Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Brahiozaver v pohodnih čevljih

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Avtor prispevka: Jure Cehner
Nekoč so enoprostorniki kot dinozavri romali po cestah, nekaj let nazaj pa se je zgodilo veliko izumrtje. Ni jih izbrisal komet, ampak vi. Kar naenkrat ste se odločili, da nočete več nizko ležečih in napihnjenih avtov, ampak napihnjene z napol terenskimi sposobnostmi.
Brahiozaver v pohodnih čevljih
Foto: Gašper Miš
24. 9. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vizualno mu napol terenski karakter zelo pristoji
oprema GT ga naredi celo nekoliko športnega
praktičnost s tremi vrstami popolnoma prilagodljivih sedežev nima konkurence
če boste želeli, boste lahko prevažali drva in premog - naenkrat
še vedno skrajno zanimiva in ’vesoljska’ kabina
materiali so solidni in kompaktno sestavljeni, brez glasnih čričkov
uglajen, tih, prožen in navora poln dizelski motor
šeststopenjski samodejni menjalnik je edina logična izbira za tovrstni 'kruzer'
za to, kar dobite, cena s popustom ni pretirana
oglašujejo ga kot 'športno terensko vozilo', kar je mastna laž
od sistema 'grip control' ne boste imeli dosti
na velikih platiščih, ki odlično izgledajo, je vožnja manj udobna
prestavna ročica je vprašljive oblike
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (10 glasov)
test peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zdaj morate na cestah gledati avtomobile, kot je peugeot 5008. Še dobro, ker izgleda krasno. Definicija enoprostornikov je relativno ohlapna. Če ima avto nekoliko višji strop, sedem sedežev in so ti dokaj prilagodljivi, po možnosti še z ravnim dnom, ko so podrti, je že na dobri poti, da se lahko okliče za enoprostornik. Ta segment seveda nikoli ne bo izginil, saj je dosti družin, ki se jim je posrečil ali ponesrečil mnogoštevilni podmladek, se je pa v kratkem dokaj radikalno transformiral. In to v smer, ki nam načeloma ni preveč ljuba; kajpak so nastali hibridi med enoprostorniki in križanci. Torej, želite dinozavra, ki lahko požre 7 ljudi? Ni problema. Na izbiro imate pač le takšne, ki so obenem bolj dvignjeni od tal, v primeru peugeota 5008 celo terenskih 23 centimetrov.

Privabi torej vse večje družine, ki pač želijo križanca in s tem nekaj terenskosti. Četudi le kanček, saj terenskih zmogljivosti v pravem pomenu ne boste dobili, ker štirikolesnega pogona v ponudbi ni sploh, je le sistem 'grip control', ki vam da nekaj različnih programov za različne vozne podlage, celo za pesek. Gre za popolnoma elektronsko zadevo, ki se v sodelovanju s sistemom proti zdrsu s sprednjimi kolesi različno odziva na različne podlage in oprijem. Če vam slednjega že malenkostno zmanjka, 'grip control' pogrne in tako v praksi ne pomeni kaj dosti. Pa dobro, s takšnim avtom itak ne boste gazili po grebenih Velebita in Dolomitov, boste pa pobirali gručo otrok v šoli.

Ko boste parkirali pred šolo, boste to storili v stilu, saj avto izgleda praktično identično kot krasni 3008, le za 16 centimetrov in pol je daljši, da so vanj lahko stlačili še tretjo vrsto sedežev. Ta je dejansko uporabna za mulce in ni le za okras kot pri nekaterih konkurentih, tudi stlačiti tja se ni preveč naporno. Celo odrasli lahko sedijo zadaj, če je druga vrsta pomaknjena docela naprej. Če pa je ne potrebujete, jo samo podrete in tako dobite 952-litrski prtljažnik. Če zapeljete drugo vrsto naprej, zadnja sedeža pa odstranite, dobite 1.060 litrov. Če odstranite še drugo vrsto, pa ste že na 2.150 litrih. To je več litrov, kot jih ponuja celo Škodin behemot kodiaq. O takšnih številkah se pogovarjajo že pri gospodarskih vozilih in to je dokaz, da je 5008 še vedno pravi enoprostornik, četudi je podlegel novodobnim trendom.

In glede na to, da gre v bistvu za raztegnjeni 3008, ki je, mimogrede, čudovit avto, je tudi tako dober kot manjši brat? Če se spomnite, je tisti zmagal na našem velikem primerjalnem testu PRIMA. Na kratko povedano: ja, je. Pelje se podobno dobro, malenkost manj je seveda okreten v tesnejših prostorih, ampak na avtocesti je občutek zaradi večje ladjaste oblike še boljši. Med vožnjo na lepih cestah se krasno obnese, saj dobro požira luknje, ampak vseeno se čuti, da je na ogromnih 19-palčnih platiščih. Jaz bi se jim izognil. Tudi pretiranega nagibanja v zavojih ni, enako kot pri manjšem bratu, čeprav se čuti večja masa in težak dizelski nos, znotraj pa je praktično 'copy paste', kar je samo dobro. Od vseh ljudskih avtov na trgu ta dva po dizajnu kabine še vedno najbolj izstopata in dejansko dajeta futurističen občutek. Samo še en gumb manjka za polet v stratosfero. Pa tisti za nastavljanje temperature, to morate delati prek vmesnika na ekranu, kar grajamo že lep čas.

Testni primerek žene najmočnejši dizelski motor v ponudbi, '180-konjski' oz. 133-kilovatni dvolitrski BlueHDi, s katerim vam moči ne bo primanjkovalo, niti vas ne bo motil zvok, saj je motor dovolj uglajen, da vas ne bo s svojim rožljanjem neprestano opominjal, da vozite na nafto. Poraba pa je pri osmih litrih in pol le povprečna. Poleg tega motorja dobite šeststopenjski samodejni menjalnik, ki karakterju avta super ustreza, le oblika ročice mi oblikovno nekako ne sede.

V GT-varianti, ki doda nekaj več stila in nemara izpade celo športno, bo 5008 s tem motorjem stal zajetnih 42 tisočakov. Ampak tudi avto je zelo zajeten in glede na to, da dobite enega boljših in najbolj praktičnih enoprostornikov/križancev na trgu, se niti ne zdi pretirana. V času tega pisanja pa lahko z njihovim financiranjem zmanjšate cifro še za tri tisočake, s čimer upam trditi, da gre za boljši nakup v segmentu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 133 (180) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4641 x 1844 x 1646
medosna razdalja v mm 2840
prtljažnik v litrih 166/952/1060
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1530 (720)
največja hitrost v km/h 208
pospešek 0-100 km/h v s 9,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/4,4/4,8
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 22.798
cena testnega vozila v EUR 37.988
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 42.058

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |