Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

S kot Superman

BMW i3s advanced

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če se vam zdi, da BMW i3 izgleda dobro, ga postavite ob novi i3S in ugotovili boste, da oblikovni futurizem sicer velja za oba, a je eden od njiju vseeno bistveno bolj športno našpičen in tudi atraktiven. S, jasno.
S kot Superman
Foto: Gašper Miš
17. 8. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

i3 je v pravi barvi še vedno nastopač, S še toliko bolj
nabita zunanja podoba lepo sovpada z zmogljivostmi elektromotorja
135 kW moči poskrbi za konkreten potisk hrbta v sedež
notranjosti je ena najbolj fascinantnih v avtomobilih, zlasti uporabljeni materiali
prostora za potnike je ogromno kljub majhni dolžini
sedi se visoko, preglednost je odlična, vzvratna kamera ima vrhunsko ločljivost
ESP deluje bliskovito in ga ne preseneti niti hipna dostava navora na zadnji kolesi
baterija s polovico večjo kapaciteto zagotavlja dokaj dober doseg …
… zlasti v mestih, kjer zelo uspešno regenerira energijo
na hitri polnilnici bo napolnjen v vsega 40 minutah
širša koloteka in večje pnevmatike poskrbijo za boljšo lego …
… vseeno pa ta ni posebej prijetna, avto deluje živčno
na slabih cestah boste še preveč občutili slabosti trdega vzmetenja
odpiranje vrat je na trenutke zelo nerodno
cena vozila izniči morebiten prihranek zaradi cenejše elektrike
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (11 glasov)
test BMW i3s advanced
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

S kot sport, predvidevam, ker je hitrejši od klasičnega, ki tudi ni počasen! Takšna različica ima celo manj kot 7 sekund do 100 km/h, zdi pa se še bistveno hitrejša, ker elektrika poskrbi za takojšen sunek. Za konkreten sunek, ta je vsem, ki so si zaželeli vožnje z njim, dobesedno vzel sapo. Električna moč in navor sta na voljo od prvega trenutka in to pomeni, da je potisk hrbta ob sedež skoraj brutalen pri vsakem odločnejšem pritisku stopalke za plin. Elektriko, pravzaprav.

Pri zmogljivostih je na papirju tako: 6,9 do sto, še bolj pa presenetijo vmesna pospeševanja, na primer od 50 do 80 km/h. Sicer pa ima S deset kilovatov moči več od klasičnega, skupaj 135 kW, kar pomeni skoraj 185 'konjičkov'. Tudi končna hitrost je malenkost večja, takšen gre 160 km/h, ampak ne priporočam. Prvič, ker pri nas ni dovoljeno, in drugič, ker se takrat baterija prazni hitreje kot pri 6 let starem mobitelu.

S tudi izgleda bolje. Tokratna barva mi je sploh všeč, ker je precej napadalna, k bolj ostri zunanjosti pa pripomorejo še črni dodatki in podaljški, S je prav tako 10 milimetrov bližje tlom, platišča imajo 20 palcev, koloteka pa sta zajetnih 40 milimetrov širša. Posledično pač izgleda super, še vedno futuristično in prijetno, a obenem bistveno bolj agresivno. Navaden v primerjavi s tem zdaj izgleda kot kakšna mevža.

Znotraj je enak, še vedno prava paša za oči z dolgo armaturko in zanimivimi materiali, atraktivno prestavno ročico, pač, veliko nasprotje klasičnim avtomobilom je, kar mi je všeč. Malce nepriročna so lahko vrata, kjer je najprej treba odpreti prva, da potem lahko še zadnja, kar je lahko zoprno na s širino omejenem parkirnem prostoru. Ob odprtih vratih se namreč lahko potniki znajdejo ujeti med sosednjim avtomobilom in vrati, po drugi strani pa je zelo enostavno za vaš naraščaj, če je prostora dovolj.

Vetrobransko steklo se na spodnjem delu zaje v karoserijo vsaj meter pred volanom.

Sicer je kabina presenetljivo prostorna, štirje potniki imajo dovolj prostora, vedno znova me fascinira globina armaturne plošče, vetrobransko steklo se na spodnjem delu zaje v karoserijo vsaj meter pred volanom. Malce manj je prostora v prtljažniku, ta je plitek, ker je pod njim baterija, a za prevoz vrečk iz trgovine bo dovolj. Hvalim tudi preglednost, sedi se namreč malce višje in stekla so velika, pri vzvratni vožnji pomaga še odlična kamera.

Z dosegom je pa tako: če ne boste ves čas na avtocesti, bo zlahka tudi 200 kilometrov. V mestih se prazni počasi, ker tako učinkovito regenerira energijo, ko spustite plin, da zavirati dostikrat sploh ni potrebno. Na avtocesti je zgodba drugačna in tam po vsej verjetnosti ne boste prevozili več kot kakšnih 140 kilometrov. Se pa hitro polni, če bo treba ustaviti na kateri od avtocestnih hitrih polnilnic, v 40 minutah bo že skoraj povsem polna. Baterija je zdaj pri i3 že nekaj časa večja (94 Ah oziroma 33 kWh) in smo jo preizkusili že v tem testu.

Je pa i3 zelo čvrst, na slabih cestah vas bo zelo premetavalo, udobje skratka ni njegova vrlina. In kljub zajetni moči ter zadnjemu pogonu vozniško ni posebej prepričljiv. Krmilni mehanizem je preveč umeten in obenem preveč direkten, ozke gume pa tudi ne pomagajo pri vsem skupaj. Nikoli ne vem, če sem že na meji ali ne. Zato to ni kakšen M ampak S: bolj športen na ravninah, za napad na zavoje pa ni. Pa cena? Od 43.350 EUR naprej brez subvencije.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW i3s advanced
vrsta motorja električni
baterija 33.2 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 135 (183)
največji navor v Nm pri vrt./min 270
menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4011 x 1775 x 1577
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 260
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1340 (360)
največja hitrost v km/h 160
pospešek 0-100 km/h v s 6,9
poraba (po NEDC) v kWh 14,3
poraba na testu v kWh 18,9
cena osnovnega vozila v EUR 39.650
cena testnega vozila v EUR 43.350
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 52.215

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |