Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tišina je in ni vrlina

Lexus NX 300h AWD F-sport premium

Avtor prispevka: Jure Cehner
Narava menjalnikov z neskončnim številom stopenj je takšna, da nekatere navdušijo s svojo enostavnostjo, večino pa odvrnejo zaradi hrupa motorja pri pospeševanju. Je pri osveženem hibridnem lexusu NX kaj drugače?
Tišina je in ni vrlina
Foto: Anže Jereb
13. 9. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

še vedno odbit dizajn, ki povsod izstopa
notranjost je dovolj posebna, četudi ne ravno praktična
izvrstno podvozje, ki omili dejstvo, da vozite visok avto
dobri, udobni in oprijemljivi sedeži
preglednost navzven je presenetljivo dobra
izjemno umirjena vožnja v mestih, kjer je tudi poraba majhna
dober občutek za volanom
odlični materiali in izdelava v kabini
vzdrževanje in nasploh zanesljivost naj bi bili veliki prednosti hibridnih lexusov
podvozje ne bo preveč všeč tistim, ki želijo predvsem veliko udobja
drsne ploščice za nadzor vmesnika bi morale biti zakonsko prepovedane
neskončnostopenjski menjalnik skrbi za veliko hrupa motorja med pospeševanjem
poraba goriva je daleč od tovarniških obljub
zanimive oblike ne prekrijejo relativno slabo starajočih se stikal in gumbov
na zadnji klopi in v prtljažniku je manj prostora od pričakovanj glede na mere zunaj
vsesplošna izkušnja ni pretirano futuristična, čeprav se jo trudijo pričarati
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (12 glasov)
test lexus NX 300h AWD F-sport premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V ekipi smo se dostikrat šalili, da se vsak avto s takšno vrsto menjalnika dere kot jesihar, ko krepko pohodiš plin. In dostikrat ravno to skazi celotno sicer zanimivo in drugačno izkušnjo, ki jo lahko doživite pri vožnji takšnega avtomobila. Sploh japonskega. Če je kateri narod bolj nenavaden kot ostali, so to prav Japonci s svojimi čudnimi navadami, zatorej je nemogoče, da se ta samosvoj okus ne bi odražal tudi pri njihovih cestnih produktih. Vsaj, kar se oblikovanja tiče. Lexus NX je lep primer, ki izgleda, kot da so glineni model nekajkrat prisekali s katano in ga potem potisnili v proizvodnjo. In s tem absolutno ni nič narobe, še posebej, če ga primerjamo z nemškimi in bolj konzervativnimi (berite dolgočasnimi) konkurenti tipa X3 in Q5.

L
exus NX je že v četrtem letu, torej nekje na polovici svoje ’življenjske’ dobe, zato je tudi bil čas za rahlo prenovo. Luči zdaj malce bolj izstopajo, sicer pa mu niso namenili večjih oblikovnih novosti. Tega jim niti ne zamerimo, saj še vedno izgleda dovolj posebno, da se od vseh tekmecev nemudoma loči in na cesti še vedno dodobra izstopa, morda celo še bolj kot njegov večji brat RX. Enaka štorija je znotraj, kjer vas kabina pričaka s karseda čudnimi krivuljami, ki štrlijo iz armaturne plošče, in vas poskuša objeti ter vam z drsno ploščico še vedno zamoriti življenje. Moramo reči, da ji kar uspe, te Lexusove pogruntavščine niso tako fine, kot si nemara mislijo. Če zadeva deluje na prenosnih računalnikih, je to zato, ker imamo običajno čas strmeti v zaslon, da s kurzorjem najdemo prave gumbe, v avtu, kjer pa je zaželeno, da je večina pozornosti usmerjena na cesto pred vami, to pač ne deluje. Sicer je okolje nasploh zelo prijetno; še posebej z res širokimi, na oko foteljastimi sedeži, ki začuda dovolj objamejo, se počutiš kar malce kraljevo, kot na tronu. Vendar vsa ta spokojnost, ki jo, razen programskega vmesnika, nudijo kabina in sedeži, splahni, ko krepko pohodite stopalko za plin.

Za visoko gmoto je v zavojih kar suveren, še posebej s paketom F-sport, s katerim NX-u pripada prilagodljivo vzmetenje, ki je glede na izbrani program trše oz. mehkejše.

Pa gremo po vrsti. Kar se tiče podvozja, ni kaj grajati. Za visoko gmoto je v zavojih kar suveren, še posebej s paketom F-sport, s katerim NX-u pripada prilagodljivo vzmetenje, ki je glede na izbrani program trše oz. mehkejše. Razlika dejansko je občutna, tako da ne gre le za kakšen marketinški nateg. V zavojih vam trša nastavitev podvozja resnično vlije nekoliko več poguma, saj avto na rovaš manjšega nagibanja deluje bolj togo. Dokler so ceste lepe, vam bo to všeč, čim postanejo razpokane, pa vas bo začelo pretresanje tudi jeziti, torej bi bil lahko v mehki nastavitvi še bolj udoben. Sploh, ker je umirjena vožnja zelo prijetna in tiha. V mestih še najbolj. Počasna speljevanja in ustavljanja so mu pisana na pločevino, ker bo večino časa učinkovito izkoriščal svoj hibridni pogon in bo tudi poraba razveseljivo majhna.

Celotna futuristična izkušnja, po kateri z radikalnim dizajnom stremijo, pa se sfiži, ko malce bolj pohodite plin. Denimo, ob priključevanju na avtocesto vam bo pred sopotniki nerodno in splošno počutje ob hrumenju motorja zaradi neuglajenega prenosa moči ne bo nič kaj futuristično. Tole je model 300h in ta 'h', ki označuje hibrid, pomeni, da je 2,5-litrski bencinski štirivaljni agregat spojen z glavnim elektromotorjem in še enim pomožnim manjšim, ki prenaša moč le za zadnji kolesi. Skupaj z bencinskim iztisneta sistemskih 145 kW oz. 197 'konjev'. Sliši se dosti, kajne, ampak z neskončnostopenjskim menjalnikom e-CVT ta moč kar zbledi in medtem ko vpije kot jesihar, se ti celo malce zasmili in raje popustiš plin. Občutek še dodatno pokvari zvok iz zvočnikov, ki že v normalnem ne-eko načinu imitira prestave in njihov zvok. Seveda umeten zvok dejanskega zvoka motorja ne preglasi, kako bi ga le, in potem poslušate dretje iz dveh koncev, kar botruje precej bizarni izkušnji. K sreči lahko to 'boniteto' izklopite.

Tale ima torej še štirikolesni pogon, ki preko dodatnega (le 45-kilogramskega) elektromotorja prinaša navor za zadnji par koles. Ko je to potreba, seveda, ob normalni vožnji pa bo večinoma počival. Ker to ni priključni hibrid, glavni elektromotor itak pomaga samo pri speljevanju in ko res pohodite plin, sicer pa se tam pri 20 kilometrih na uro vklopi že bencinski, zato pretirano majhne porabe vseeno ne pričakujte, če se ne vozite le po mestu. Med 8 in 8 in pol se bo gibala, kot se je nam na testu. Kolikor pač privarčuje z elektriko, nato izgubi prek menjalnika, ki ni pojem varčnosti.

66 tisočakov pripravite za točno takšen NX. Če že dizajn ne, je vsaj cena nemška.

Dejansko ne vem, komu naj priporočim ta NX. Verjetno samo tistim, ki imate obilico mestnih voženj ali pa regionalnih relacij, kjer se bo elektromotor nežno in brezšivno vklapljal in kjer bo dinamično podvozje imelo možnost priti do izraza. In tistim, ki ste siti zadržanega nemškega stila. 66 tisočakov pripravite za točno takšen NX. Če že dizajn ne, je vsaj cena nemška.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki lexus NX 300h AWD F-sport premium
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2494
moč v kW (KM) pri vrt./min 145 (197) pri 5.700
največji navor v Nm pri vrt./min 270 od 4.200 do 4.400
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4640 x 1845 x 1645
medosna razdalja v mm 2660
prtljažnik v litrih 475/555
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1905 (490)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,4/5,2/5,3
poraba na testu v l/100 km 9,1
cena osnovnega vozila v EUR 45.450
cena testnega vozila v EUR 63.450
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 66.200

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
2122  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 5 meseci  |