{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sršen, ki nujno ne piči

Kia stinger 3.3 T-GDI AWD GT

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko se prebudi vseh 370 ’konjičkov’, stinger ob štirikolesnem pogonu postane zabaven projektil, ki vas bo navdušil s pospeševanji in lego v zavojih. Sploh pa z izgledom.
Sršen, ki nujno ne piči
Foto: Anže Jereb
15. 10. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

agresivne linije in atraktivna barva sta recept za obračanje glav
notranjost je bogata, odlično sestavljena, materiali so večinoma super
splošen občutek za volanom je odličen, ergonomija dobra
sedeža sta nastavljiva v vse smeri in odličen kompromis udobja ter oprijema
občutek na volanu je pravo nasprotje tistega, česar smo pri Kii vajeni
lega je zanesljiva, obnašanje vozila na meji je predvidljivo
motor je pravi biser, ki navduši z močjo in uglajenostjo
zmogljivosti so kljub skoraj dvema tonama mase vozila odlične
8-stopenjski menjalnik je hiter in natančen
pogon AWD skrbi, da je na slabi podlagi oprijema veliko in vožnja zanesljiva
težak motor in štirikolesni pogon s seboj prinašata več mase in okornosti
zvok motorja je tudi v načinu sport anemičen
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (8 glasov)
test kia stinger 3.3 T-GDI AWD GT
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Še pred leti bi bila takšna cena povsem nezaslišana.

Kia, ki stane več kot 60 tisočakov? Še pred leti bi bila takšna cena povsem nezaslišana, a časi se očitno spreminjajo in očitno je tudi čas, da se spremeni naše dojemanje znamke. Stinger je presenetljivo kompleten avtomobil, ki skorajda nima šibkih točk in se brez sramu lahko ob bok postavi vozilom zvenečih imen. Sploh različica GT z zmogljivim turbobencinskim strojem.

Stinger piči že s svojim izgledom, to je dejstvo. Kamorkoli smo se pripeljali, so bile oči uprte v nas, atraktivna barva in dinamična oblika pač naredita svoje. Preden zaključite v smislu ameriškega pregovora 'all show, no tell', kar bi prevedli nekako v smislu 'izgled ja, vse ostalo ne', naj vas ustavim. Težko boste razočarani tudi potem, ko se boste v stinger usedli in s senzorskimi ročicami pretipali notranjost. Izgleda moderno in povečini je takšna tudi na otip. Materiali so dobri, veliko je usnja in mehkih površin pa aluminija, sedeži ponujajo gretje in so obenem še prezračevani, njihova oblika dovoljuje veliko udobja in hkrati zanesljivo obdrži hrbet na svojem mestu, ko bodo vranci pod pokrovom konkreno zarezgetali.

Do sem nobene pripombe, tudi ergonomija je praktično brezhibna, seveda pa čisto vse ni perfektno, ker skoraj nikjer ni. Če sem res natančen in stinger dam ob bok BMWju ali audiju, lahko dodam, da so materiali tukaj vseeno slabši. Ne veliko in ne povsod, predvsem stikala radia in ostalih elementov ne ponudijo posebej 'dragega' občutka, ko jih vrtite s prsti. Plastika enostavno ni najboljša in celo aluminij ne ponudi tistega značilnega prijetnega občutka.

Ker smo o stingerju že pisali v tem testu, morda le na hitro ponovim, da je znotraj precej prostora. Kljub temu, da streha v zadnjem delu precej konkretno pade, zadaj dva potnika ne bosta imela težav, če ne bosta zelo visoka. Tudi prtljažnik je s 400 litri dokaj velik, je pa plitek. Seveda je to pričakovati, za prevažanje tovora bo vedno bolj primeren karavan, a to itak veste. Je pa zaradi majhnih stranskih stekel in tistega zadaj precej slaba preglednost nazaj, kar je tudi logično, zato hvalim odlično vzvratno kamero.

OK, gremo k bistvu, to je tokratni motor. GT s 3,3-litrskim turbobencinskim šestvaljnikom je na pogled lahko skoraj na las podoben tudi šibkejši različici, če boste pri slednji izbrali paket GT line. Vseeno tukaj štiri izpušne cevi nakazujejo, da gre za resno stvar, kar pokaže tudi odprt pokrov motorja. Agregat ponudi 272 kW moči, to je 370 ’konjičkov’, zaradi česar do stotice pospeši v manj kot petih sekundah. Tudi 510 Nm navora pripomore k temu, da je potisk telesa v sedež med pospeševanji silovit in zlepa ne popusti. Motor je namreč izjemno prožen, med nabiranjem vrtljajev ni nobene šibke točke, kjer bi potisk malo popustil.

Toliko moči seveda pomeni, da pričakujte vsaj 12-litrsko porabo na sto kilometrov, če boste hitri, še nekaj litrov več.

Toliko moči seveda pomeni, da pričakujte vsaj 12-litrsko porabo na sto kilometrov, če boste hitri, še nekaj litrov več. Ampak se motor vedno odkupi s svilnatim delovanjem ali pa brutalnim pospeševanjem. Prav zato morda pogrešam več ropota. Vsaj v načinu sport bi lahko poskrbeli, da bi bila zvočna kulisa agresivnejša, bolj rezka, da bi bilo enostavno več ropota in napad na čutila še bolj vsestranski. Pa mu malo zmanjka, očitno mora biti v vseh režimih predvsem uglajena športna limuzina.

Zato kljub nekaterim pomisekom voznim lastnostim ne bom dal slabe ocene. Lega je vedno zanesljiva, še posebej v takšni različici s štirikolesnim pogonom, ki večino časa sicer navor dostavlja le zadnjemu paru koles, sprednjima pa pravzaprav le po potrebi. Tudi občutek na volanu je zelo dober, krmiljenje je lepo obteženo, skratka, brez pripomb. Vseeno pa se ne morem znebiti občutka, da je dizelska različica z le zadnjim pogonom in manjšo maso tudi zaradi manjšega motorja med zavoji še bolj igriva. Enak pomislek sem imel že pri fordu mustang, kjer se tisti z manjšim motorjem pelje bistveno bolj suvereno. Tukaj je podobno in prevelika masa v zavojih pobere nekaj uživaškega občutka. Takšen stinger sicer ni okoren, je pa manj lahkoten kot šibkejši. Bi pa ob sprejemanju kompromisov sam vseeno izbral takšnega, ker je motor res dober in zelo zmogljiv. In brez skrbi, tudi s takšnim se boste zlahka vozili 'na počez'.

Vem, vi boste posegli po dizlu, pa čeprav je tole prava mašinca za stinger, le malo več vozniške lahkotnosti ji še manjka in malo agresivnejši zvok, pa bi bila popolna. Tudi tako je odličen avto, ki kakšno malenkost nadoknadi že samo z izgledom.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia stinger 3.3 T-GDI AWD GT
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 3342
moč v kW (KM) pri vrt./min 272 (370) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 510 od 1.300 do 4.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4830 x 1870 x 1400
medosna razdalja v mm 2905
prtljažnik v litrih 406
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1909 (416)
največja hitrost v km/h 270
pospešek 0-100 km/h v s 4,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 14,2/8,5/10,6
poraba na testu v l/100 km 14,4
cena osnovnega vozila v EUR 50.490 (*5.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 64.990 (*5.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 65.880 (*5.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
ZmVycmFyaS5wbmcxNTQxMDcwMTI0.png
Borut V pravi:
Pred nekaj dnevi sem imel tudi jaz priložnost voziti tega Stingerja. Dali so mi ga za eden dan in je res vrhunski. Vozim že nekaj časa BMW serije 5 s 3,0-litrskim šestvaljnim bencinskim motorjem, ki ima sicer slabih 100.000 km na števcu, ampak tale Kia se pelje vsaj tako dobro ali pa še boljše. Če pomislim, koliko je stal moj avto, ko je bil nov in kaj vse ponuja tale Kia za precej manj denarja, bi se danes gotovo odločil drugače. Vem sicer, da bi mi kdo kaj nakladal glede porekla avta in se šel kakšne klišejske zadeve, a je Stinger definitivno avto na nivoju premijske nemške ponudbe. Vleče pa noro, poraba pod slabimi 10 litri je pa tudi na ravni BMW, čeprav ima ta manj konjev . Sva čast.
(pred 1 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
232425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
26272829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: roxo156
Obvestila
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 tedni  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 tedni  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 tedni  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 tedni  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  |