{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prvak mušje kategorije

Volkswagen up! 1.0 TSI GTI

Avtor prispevka: Anže Jereb
Volkswagen up! TSI GTI je majhna mušica, ki v sebi skriva precej veliko mišic. Predvsem pa obilo vozniške zabave in igrivosti, ki vam bo na usta ves čas risala nasmehe.
Prvak mušje kategorije
Foto: Jure Cehner
12. 7. 2018 ob 11:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

na 'palce gor' s strani mimoidočih se navadite, vsem je všeč
GTI-dodatki niso preveč agresivni, vseeno pa zelo opazni
majhen motorček zna zarohneti precej po moško
v vožnji je izjemno lahkoten in okreten, obenem pa hiter in navihan
skromne mere skrivajo presenetljivo veliko prostora
podvozje je komunikativno in čvrsto, ne pa trdo
menjalnik je precej natančen, razmerja dobro izračunana
manj kot 9 sekund do 100 je v takšni 'škatlici' zelo zabavno
poraba goriva je lahko smešno majhna
tudi cena je dovolj ugodna
volan je nastavljiv le po višini
zadaj so bobnaste zavore
tako zabaven je, da pogrešam še malce več moči in trdote podvozja
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (17 glasov)
test volkswagen up! 1.0 TSI GTI
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ste kdaj pomislili, koliko 'konjev' potrebujete za vozniško zabavo? 300? 400? Morda celo več kot 800? Hja, ker avtomobili rastejo in se navadno tudi redijo, so zaloge moči pri bolj športnih različicah precej velike. Ampak navdušeni vozniki vemo, da še zdaleč ni nujno, da avtomobil poka od mišic. 115 ’konjičkov’ litrskega motorja TSI v up!u je tako živahnih, da se boste zlahka zabavali. Ja, vsega 85 'kilovatkov' moči ima takšen GTI, a tudi tehta le dobro tono, zato je to dovolj.

Da bo jasno, že osnova je odlična in to smo v testih bolj civiliziranih različic modela up! povedali že velikokrat. Avtomobil je kljub svoji majhnosti znotraj presenetljivo prostoren, celo štirje potniki v njem lahko sedijo razmeroma udobno in celo prtljažnik ni tako zelo skromen, če polico dvojnega dna spustimo v spodnji položaj. Ni razkošen, to je jasno, a pri mestnem avtomobilčku več ne boste potrebovali.

Tudi potniški prostor je prijeten in čeprav se znotraj na vratih vidi karoserija, ker vratne obloge pač niso povsod, to ne moti. Sedeži so dobri, materiali nič posebnega, a elementi dobro sestavljeni skupaj in tudi radio z majhnim, a preglednim zaslonom čisto dobro funkcionira. Nekatere voznike, med katerimi sem tudi sam, bo zmotilo le, da volanski obroč ni nastavljiv po globini, zato je v mojem primeru volan kakšen centimeter ali tri preblizu in ne sedim idealno, nasprotno je bil dobro postavljen za moje uredniške kolege.

Pa razlike pri GTI? Najbolj opazne vidite že zunaj, in sicer precej bolj udarno in nastopaško zunanjost. Ni preveč agresivna, ker GTI nikoli ni nekakšen brutalnež, niti golf ali polo nista. Je pa zunanjost dovolj posebna, da ga boste hitro opazili in da up! GTI deluje bolj resno. Fitnes-mušica, saj pravim. Znotraj sedeže prekriva obvezen karirast vzorec, ki vam morda ni všeč, a je že več desetletij stalnica različic GTI, zato pač takšen mora biti. Sedeža nista hudo športna, a dejansko niti ni celoten avtomobil, bosta pa povsem dovolj dobro oprijemala hrbet v hitrejših zavojih.

Potem pa motor, pardon, motorček. Samo liter prostornine ima in tri valje, a je precej poskočen. 85 kilovatov takšnemu avtomobilčku povsem dobro dene, zato tudi pospešuje precej suvereno. 8,8 sekunde potrebuje do stotice, kar seveda ni tako bliskovito hitro kot večji polo GTI, a v praksi sploh ne deluje počasno. Ne po občutku in ne po pogledu v vzvratno ogledalo, ko bodo vozila, ki so speljala skupaj z vami, nekje daleč zadaj. Fino gre, če vas to skrbi. Celo trivaljni zvok je simpatičen, zamolkel, skoraj globok. Zato me up! spominja na našega Zavca. Tudi on je dokaj majhen, ampak ga raje ne izzivajte, vem iz lastnih izkušenj. Tole je avtomobil, ki bi ga morali kupiti pri Renaultu in pogledati, kako se naredi majhen zabaven avtomobilček, ker je bistveno boljši od twinga GT. Ali pa Fiat, ker je tudi od petstotice bistveno boljši, kar se zabave tiče.

Tole je pravi GTI, kar pomeni, da ni pretrd in neudoben, je pa hiter in zabaven za voznika. Ker je njegov litrski motor pač majhen, je poraba zlahka pod 6 litrov in zavarovanje stane malo več od dobrega kosila. In že sam avto je poceni, okoli 15 jurčkov in boste imeli doma takšno zabavno mušico. Res, v zavojih je tako lahkoten, da se vam bo ves čas smejalo, ni pretrd ali naporen, super je. Celo na avtocesti se odlično počuti, šesta prestava je dovolj dolga, da poraba pri takšni vožnji zlahka ostaja na strani petih litrov, tudi preglasen ni med hitro vožnjo.

Up! je super igračka, pri kateri me motita le dve stvari, tretjo, to je le po višini nastavljiv volan, sem itak že omenil. Zadaj so bobnaste zavore, vem, da ne potrebuje diskov, ampak bi bolje izgledalo. In ravno toliko je vozniško zabaven, da hočem še malo več. Malo več moči, malo več trdote podvozja, malo več občutka na volanu, malo več … ampak za takšne je pa potem polo GTI ... ki pa verjetno ni več tako lahkotno enostaven kot tale. Heh, pa sem spet na začetku!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen up! 1.0 TSI GTI
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115) od 5.000 do 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 200 od 2.000 do 3.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3600 x 1645 x 1478
medosna razdalja v mm 2410
prtljažnik v litrih 251
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1070 (330)
največja hitrost v km/h 196
pospešek 0-100 km/h v s 8,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,1/4,8
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 11.168 
cena testnega vozila v EUR 14.620
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.774

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
26272829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: roxo156
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 21 urami  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 tedni  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 tedni  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 tedni  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 tedni  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |