zračnih blazinah plavate na grdih cestnih luknjah in z laserskimi lučmi strašite poredne srne. Prvi terenec za cesto je tako postal boljši na terenu IN na cesti, kdo bi si mislil, da je to pri novi generaciji možno … Verjetno vsi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X5 xDrive30d M sport 
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 195 (265) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 620 od 2.000 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4922 x 2004 x 1745
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 650
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2185 (675)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 6,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/6,3/6,8
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 77.500
cena testnega vozila v EUR 77.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 118.022

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1 sportback
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617  domača premiera - renault kadjar
181920
21222324  domača premiera - audi Q3
252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: takac12
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 6 meseci  |