Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljša škatla vseh časov

Volvo XC40 D4 AWD A momentum

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pogled na avtomobile v času kakšnih 40 let nazaj je zelo oglat. Eno znamko pa smo si še posebej zapomnili po škatlasti obliki – Volvo, jasno – in novi XC40 je veliko bolj oglat kot njegovi večji sodobni bratje.
Najboljša škatla vseh časov
Foto: Gašper Miš
19. 6. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

škatlasta oblika je tista, ki pritegne, ostaja pa ’volvovsko’ prepoznavna
velikost je ravno pravšnja za današnji čas in ponuja prostorno kabino
spredaj se sedi odlično, občutek za volanom je gosposki
veliko je prostora in predalov za odlaganje drobnarij
zanimive barvne kombinacije in izbira materialov
prtljažnik ponuja zelo uporabno pregrado in ostale dodatke
motor je dovolj zmogljiv in je spojen z zelo dobrim menjalnikom
vožnja je predvsem udobna in sproščujoča
zvočna zatesnitev je odlična
štirikolesni pogon deluje nezaznavno in je nastavljen za vožnjo po cesti
za zahtevne voznike je volanski servo premalo obtežen in brez občutka
sedala klopi so zelo kratka, primerna le za otroke
vmesnik bi bil lahko še bolj logičen, na armaturni plošči pa kakšen gumb več
poraba goriva ni majhna za dizelski motor
cena je zelo visoka, zato ga ne primerjate z enako velikimi avtomobili
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (28 glasov)
test volvo XC40 D4 AWD A momentum
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zdi se, da se Volvo vrača k škatlam ravno z najbolj modernim predstavnikom, ki se bo še toliko bolj boril s svojo obliko v razredu, kjer konkurence ne manjka. Vse je lepo oglato, ravno, odsekano, torej točno tako, kot mora biti! In ravno zato je odlično. Za Volvo je nenavadno oblikovana bočna linija, ki se privzdigne pri zadnji šipi, kar bi moralo biti všeč mladim. Na prvi pogled se tudi zdi manjši, kot je v resnici na cesti. Le zadaj se zdi, da jim je zmanjkalo oblikovalskega navdiha, ki je tako očitno prisoten spredaj na maski z značilnimi lučmi in veliko masko. Lahko kar na začetku zapišem, da je avto res dober in si je zato prisvojil že nekaj nagrad, je pa seveda tudi zelo drag.

Po velikosti spada v razred, v katerem je lani na našem velikem primerjalnem testu PRIMA zmagal peugeot 3008, da si boste lažje predstavljali. Je pa še enkrat dražji. Če so tam povprečni avti vredni pod 30 evrskih tisočakov, se ponudba XC40 šele začne pri tej ceni, testni pa stane celo preko 60 z bogato opremo.

Ampak pri cenah je vedno tako, da kdor ima, bo pač dal, ker želi točno takšen avto; ne prevelik, dobro narejen, všečen in uporaben. Sploh, če je ljubitelj kitajske znamke Volvo. Nove lastnike sem poudaril, ker je XC40 prvi na čisto novi platformi CMA (Compact Modular Arhitecture), ki jo bo uporabljala tudi sedaj sestrska kitajska zmanka Lynk & Co., saj sta obe v lasti velikega Geelyja. Vseeno je bila razvita na Švedskem in tako ni le pomanjšana verzija tistih iz XC60 in XC90.

Za vas to pomeni, da so uspeli ustvariti zelo veliko prostora na dokaj skromnih zunanjih merah in da je vožnja naravnana predvsem na udobje. Že samo s tem me je XC40 prepričal. Prav naveličan sem vseh modernih in modnih SUV-jev in križancev, ki se morajo kvazi-odlično peljati skozi ovinke, med običajno vsakodnevno vožnjo pa ves čas stresajo in neudobno skačejo čez cestne luknje. Pri XC40 je tega bistveno manj in tako mora biti. Res, da je potem občutek na volanu slabši, tudi premalo obtežen je servo, čeprav skoraj preveč direkten in se potem zdi, da je malenkost preveč nervozen. Res je tudi, da se malo bolj pozibava kot kakšen konkurent, čeprav je pri večjih hitrostih vseeno zanesljiv, ampak verjemite, da se želite s takšnim volvom peljati udobno in sproščeno.

Navdušeni boste nad zvočno zatesnitvijo. Vse skupaj je prijetno tako med počasno kot hitrejšo vožnjo na avtocesti, da je prav sproščujoče. Samo ropotanje dizla občasno slišite, ko se motor vžge ali ko zahtevate več moči, to je pa vse. Motor sicer ni najtišji, pa tudi glasen ni. Volvo pravi, da bo zelo kmalu dizelske čisto opustil in jih nadomestil s priključnimi hibridi, tako da ga čimprej kupite, če ste fen. Dvolitrski štirivaljnik je sicer konkurenčen, tudi moči je povsem dovolj, 140 kilovatov, torej 190 ’konjev’, je pa dokaj požrešen. Na testu je šlo težko pod 8 litrov na 100 kilometrov, pri konkurenci bi bil slab liter manj. Na vožnjo po slabših podlagah je pripravljen z odmikom od tal, ki ga je za terenskih 21 centimetrov, in s štirikolesnim pogonom, ki lahko sam zaklene prenos na 50:50 med osema, če je to potrebno, med običajno vožnjo pa elektronsko nadzorovana sklopka ves navor pošilja naprej. Borg Warnerjev pogon, ki smo ga včasih poznali kot haldex, je hitro odziven in se zelo lepo obnese na navadni cesti, kjer bo XC40 večino časa. Priporočam, da si tudi ne omislite večjih platišč, kot so bila na testnem avtu – 19-palčna. Še vedno so velika in privlačna, hkrati pa so pnevmatike lahko malo bolj ’mesnate’, zato bodo sama platišča bistveno dlje neopraskana, vožnja pa toliko bolj udobna.

Me kaj moti? Seveda, pogrešam kakšen fizični gumb več na armaturni plošči, čeprav je zalon odziven, ampak nerad med vožnjo odmikam pogled s ceste. Predvsem vmesnik je ponekod preveč zakompliciran in bi morali nekatere funkcije bolj smiselno združiti v sklope. Prtljažnik bi bil lahko še večji, čeprav je odlično opremljen s pregrado, ki ga lahko razdeli na dve polovici ali odpre dno, zraven pa so dodani uporabni kavlji in elastični trakovi. Zadnja klop ima zelo kratek sedalni del, zato je najbolj primerna za otroke, čeprav samega prostora ni malo, se pa spredaj sedi odlično in sedeža imata lahko zelo izdatno nastavljiv sedalni del, da dobro sedijo tudi visoki.

Samo sedenje je dokaj gosposko, pomeni visoko in z dobrim pregledom naprej in vstran, tudi nazaj se dobro vidi, ne pa preko rame, ker je zadnji stebriček zelo širok, tako da se boste zanesli bolj na vzvratna ogledala in kamere. Da je XC40 najmanj prestižen med trojico XCjev, ker se najcenejši ne sliši dovolj dobro, je očitno pri plastiki, ki je je tu več, ampak so jo odlično na nekaterih delih nadomestili z drugačno vrsto in barvo ali celo drugim materialom, kot je tekstilna obloga na vratih. Zdi se dobro izdelan, predvsem pa so v kabini našli ogromno prostora za odprte in zaprte predale, zato lahko v vratih vozite več plastenk, tudi velike, med potnikoma spredaj pa se lahko vozi tudi 20 telefonov, če želita biti preveč povezana s svetom.

Volvo je z XC40 naredil res odličen mali SUV, ki ne bo razočaral niti zahtevnih voznikov.

V glavnem, Volvo je z XC40 naredil res odličen mali SUV, ki ne bo razočaral niti zahtevnih voznikov. Tistih, ki iščejo umirjenost in udobje. Avto jim je res dobro uspel in to v prvo, prav nič se ne pozna, da v tem razredu še niso imeli pravega predstavnika.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volvo XC40 D4 AWD A momentum
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1969
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4425 x 1863 x 1652
medosna razdalja v mm 2702
prtljažnik v litrih 460
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1758 (492)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 29.990
cena testnega vozila v EUR 43.619
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 60.560

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 tedni  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 tedni  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 2 meseci  |