Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pokaži, kaj znaš!

Mazda CX-5 CD175 AWD AT revolution top

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pred šestimi leti je Mazda obrnila velik list v svoji zgodbi in predstavila model CX-5. Oblikovan je bil po novi usmeritvi in s kopico novih tehnologij, kar je bilo dovolj za pravi bum. Sedaj je tu novi CX-5!
Pokaži, kaj znaš!
Foto: Gašper Miš
11. 1. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

nastopaški nos privablja poglede in zaokrožuje zunanjo eleganco
materiali v notranjosti so odlični, izdelava tudi
vmesnik zaslona je enostaven in pregleden, eden boljših
zmogljiv dizelski motor s 129 kW moči lahkotno premika vozilo
samodejni menjalnik z motorjem dobro sodeluje in je hiter ter odziven
kljub bogati opremi je cena precej konkurenčna
štirikolesni pogon bo zlahka zadostil željam zahtevnejših
vozniško gledano je CX-5 med boljšimi v segmentu …
… na trenutke pa podvozje vseeno precej pretresa in ni najbolj udobno
preglednost nazaj je slabša, vzemite vzvratno kamero
krmilni sistem je preveč umetno obtežen
na položaju 'auto' luči podnevi ne svetijo
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (17 glasov)
test mazda CX-5 CD175 AWD AT revolution top
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mazda je v zadnjem času ena od znamk, ki je naredila največji preporod in svojo floto vozil, ki je še pred leti postajala vse bolj mlačna, zamenjala z novimi generacijami, ki jim kaj dosti ne gre zameriti. Konkretna prevetritev je bila nujno potrebna, saj je bila krivulja prodaje že nekaj časa obrnjena navzdol in narediti je bilo potrebno nekaj drastičnega, da bi vse skupaj popravili. Začeli so, kot rečeno, z modelom CX-5, ki je takoj postal prava uspešnica, pozneje pa še z vsemi ostalimi. Danes v svoji floti nimajo predstavnika, ki ne bi bil zanimiv.

CX-5 je od takrat ujel več kot 1,5 milijona kupcev in postal najbolje prodajan model v zgodovini znamke.

CX-5 je od takrat ujel več kot 1,5 milijona kupcev in postal najbolje prodajan model v zgodovini znamke, če gledamo le eno generacijo. Prejel je preko 70 različnih nagrad in kljub  temu, da je bil začetnik, tudi konkretno uveljavil besedno zvezo 'sky active', ki jo s pridom uporabljajo še vedno. Saj veste, gre za tehnologijo oziroma za sklop motor-menjalnik-podvozje-karoserija, zaradi katerega so njihovi avtomobili tako vozniško prijetni.

To je zdaj nova generacija, ki bo morala stopiti v velike škornje prejšnje. Zato je že na pogled zelo napadalna in je nikakor ne boste zgrešili. Zlasti sprednja maska je res ostro zarezana, kot morski pes je, pa če jo gledate povsem od spredaj ali pa s strani. Res hudo. Zadek je sicer malo bolj zadržan, a deluje moderno in skladno in celo s strani je avto eleganten. Znotraj sem sicer od najbogatejše opreme revolution top pričakoval nekaj več barvne domiselnosti, vsaj kakšno rdečo ali belo črto, ki bi vse skupaj poživila, pa tudi kakšen kos opreme več, denimo panoramsko streho. Je pa kakovost izdelave na zavidljivi ravni, materiali so odlični, nič ne škripa ali poka, kamor položite roko, je skoraj vedno podlaga mehka. To področje lahko le pohvalim.

Okoli voznika sicer ni posebne oblikovne drame, okolje je dejansko izboljšana verzija tistega iz prejšnje generacije. CX-5 2.0, če se izrazim računalniško. Stikala so na podobnih mestih in ne dosti drugačna, vmesnik zaslona je dejansko enak, kar ni zamera, ker je odličen, pač, poznano in dodelano je vse skupaj. Po novodobnih merilih bi bil lahko zaslon še večji, a je vseeno pregleden, še vedno podpiram dejstvo, da je občutljiv na dotik le na mestu, med vožnjo pa ne in je potrebno uporabiti stikala, kar naj bi bilo bolj varno.

Res me motijo le tri malenkosti. Da moram ob vsakem zagonu avtomobil spomniti, da želim samodejno držanje zavore, ko se ustavim, funkcija 'auto hold' se namreč vedno znova izključi. Da si sistem ne zapomni, da nimam rad samodejnih popravkov volana, tudi to funkcijo je treba vedno znova ob zagonu izključiti. In da sta stikali gretja zadnjih sedežev nameščeni tako nerodno, da ju z roko vedno vključim. Če sem res 'picajzlast', me malo moti, da je tudi sistem start/stop potrebno izključiti po vsakem zagonu vozila, če vas slučajno moti nenehno izklapljanje. Torej, tri stikala moram pritisniti pred vsako vožnjo, da je potem mir.

Vožnja je podobna tisti v prejšnji generaciji. CX-5 se pelje precej lepo in bolje od večine tekmecev, sem pa vseeno pričakoval več. Ne zdi se preveč okoren in zelo lepo sledi zavojem, vseeno pa na trenutke poskakuje oziroma stresa bolj, kot bi želel. Sicer je večino čas prijetno miren, sem ter tja pa ga kakšno zaporedje grbin vseeno malce vrže s tira. In občutek na volanu je kar preveč umetno obtežen. Za 18-palčna platišča sem najprej menil, da so premajhna, ker bi z večjimi avtomobil deloval še bolj nastopaško, a za vozniško udobje izberite točno takšna. 18 palcev pomeni, da je CX-5 bolj udoben, še vedno pa dovolj čvrst.

Motor z malo manj kot 130 kW moči nima nobenih težav s premikanjem vozila, je tih in prožen, pravzaprav bo najbrž dovolj že nekoliko šibkejši, takšen pa lepo zvezno pospešuje, ni preglasen in s porabo malo nad 8 litrov povprečno 'žejen'. Dober je tudi 6-stopenjski samodejni menjalnik, hiter in odziven, pač, precej doda k vsesplošnemu ugodju med vožnjo. Mazda se hvali, da je novi štirikolesni pogon sedaj bistveno boljši, da 200-krat na sekundo preverja kopico parametrov in ves čas skrbi za dober oprijem. Ko smo ga mučili po grdem makadamu pod prvakom Karavank, je šlo gladko in brez najmanjše težave. Na bolj zahtevne podlage se z njim itak ne boste peljali, zato zaključujem, da je več kot dovolj zmogljiv.

Tudi prostora je dovolj, podobno kot prej, saj so mere avtomobila skoraj identične. To pomeni, da bodo štirje potniki sedeli dovolj razkošno, peti sicer malo manj, prtljažnik pa bo večinoma tudi zadostil dopustniškim potrebam, zato zaključujem, da je tudi v drugi generaciji CX-5 eden boljših predstavnikov segmenta.

Še cena je precej zanimiva, takšen polno opremljen namreč stane manj kot 40 tisočakov. Morda sem sam pričakoval večji bum, nekaj podobnega, kot je naredila prva generacija, ta se mi zdi malce dolgočasna, česar od znamke nisem vajen. Najbrž neupravičeno, recepta, ki je odličen, se konkretno ne spreminja, samo malce se še popili malenkosti. In to je Mazda tudi naredila.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda CX-5 CD175 AWD AT revolution top
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2191
moč v kW (KM) pri vrt./min 129 (175) pri 4.500
največji navor v Nm pri vrt./min 420 pri 2.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4550 x 1840 x 1675
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 494
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1535 (608)
največja hitrost v km/h 206
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,7/5,3/5,8
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 23.990
cena testnega vozila v EUR 38.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 39.360

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |