Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Že v prvo je šlo rado

Mercedes-benz CLS 350 d 4MATIC AMG line

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko iščete športno-elegantno limuzino, se najprej ustavite pri mercedes-benzu CLS. Prav Nemci so ponovno odkrili ta zanimiv segment avtomobilov in zato si zaslužijo kakšno hvalo že samo na ta račun.
Že v prvo je šlo rado
Foto: Jure Cehner, Gašper Miš
20. 6. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgled, ki povsod pusti vtis
eden najboljših dizelskih šestvaljnikov na trgu
poraba goriva je kljub moči motorja in masi vozila še vedno zmerna
vrhunski 9-stopenjski menjalnik je nežen ali športno hiter
celo pri 165 km/h merilnik kaže manj kot 2.000 vrtljajev
vožnja je z zračnim vzmetenjem zelo prijetna in udobna
zvočna zatesnitev je odlična
notranjost je zelo lepo oblikovana in deluje sproščujoče
s posebno aplikacijo za mobilne telefone lahko nadzorujete, kje se vozi
športnosti je le za vzorec, ampak pri CLSu je to prej plus kot minus
nismo se še prepričali, da nam je zadek všeč
vmesnik za nadzor elektronike je pri najbližji konkurenci boljši
kljub velikosti zunaj zadaj v kabini ni veliko prostora za visoke
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (16 glasov)
test mercedes-benz CLS 350 d 4MATIC AMG line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pa ne samo zato, CLSi so tudi vedno izgledali posebno in tretja generacija nič posebej ne zaostaja. Spredaj je zelo zanimiv, maska deluje precej bolj športno kot potem razkrije zelo dolg bok. Elegance je ob nizki strehi in vratih brez okvirjev šip vse polno, CLS pusti markanten vtis povsod, kjer se pojavi. Le na zadek se v uredništvu kar nekako nismo navadili v času testa, preveč potlačen se nam je zdel, premalo izrazit, čeprav nekaterim pa je ravno to všeč.

Vožnja je v prvi vrsti sprostitev. Zračno vzmetenje Air body control naj bo na vrhu spiska obveznih doplačil, ker res lepo blaži, tudi če imate velika 20-palčna platišča. Vse skupaj seveda ni tako mehko kot v razredu E, ker mora biti CLS občasno malo bolj dinamičen, je pa pomembno, da je lahko tudi tovrsten avtomobil udoben za tiste, ki to želijo. Pardon, zahtevajo, za tolikšen denar so vozniki upravičeni do nečesa več. Tisto več je lahko tudi avtonomna vožnja. CLS zna namreč v veliki meri voziti sam, saj bere omejitve hitrosti na znakih, v navigaciji, kamere in senzorji opazujejo črte, da znajo primerno vrteti volan, radarski tempomat nadzira oddaljenost do vozil spredaj, sam zna prehiteti vozilo pred vami, če mu to nakažete s smernikom, skoraj vse lahko že počne sam, ampak še vedno morate držati volan, jasno.

Vožnja je lahko tudi precej hitra. Motor je vrhunski; dizelski vrstni šestvaljnik, nič več V-oblike, iz treh litrov stisne 210 kilovatov, torej 286 ’konjev’. Kar 600 Nm navora je že od 1.200 vrtljajev naprej, zato super vleče tudi pri spodnjih vrtljajih. In ko dodate še odličen 9-stopenjski menjalnik, vam je jasno, da je mehansko tole pač vredno zvezde na nosu. Kaj mi je najbolj všeč v praksi? Da celo pri 165 kilometrih na uro vrtljaji niso višje od 2 tisoč! Na avtocestah je pravi kralj, ker je ob vsem skupaj tudi izjemno nevtralen in prijetno tih.

Vožnja je lahko tudi dokaj dinamična. Ne športna, hitra pač. Avto tehta slabi dve toni in je dolg praktično pet metrov, zato med ovinki ne skače kot balerina, se pa premika zelo suvereno. Ravno zaradi navora se kar izstreli iz ovinka, menjalnik je pa v športnem programu hiter in čaka na vašo reakcijo. Tudi občutek v načinu sport+ ni slab, vse skupaj postane precej trdo, v bistvu pretrdo, zato mi je še vedno CLS najbolj všeč, ko je nastavljen na udobje in potem voznik samo uživa v jadranju. Z lepo vožnjo je poraba okoli osem litrov, kar je super rezultat za tolikšno moč in velikost avtomobila. K odlični trakciji pripomore še štirikolesni pogon, ki ga ne boste posebej čutili in je nastavljen tako, da gre večino časa večina navora nazaj. Nos je s tem razbremenjen in imate občutek, da vozite zadaj gnan avtomobil, kar je samo plus. To sicer ne pomeni, da boste pobalinsko pometali z ritjo v ovinkih, ker je za kaj takšnega preveč okoren, boste pa hitro ugotovili, kako zelo stabilen je med hitro vožnjo v dolgih ovinkih, saj je medosna razdalja samo 6 centimetrov krajša od treh metrov.

Zakaj stane kar 112 tisoč evrov, ste se vprašali? Hja, ker je res nekaj posebnega. Takšnih avtov je pač malo na cestah in jasno je, da kdor si ga lahko privošči, ne bo dal 79 za osnovnega, ampak izbral vsaj izgled AMG line, da ne omenjam zračnega podvozja in usnja v notranjosti. K sreči so se malenkost bolj potrudili pri izbiri materialov in končni obdelavi, da vsaj v testnem primeru ni bilo slišati škripanja plastike kot pri modelih C in celo E, ki smo ju imeli nedolgo nazaj na testu. Naprednost kaže še z dvema ogromnima 12,3-palčnima zaslonoma spredaj, pri čemer en zamenjuje analogne merilnike in kontrolne lučke. Včasih si zaželimo, da bi si oblikovalci dali še več duška pri oblikovanju digitalnih merilnikov, saj ni več potrebno izdelovati nekih nadomestkov analognih, temveč gredo lahko v čisto novo smer, saj niso omejeni z ničemer več. Je pa med opazovanjem merilnikov zanimiva še ena stvar, in sicer da volanski obroč ni čisto v centru, ampak je vse skupaj pomaknjeno malenkost v desno. Malenkost, ki je verjetno ne bo opazil praktično nihče, sam pa sem nanjo pozabil po drugem kilometru vožnje.

Tovrstnih avtomobilov verjetno nihče ne kupuje zaradi prostornosti, v večini primerov se v njem vozi celo samo voznik in morda še en potnik, ki bosta seveda uživala v razkošno odmerjenih sedežih spredaj.

Tovrstnih avtomobilov verjetno nihče ne kupuje zaradi prostornosti, v večini primerov se v njem vozi celo samo voznik in morda še en potnik, ki bosta seveda uživala v razkošno odmerjenih sedežih spredaj, malenkost bolj utesnjeno, čeprav še vedno zelo prijetno, pa je sedenje v drugi vrsti. Prtljažnik je nizek in dolg, preverjeno pa gredo vanj odlično palice za golf, ki so boljša izbira od otroških vozičkov. Tudi slednji gredo vanj, če vas vseeno zanima, in 520 litrov meri. Prav tako boste brez večjih težav v drugo vrsto namestili otroške sedeže.

Mercedes-Benz je lepo poskrbel tudi za tehnološke navdušence z aplikacijo, ker lahko na svojem mobilnem telefonu preverjate osnovne stvari o svojem avtu, kot je nivo goriva, kdaj je naslednji servis, tlak v pnevmatikah, ogrevanje na mestu, če je vgrajeno v vozilo, še bolj uporabno pa se mi zdi, da lahko na mobilniku nastavite svoj cilj v navigaciji, potem pa vodenje prevzame avto, ko sedete vanj. Kdor ne zaupa ženi (in obratno), lahko nastavi tudi opozorilo, ko vozilo zapusti določeno območje …

Vseeno je na koncu najbolj pomembno, da CLS povsod pusti vtis s svojim impozantnim izgledom, ki sicer ni več tako ekstravaganten, kot je bil ob predstavitvi prve ali menjavi z drugo generacijo, je pa še vedno avto, ki si ga bodo ljudje zapomnili in ga občudovali. Da se zelo fino pelje, je samo še dodaten plus, da ga nima sosed, je pa naravnost fantastično!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz CLS 350 d 4MATIC AMG line
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2925
moč v kW (KM) pri vrt./min 210 (286) pri 4.600
največji navor v Nm pri vrt./min 600 od 1.200 do 3.200
menjalnik samodejni, devetstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4988 x 1890 x 1435
medosna razdalja v mm 2939
prtljažnik v litrih 520
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1860 (685)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,8/5,2/5,8
poraba na testu v l/100 km 9,5
cena osnovnega vozila v EUR 78.930
cena testnega vozila v EUR 79.930
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 112.369

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: copra
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 5 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |