Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tek na dolge proge

Kia optima sportswagon 1.7 CRDi DCT EX limited eco

Avtor prispevka: Gašper Miš
Verjeli ali ne, tole je prvi Kiin karavan v velikem družinskem razredu. Ja, optima je bila do zdaj na voljo le kot limuzina, po novem pa ima lahko tudi velik nahrbtnik. Še ena pametna poteza Korejcev.
Tek na dolge proge
Foto: Gašper Miš
30. 7. 2018 ob 10:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

optima sportswagon izgleda zelo privlačno, le kakšno bolj živahno barvo izberite
prtljažnik je velik, v drugi sedežni vrsti pa naravnost ogromno prostora za potnike
dobra ergonomija kljub precejšnemu številu klasičnih stikal
bogata oprema, ki se je ne bi sramovali niti bolj premijski tekmeci
radarski tempomat in sistem, ki vozilo ohranja na voznem pasu, delujeta odlično
veliko panoramsko strešno okno le še dodatno pripomore k občutku prostornosti
oblika prestavne ročice lahko na daljših poteh služi tudi kot počivalo za zapestje
majhna poraba in velik rezervoar pomenita, da lahko prevozite tudi preko 1.000 km
temna notranjost, s katero so želeli poudariti eleganco, izgleda precej monotono
za vrh ponudbe bi pričakovali še za kakšen palec večji osrednji zaslon
le 1,7-litrski turbodizelski motor CRDi ni pretirano poskočen, konkurenca ponuja močnejše
menjalnik DCT ni slab, vseeno pa so drugod hitrejši in manj cukajo
občutek na volanu je preveč odsoten
z bogato opremo je kljub popustu cena še vedno 37.890 evrov
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (9 glasov)
test kia optima sportswagon 1.7 CRDi DCT EX limited eco
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sportswagon mu pravijo. Sports damo lahko mirne duše tudi pod narekovaje, saj ga zaradi športnosti ne boste kupovali. Ga boste pa nekateri zaradi oblike, ker zelo dobro izgleda, čeprav mu testna nevpadljiva barva ni preveč v pomoč. Tudi pri optimi se lepo pozna, da so Kiini avtomobili zadnjih let oblikovani predvsem z mislijo na zahtevne evropske kupce. In ti potrebujejo velik prtljažnik, ki ga takšna optima ima.
 
Napram limuzinskemu sprejme še dodatnih 42 litrov, torej 552, kar sicer ni noben rekord, je pa vseeno veliko in vodila se za razliko od limuzinskih tu ne zažirajo v sam prostor ter s tem kradejo dragocene litre. Tudi zato prtljažnik za električno pomičnimi vrati v praksi ponuja bistveno več uporabnega prostora, predvsem, ker ima še lepo ravno dno, številne mrežice ter pritrditvene zanke. Ne manjka niti dvojno dno, ki res ni globoko, je pa s številnimi manjšimi predali lepo razporejeno, da tudi manjši predmeti v prvem ovinku ne bodo leteli vsepovprek.

Ker se pri sportswagonu tudi streha spušča nekoliko počasneje, je nad glavami potnikov zadaj več prostora.

Ker se pri sportswagonu tudi streha spušča nekoliko počasneje, je nad glavami potnikov zadaj več prostora. Še bistveno več pa ga optima namenja njihovim nožicam. Zadaj bi lahko prevale delali kar vsi člani uredništva, ne le Anže, ker le malokateri avtomobil ponuja toliko prostora. Najbrž samo škoda superb, drug mi ne pade na pamet pa imam v mislih tudi precej večje avtomobile.

Tudi spredaj ga ni malo, ampak od 4 metre in 85 centimetrov dolgega avtomobila to tudi pričakujem. Ker je ta še bogato opremljen, se boste v takšni optimi počutili zelo dobro. Pri tem nas je ponovno motilo, da so praktično vsi materiali odeti v črno barvo, namesto elegance, ki so jo s tem najbrž želeli poudariti, pa so dosegli le eno veliko monotonost. Za razliko od konkurentov, kjer je klasičnih stikal vse manj, jih ima optima veliko, pa ergonomsko kljub temu ne zaostaja kaj dosti. Včasih celo nasprotno. Vseeno bi si želel, da bi bil osrednji zaslon še palec večji in s tem bolj v koraku s časom, vse ostalo pa štima. Opreme je ogromno in tako bogate se najbrž ne bi sramoval niti kakšen bolj premijski tekmec. Volan je ogrevan, sedeži tudi, prva dva sta električno pomična in hlajena, zadaj so nameščene še mrežice, da otrok ne bo preveč motilo sonce, in pa zares veliko panoramsko strešno okno za trenutke, ko bodo tega iskali.


1,7-litrski turbodizel klopota spredaj. Ni najtišji, čeprav ni slabo uglašen, nekateri nemški predstavniki se lahko še slabše odrežejo. Se kar pozna, da je zvočna zatesnitev dobra, ker je zunaj njegovo dizelsko poreklo bolj zaznavno. 104 kilovate moči premore, oziroma 141 'konj', in 340 njutonmetrov navora. Na kratko - ne zdi se dovolj močan, ko je avto poln. 11,1 sekunde do 100 km/h je, no, ne ravno bliskovito. Vozniki velikih karavanov so vseeno malo bolj zahtevni, je pa to edini motor v ponudbi. Nič močnejšega in samo s sprednjim pogonom, kar je po svoje škoda, ker konkurenca Kio tu prehiteva po levi in desni. Je pa kombinacija vsaj varčna, brez težav porabi manj kot 7 litrov, zato smo na testu s 70-litrskim rezervoarjem za gorivo brez težav prevozili tudi preko 1.000 kilometrov z enim polnjenjem.

V ponudbi sta dva menjalnika, ampak priporočam dvosklopčnega s sedmimi stopnjami. Prvič, ker se lepo poda nešportnemu karakterju optime s svojim dokaj umirjenim delovanjem. In drugič, ker v povezavi z njim aktivni radarski tempomat deluje tudi do popolne zaustavitve vozila. V kombinaciji s sistemom, ki vozilo aktivno ohranja na voznem pasu, lahko optima predvsem na avtocestah dobrih 10 do 20 sekund vozi tudi povsem samodejno. Konkurenca z izjemo kakšnega passata tega še ne zna, na cukanje robotiziranega menjalnika ob speljevanju pa se boste morali tudi tu navaditi.

Pozitivno presenečajo vozne lastnosti, ki jih Korejci niso nikoli postavljali v ospredje. Najbrž jih še danes ne, se pa lepo pozna, da je avtomobil čvrsto nasajen in posledično precej dobro leži na cesti. Le pri bolj dinamično odpeljanih zavojih občutek na volanu kar nekam izpuhti. Sicer so tako kot pri cee’du, sportagu in ostalih na voljo trije vozni načini, a med temi ni opaziti kakšnih bistvenih razlik. Predvsem v športnem načinu boste opazili, da se volan še premalo upira, zato bi si sam želel še malo več trdote, da bi bolje vedel, kaj se dogaja tam spodaj, če že v imenu avtomobila piše sports.

Čeprav tale kia ne ponuja toliko prostora kot Škodin superb in se ne pelje tako dobro kot mazda6, je kot celota prepričljiva. Kljub športni podobi se najbolje izkaže v vlogi velikega in udobnega potovalnika za tek na dolge proge. Sliši se kot dober kompromis, ampak zanj hočejo kar 40 tisočakov oziroma 38, če upoštevamo še popust. Ja, najbrž bosta kar cena in okrnjena ponudba poskrbeli, da jih na cestah ne bo veliko. Po svoje škoda, ker je tole vseeno ena najboljših kij do tega trenutka.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia optima sportswagon 1.7 CRDi DCT EX limited eco 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1685
moč v kW (KM) pri vrt./min 104 (141) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 1.750 do 2.500
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4855 x 1860 x 1470
medosna razdalja v mm 2805
prtljažnik v litrih 552
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1635 (515)
največja hitrost v km/h 194
pospešek 0-100 km/h v s 11,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/4,2/4,6
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 28.690 (*2.500 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 39.990 (*2.500 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 40.390 (*2.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 6 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |