Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prvi avto, ko izveš, da boš očka

Citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 M shine XTR

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Družinski kombi je šele v tretji generaciji, pa se zdi, da je med nami že celo večnost. To krasi samo najboljše. Težko oziroma skoraj nemogoče je za 21 tisoč evrov dobiti tako uporaben, prostoren in hkrati moderen avtomobil, kot je testni. Pa je res tako dober?
Prvi avto, ko izveš, da boš očka
Foto: Jure Cehner, Gašper Miš
8. 1. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

najbolj uporaben avto pri teh zunanjih merah in za ta denar
vsi potniški sedeži se lahko nastavljajo in zlagajo
prtljažnik je že v osnovi ogromen in pravokotne oblike
zadaj je uporabna trda polica, ki lahko tudi razpolovi prostor spodaj
na zadnjih vratih je še vedno možno ločeno odpiranje šipe
v zadnjem delu si lahko pod stropom omislite dodaten predal
spredaj je ogromno odlagalnih mest, ki že sama merijo veliko
zelo dolg spisek serijske in dodatne opreme glede na razred vozila
uporabna vzvratna kamera, ki spremeni sliko, ko se približate oviri
dober nov motor, ki je tudi dovolj varčen
precej učinkovita zvočna izolacija bo poskrbela za mirne dolge vožnje
možnost namestitve treh ne preširokih otroških sedežev
odlagalna mesta bi morala biti gumirana, da ne bi vse drselo
preveč ceneni materiali v kabini, vsaj pri boljših paketih opreme
med sedeža ne morete postaviti ničesar razen torb, če nimate predala
blaženje je premalo udobno in umirjeno za tip vozila
električni volanski servo ne deluje zvezno in ponuja slab občutek
sistem za ohranjanje voznega pasu deluje podpovprečno
drugo vzvratno ogledalce je nameščeno zelo nerodno, skoraj neuporabno
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (16 glasov)
test citroen berlingo BlueHDi 130 BVM6 M shine XTR
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Še najbolj mu bo večina zamerila cenene materiale, ki so v navadnih delovnih kombijih.

Ne na vseh področjih. Še najbolj mu bo večina zamerila cenene materiale, ki so v navadnih delovnih kombijih. Sicer se trudijo s kakšno malenkostjo, ampak plastika je povsod trda in gladka, tako da si lahko predstavljate, kako se v odprtih predalih vozijo stvari med vožnjo. Je pa zato predalov in prostorčkov toliko, da dobesedno pozabite, kam ste kaj pospravili. Samo v njih je več prostora kot v prtljažniku C1, pa govorimo samo o en meter daljšem vozilu.

Prednost berlinga je, da je dolg samo 4 metre 40, prostora je pa za vsakodnevne selitve. Prtljažnik ponuja 775 litrov do police, 1.355 do stropa ali kar 3.500 litrov, če zložite vse tri sedeže. Zloži se celo sovoznikov sedež in zadaj je trda polica, če želite malo razdeliti prostor. Vse skupaj je dostopno tudi, če odprete samo zadnjo šipo, in v tem mu res ni para. Razen znotraj hiše, če pomislimo na peugeot rifter in opel combo. Ampak berlingo ima še stropni predal, ki se odpre od zunaj IN znotraj, pa stropno polico po skoraj celi dolžini, če si omislite stekleno streho. In sedeži v drugi vrsti so trije ter ločeni, kar pomeni, da lahko tja namestite tri ne preširoke otroške sedeže. Če je to tisto, kar iščete pri svojem avtu, sploh ne glejte naprej, ker ste ga že našli.

Če radi sedite bolj pokončno in malo višje od ostalih v prometu, boste tudi zadovoljni. Sploh z bogato opremo shine dobite še fina naslonjala, prijeten volan, preglednost je dobra zaradi oglate oblike in moti samo rob na šipi ob levi rami, da je avto zunaj lepši. Zvočna zatesnitev je presenetljivo dobra za tip vozila in ergonomija je v osnovi zelo dobra. Prezračevanje ima prave gumbe, hvala Citroën, so pa nekatere rešitve prav hecne, recimo drugo vzvratno ogledalce, da vidite otroke za sabo, gledali pa boste spuščen strop, namesto, da bi ga namestili malo bolj nazaj in bi bilo rešeno. Ali da bi med sedežema naredili še kakšen uporaben utor, čeprav res lahko kupite še poseben ogromen predal za med sedeža, pa je problem rešen.

Ko berete spisek opreme pri tem kombiju, se sliši kot tisti pri precej dražjih avtih: dvopodročna klimatska naprava, moderna navigacija in sistem z vsemi povezavami za vaše naprave, ohranjanje voznega pasu, ker se volan celo samodejno suka, vse skupaj je kar 19 sistemov za pomoč vozniku in izpostavil bi še vzvratno kamero ter projekcijski zaslon. Zadnji je super; tudi če ne projicira slike na šipo, je čisto dovolj uporaben, sam pa berlingo ravno ne zna voziti. Tu se vidi, da je sistem za ohranjanje voznega pasu bolj osnovne sorte in sam sem ga vedno kar izklopil, ker je bil včasih prav tečen, ko je mislil, da ne držim volana, čeprav sem ga ves čas.

Volanski servo me je razočaral, ker se zdi, kot da deluje po stopnjah, ne pa lepo zvezno. Pri manjših zasukih med umirjeno vožnjo z dolgimi ovinki se zdi, kot da se rahlo zatika in to smo opazili pri prvih električnih servoojačevalnikih na trgu že nekaj let nazaj. Blaženje bi bilo lahko za tip vozila precej bolj udobno, enostavno ne zna lepo požirati neravnin in pretresa živo vsebino v avtu, čeprav mi je jasno, da ne sme biti premehko, ker bi se sicer preveč in nevarno nagibal. Ta se zelo malo in pelje se dovolj zanesljivo, da mu boste svojo družino vedno zaupali, vedite pa, da vas z vožnjo pač ne bo navduševal, če ste vozniški fanatik.

In še motor! Ta si zasluži dobre ocene, gre za nov 1,5-litrski trubodizelski štirivaljnik s 96 kilovati, po domače 130 ’konji’, na testu je povprečno pil okrog 7 litrov pa smo dali čez kar veliko klancev, ki precej povečajo porabo. Menjalnik je v tem primeru 6-stopenjski in ne deluje skoraj nič francosko; če ne boste prehitri pri prestavljanju, se nič kaj ne zatika, ročica pa je postavljena lepo visoko.

Končno oceno je, kot si lahko sami mislite po vsem, kar sem napisal, zelo težko dati. Če gledam udobje, vozne lastnosti, materiale ... potem slaba trojka. Če gledam uporabnost, prostornost in ceno, čista petka. Torej povprečno 4? Berlingo ni za tiste, ki iščejo vse v enem avtu, ampak za tiste, ki potrebujejo točno to. No, za njih, ki jih še zdaleč ni malo, bo verjetno najboljši. Če ste že očka (ali mama), dobro veste, kaj mislim.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 M shine XTR
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1499
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4403 x 1848 x 1874
medosna razdalja v mm 2785
prtljažnik v litrih 597
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1430 (690)
največja hitrost v km/h 185
pospešek 0-100 km/h v s 10,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/4,0/4,3
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 16.750
cena testnega vozila v EUR 22.650
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.250

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |