Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Velika noga za velike čevlje

Renault megane R.S. TCe 280 energy cup

Avtor prispevka: Anže Jereb
R.S. pri Renaultu vedno pomeni kaj razburljivega. V primeru megana R.S. še posebej, saj je predhodnik tokratnega novinca vedno znova dokazoval, da gre za posebno cestno zver. Je novi iz istega testa?
Velika noga za velike čevlje
Foto: Gašper Miš
9. 11. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

ste ga pogledali v zadnjo plat? Hudo, ne?
oblika je nasploh zelo atraktivna, pet vrat pa daje uporabnost
sprednja sedeža sta odlična in lepo objameta voznika
čvrsto podvozje vedno znova opozarja, da je ta R.S. posebna zver
krmiljenje je natančno, lepo obteženo ter polno informacij
štirikolesno krmiljenje pomaga pri legi, ta megane se pelje kot po tračnicah
zadek je pri zaviranju v zavoju živahen, a ravno v pravi meri
1,8-litrski motor ponudi veliko moči in avto odlično pospešuje
zavore Brembo zlepa ne omagajo in vedno skrbijo za konkreten pojemek
menjalnik je natančen in dokaj kratek …
… vseeno pa ne najhitrejši, res hitrih prestavljanj nima rad
motor z zvokom ponuja premalo drame ali vsaj premalo pokanja iz izpuha
ta atraktivna barva ni poceni, stane 1.600 EUR
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (21 glasov)
test renault megane R.S. TCe 280 energy cup
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Praktično vsi megani R.S. doslej so bili pravi športniki. Se spominjate posebej hudega megana R26R z dvema sedežama, kletko in povsem izropano notranjostjo? Pa novejšega megana R.S., ki je postavil rekord steze Nordschleife za vozila s sprednjim pogonom. Tega mu je potem 'ukradla' honda civic, pa njej volkswagen golf, dokler ni megane R.S. še enkrat zapeljal na stezo in zopet postal najhitrejši? No, vseeno mu je tudi ta naslov še enkrat vzela honda civic, ampak tukaj je že nova generacija megana R.S., ki zna zgodbo zopet obrniti sebi v prid. Nikoli končana, ampak še kako zanimiva zgodba, ki jo z veseljem spremljamo.

Prejšnja generacija R.S.a je bila v našem uredništvu velikokrat na testu. Preizkusili smo vse različice, klasični R.S., pa takšnega s podvozjem cup, različico trophy in vedno znova smo bili navdušeni. Pozimi, poleti, vedno. To je bil avtomobil, ki enostavno mora iti v zgodovino kot eden najboljših ’hot hatchev’, slovenskega izraza še vedno nisem našel, ampak saj veste, kaj mislim. In to pomeni, da mora novi stopiti v zelo velike čevlje.

Tako opremljena ibiza s praktično vso opremo pride dobrih 20 jurjev, ampak dobite pa skoraj vse, kar zaenkrat segment ponuja.

Oblikovno ne bo problem, samo poglejte ga. V tej barvi kar sije in je eden najbolj nastopaških predstavnikov razreda, res pa vas bo izbira takšne barve oklestila za več kot tisočak in pol. Zadaj celo izgleda kot kakšen DTM-dirkalnik, čista agresija. In pet vrat ima, zato je povsem uporaben, jaz sem zlahka vozil naokoli družino, vmes celo pozabil, da so z menoj, dokler me žena ni opozorila, da je tempo vožnje postal prehiter.

Tudi znotraj je zanimiv. Ponekod boste morda prebrali, da je premalo poseben, a se ne strinjam. Sedeža takoj padeta v oči, sta zelo športna in zelo dobro oprimeta hrbet, čeprav ne slišita na ime Recaro. Takšna bo doplačilno imel na voljo prihajajoči trophy. Tudi volan je z logotipi R.S. in kombinacijo usnja ter alkantare zelo prijeten, ravno tako je drugačna prestavna ročka. Dodajte še nekaj materialov, ki z vzorcem spominjajo na karbonska vlakna, hja, notranjost je dovolj zanimiva in pika. Predvsem pa je položaj za volanom super.

Ampak bolj pomembna je vožnja in v bistvu mi je všeč vse, razen ene stvari, ki se je dotaknem malo nižje. Ta R.S. je morda malenkost bolj civiliziran od prejšnje generacije, kar pomeni, da boste vsak dan z njim malo lažje shajali, je pa res, da sem jaz že s prejšnjim. Na srečo je le za odtenek bolj civiliziran, kar pomeni, da ostaja trd, sploh takšen s podvozjem cup, ki je deset odstotkov bolj čvrsto, kar je super, ker te potem ves čas opominja, da sediš v nečem posebnem, celo pri 50 km/h. Čez vsako cestno anomalijo namreč malo poskoči in čuti se, da je pač res ves čas napet. Če ga primerjam z leonom cupra, mi je mnogo bolj všeč, ker je leon preveč civiliziran.

Vem, nekaterim je ravno to všeč, jaz pa trdim, da naj bo športen avto pač trd in manj udoben, zato pa ste takšnega izbrali. Sicer vzemite navadni megane TCe 100. Krmilni mehanizem je komunikativen in lepo obtežen, lega vrhunska in ovinke boste požirali kot za šalo. Zaradi zapore diferenciala nos vedno lepo sledi ukazom, zadek pa je precej živahen, kar mi je tudi všeč. Ko boste v zavoju močneje zavirali, bo hotel uiti ven, kar je super zabavno, v tem pogledu je precej podoben manjšemu cliu R.S., ki tudi rad pomiga z ritko. Prejšnji megane tega ni počel tako izrazito. Se je pa zavijanja zaradi štirikolesnega krmiljenja potrebno navaditi, ker je zelo hitro in odzivno in hitro se zgodi, da boste celo preveč zavili v ovinek. Pa vas bodo takrat vedno in zanesljivo ustavile Brembove zavore s koluti bi-metal, ki so izdelani iz kombinacije litega železa in aluminija. S tem so prihranili še skupno 6 kilogramov pri masi, sami koluti pa imajo zato lahko večji premer in se s tem bolje hladijo. Doplačilo? Seveda, 1.100 evrov. Edino ročni menjalnik se mi zdi, da bi bil lahko še hitrejši in malo bolj trd. Oziroma bolj mehanski, sicer se lepo sliši premikanje sestavnih elementov, ko prestavljate, a vseeno ni pojem hitrosti.

Motor je po novem 1,8-litrski in malo se vseeno pozna, da je zamika več, ko močno pritisnem na plin. Sicer je navor na voljo prej kot pri prejšnjem dvolitrskem motorju, vseeno pa potrebuje nekaj več časa, da se turbina zavrti in potem pospeši kot odtrgan. Res kot odtrgan, ker je 280 ’konjičkov’ pač veliko, ob tem pa tudi malo trga volan iz rok. Ne preveč, ravno toliko, da vas opomni, da sedite v napol civiliziranem avtomobilu. Super je.

Kar me res moti oziroma pogrešam, je zvok.

Kar me res moti oziroma pogrešam, je zvok. Pravzaprav pomanjkanje zvoka, ne glede na to, katerega od programov izberem. Vedno je pretih in premalo poka iz izpuha. Še največ v programu sport, se mi zdi, ampak maj kot kakšen i30, focus RS in celo manj kot leon cupra. Manjka mu nekaj karakterja, ki ga bo bojda dobila šele različica trophy.

Torej, za vsak dan je malce bolj nežen, ampak vseeno tole ni avto za pomehkužene. Leon cupra je za tiste, ki ne trpite trdega vzmetenja. In megane R.S. izberite z ročnim menjalnikom, različica z robotiziranim je manj agresivna in nanjo ne polagamo velikih upov, ker sklepamo, da je menjalnik podoben tistemu v cliu R.S. Verjetno spodoben, ampak pobere polovico vozniške zabave. In z zvokom izpuha bo treba nekaj narediti; zadnjič sem se v mestu srečal z lastnikom prejšnega R.S.a, sva si med vožnjo pomahala. In ko se je peljal mimo mene, sem slišal njegov izpuh, svojega pa ne.

Dobrih 37 jurjev pride točno takšna igrača. Ni malo, ampak dobre stvari nikoli niso poceni. Vas pa opozarjam, da vas bo hitro zasvojil in očitno v velike čevlje stopa zelo samozavestno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault megane R.S. TCe 280 energy cup
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 205 (280) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 390 pri 2.400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4372 x 1874 x 1445
medosna razdalja v mm 2669
prtljažnik v litrih 384
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1482 (423)
največja hitrost v km/h 255
pospešek 0-100 km/h v s 5,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,2/6,1/7,2
poraba na testu v l/100 km 12,7
cena osnovnega vozila v EUR 14.690
cena testnega vozila v EUR 29.390 (*1.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.520 (*1.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |