Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mali Rambo

Suzuki swift 1.2 VVT 4WD SHVS elegance

Avtor prispevka: Anže Jereb
Swift je eden tistih redkih avtomobilov, ki v nobeni od svojih generacij ni razočaral kupcev. Vedno je bil simpatičen, odlično se je peljal in bil je nekoliko poseben. Je še vedno takšen?
Mali Rambo
Foto: Gašper Miš
21. 9. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

že na daleč ga boste prepoznali, kar je pomembno
nosek vozila je zelo uglajen in na cesti je swift opazen
notranjost je enostavna, kar je super z vidika uporabe
asistenčnih sistemov je veliko, toliko jih ponudi malo tekmecev
majhne mere pomenijo odlično okretnost
prostora za potnike je presenetljivo veliko
motorni sklop je odličen in zlahka premika majhni swift …
… motor je lahko tudi zelo varčen
vozne lastnosti so ena najboljših točk, super je
štirikolesni pogon doda piko na 'i'
cena vozila je precej ugodna
notranjost deluje ceneno, povsod je trda plastika
šesta prestava bi poskrbela za več tišine na avtocesti
prtljažnik je relativno majhen
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (14 glasov)
test suzuki swift 1.2 VVT 4WD SHVS elegance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Da je zadnja leta pri nas Suzuki doživel pravi preporod, ste najbrž že opazili. Zamenjala se je strategija prodaje in na ceste je zapeljalo kar nekaj novih modelov. Swift je zadnji med njimi in eden najpomembnejših, saj spada v segment vozil, ki so pri nas med najbolje prodajanimi. Zato je tekmecev veliko in boj za kupce še toliko bolj oster. A ima swift vsaj eno prednost pred njimi, in sicer štirikolesni pogon, česar ne ponuja noben drug. Ga potrebujete? Najbrž ne. Pa bi ga imeli? Najbrž ja!

Swift znotraj deluje ceneno, ne le zaradi trde plastike vse naokoli, splošen občutek je takšen.

Bom pa tokrat začel s tistim, kar me najbolj moti. Pravzaprav z edino stvarjo, ki me moti. Saj veste, včasih ti je nekaj všeč in te moti zgolj kakšna malenkost, pa je najlažje to takoj povedati in je potem mir z neprijetnimi stvarmi. Swift znotraj deluje ceneno, ne le zaradi trde plastike vse naokoli, splošen občutek je takšen. Pač, kot avti izpred kakšnih desetih let. Evo, rešeno. Gremo k zanimivostim.

Čeprav je lep in moderen, s simpatičnimi zaobljenimi žarometi bi kakšna deklina rekla celo ljubek, je oblika v osnovi še vedno dovolj prepoznavna, da boste točno vedeli, za kateri avtomobil gre. Predvsem z boka je njegova oblika od nekdaj malce samosvoja. Še vedno je majhen in to mi je všeč, dolg je le 3,84 metra, zaradi česar je hudo okreten in v mestih je šviganje z njim zelo enostavno. Zaradi dokaj pokončne podobe so tudi stekla precej velika in posledično je boljša preglednost.

Kljub majhnim dimenzijam je znotraj dovolj prostoren, vsaj za potnike. Celo na zadnji klopi bosta dva sedela povsem spodobno, na ta račun pa je seveda majhen prtljažni prostor. Le 265 litrov meri njegova prostornina, ampak, kaj pa pričakujete, saj to je mestni malček. Za tedensko nabavo bo dovolj prostoren, za družinske počitnice pa tole ni najboljša izbira, to že veste.

Čeprav! Swift ima lahko štirikolesni pogon in testni ga je imel, zato ni več tako mestno omejen. Je edini v segmentu in to je že njegova prva prednost, pogon je namreč enak tistemu v modelu ignis, le funkcije za spust po klancu navzdol nima. In povem vam, zna plezati, čeprav ni terenec. Tudi kakšen centimeter je bolj oddaljen od tal kot ostali razredni tekmeci, zato bo kasneje nasedel. Z njim do koče Kofce ne boste priplezali, kot je to uspelo višjemu ignisu, slab makadam ali zasneženo cesto pa bo prežvečil za šalo.

Tudi zelo lepo se pelje swift, čeprav pozabite na tisti dinamični karakter, ki ga je imel prejšnji. Bil je trši in bolj pripravljen napadati ovinke, novi je udobnejši, ker smo dandanes bolj razvajeni. Ampak je občutek na volanu prijeten, podvozje poskrbi za ubogljivost in tudi pri voznih lastnostih me swift malo spominja na 10 let stara vozila, tokrat seveda v dobrem smislu. Tako naraven in lahkoten ni občutek skoraj nikjer več in to pogosto pogrešam. Nikoli se ne zdi, da vas bo negativno presenetil ali zafrknil, vedno lepo sporoča svoje namere, zasluga pa gre seveda predvsem masi, saj prazen tehta manj kot tono.

Lahko izberete turbobencinski motor, ampak jaz bi kar takšen 1,2-litrski atmosferski bencinski, ker je tih in s 66 kW oziroma 90 'konji' moči dovolj prožen. Na testu je porabil dobrih 6 litrov na 100 km, pa tudi premika se čisto konkretno. Točno takšen sploh, ker je nekakšen lahek hibrid. Sam hibridni sklop je miniaturen, elektromotor ima le 2 kilovata in poskrbi za malo pomoči pri pospeševanjih, sploh pa za izjemno eleganten zagon avtomobila, ko boste želeli speljati ob zeleni luči. Sicer je swift brez mini hibridne pomoči še nekoliko cenejši in prav nič počasnejši, zato naj bo odločitev za natančen izbor motorja deležna tehtnega premisleka, povem le, da je pač takšna motorna kombinacija res super. Edino šesto prestavo sem si zaželel nekajkrat na avtocesti, kjer je swift malce glasnejši.

Potem pa še cena. Takšen s hibridnim sklopom in najbogatejšo opremo pride 15 'jurjev' in pol. In to s štirikolesnim pogonom.

Potem pa še cena. Takšen s hibridnim sklopom in najbogatejšo opremo pride 15 'jurjev' in pol. In to s štirikolesnim pogonom. A je treba kaj dodati? Najbrž ne … To je pač super cena za še bolj super avtomobil, ki ima notri velik zaslon na dotik in kup asistenčnih sistemov. Celo zavira sam, če pač gledate drugam in ne na cesto. Sicer opozarja precej panično in skoraj za vsako figo, ampak je pa vsaj ves čas buden. Je pa res, da bi si lahko zapomnil, da sem opozarjanje pred naletom izključil tudi po tem, ko sem motor vozila izklopil in ponovno zagnal.

Swift je trenutno eden najboljših predstavnikov segmenta, zato mu tisto pikro iz uvoda skoraj povsem odpustim. Lahko bi me sicer malo bolj razvajal z udobjem, ampak me zato bolj prepriča z vožnjo. In pogonom. In prostornostjo. Zato se ne bojim, da tudi najnovejša generacija ne bo ob zaključku svoje poti čez nekaj let pustila pri kupcih zelo pozitivnega vtisa.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki swift 1.2 VVT 4WD SHVS elegance
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1242
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 120 pri 4.400
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3840 x 1735 x 1520
medosna razdalja v mm 2450
prtljažnik v litrih 265
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 980 (425)
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 12,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/4,2/435
poraba na testu v l/100 km 6,4
cena osnovnega vozila v EUR 10.350
cena testnega vozila v EUR 15.250
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.550

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |