Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samo leta ga držijo nazaj

Subaru XV 2.0D-S AWD unlimited

Avtor prispevka: Anže Jereb
Med križanci, ki sicer niso najljubši avtomobilski razred našega uredništva, izstopa eden, ki nam na usta vedno znova privabi nasmešek. XV se imenuje in čeprav je že tako star, da je Subaru v Ženevi že pokazal povsem novo generacijo, še vedno določene stvari obvlada.
Samo leta ga držijo nazaj
Foto: Gašper Miš
14. 11. 2017 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prenova je notranjosti dodala uporaben in večji zaslon
stikala so velika in priročna
položaj za volanom je odličen, enostaven, a brez napak
štirikolesni pogon je med najboljšimi
dvolitrski turbodizelski motor je prijeten in dovolj zmogljiv
poraba je zmerna
nizko težišče poleg dobrih voznih lastnosti zagotavlja več udobja
v zavojih je izjemno prepričljiv
menjalnik je le povprečno natančen
mrzel motor je glasen
materiali znotraj so zgolj povprečni
spisek dodatne opreme je precej okrnjen
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (15 glasov)
test subaru XV 2.0D-S AWD unlimited
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Seveda ni perfekten in na precej področjih se mu leta že konkretno poznajo. Oblikovno ni nič posebnega; ni nastopaški, niti eleganten, tudi grd ne, nikakor pa to ni avtomobil, ki ga boste na parkirišču hitro opazili. Prav tako ga znotraj nikar ne primerjajte s kakšnim predstavnikom, ki se hvali s super materiali, ker boste hitro razočarani.

Plastika je trda in niti na pogled nič posebnega, ergonomija sicer dobra, a z nekaterimi pomisleki. Stvari, ki jih ves čas premikate, na primer nastavitve klimatske naprave, so z velikimi vrtljivimi gumbi zelo priročne, pomikanje po potovalnem računalniku pa sploh ne. No, zadnja prenova mu je prinesla nekoliko večji zaslon, to je pohvalno, ni pa notranjost pojem elegance ali razkošja.

Konec koncev niti pri prostornosti ne izstopa. Štirje potniki boste imeli dovolj prostora in prtljažnik je s 380 litri zmerno prostoren, čeprav bolj plitek, na primerjalnem testu, kakršen je bil ta, pa bi ga prekašalo kar nekaj predstavnikov. Tudi asistenčnih sistemov ni veliko, nekateri večji subaruji jih že imajo, tukaj pa še niso na voljo. V tej generaciji niti ne bodo, ciljam predvsem na EyeSight, ki samodejno zavira, če je to potrebno.

XV je eden tistih redkih avtomobilov, ki vihajo nos nad nesmiselnim številom nastavljivosti sedeža pa nad šestnajstimi vtičnicami za USB.

Je pa XV vrhunski tam, kjer je to potrebno, in sicer v vozniškem užitku ter s tem povezani mehaniki. Ne berite tega le v smislu, da se odlično spopada z zavoji, s čimer seveda se, ampak v izjemno prijetni izkušnji za volanom. XV je eden tistih redkih avtomobilov, ki vihajo nos nad nesmiselnim številom nastavljivosti sedeža pa nad šestnajstimi vtičnicami za USB. In dokazuje, da na armaturni plošči ne potrebujete usnja kravic, ki so rasle v neokrnjenem zraku tritisočakov, samo zato, da bi vašo pozornost preusmeril od slabega podvozja. Ne, mu ni treba.

Kdor se spominja vozil pred kakšnimi petnajstimi leti, bo vedel, o čem govorim. O vozniški enostavnosti z odličnim položajem za volanom. Pa o sedežu, ki vsak hrbet objame prav prijetno ter nenaporno, o vzglavniku, ki je lepo pomaknjen še malo naprej, da glava na njem ves čas lepo počiva. In o odličnem volanu, majhnemu številu stikal, pač, o osnovnih vozniških stvareh, brez ultra-sodobne navlake. Je tako zastarel, vas zanima? Nikakor, le prvinski vozniški občutek starejših vozil ponuja, zapakiran v tehnološko moderen komplet. To je tudi razlog, zakaj se nam v njem vedno smeji. Ker je enostaven, lahkoten in prijeten avtomobil.

Potem pa še druga stvar: njegove vozne lastnosti in sposobnost spopadanja s terenom. Ker je motor bokserski in njegovi valji položeni vodoravno, je težišče nižje. Posledično je lahko blaženje manj čvrsto, pa se avtomobil vseeno ne nagiba kot jadrnica. Zato je XV zelo udoben, v tem pogledu gladko poseka večino tekmecev. Obenem pa se tako suvereno in lahkotno zapodi v zavoje, z izjemnim občutkom na volanu, da še tistih nekaj preostalih tekmecev lahko o tem le sanja. Vam vozniška izkušnja pomeni veliko? Potem ga zapeljite vsaj en krog.

Aja, terenske vragolije … No, stalni simetrični štirikolesni pogon je svojo superiornost dokazal že mnogokrat. Tudi tukaj je odličen, pravzaprav neverjeten in eden od glavnih razlogov, da tole ni terenski avtomobil, je le premajhna oddaljenost od tal. No, forester ima še poseben program, ki elektroniko prilagodi, da je na terenu bolj suveren, a tudi XV ne zaostaja veliko. V času testa sem se po zaledenelem klancu dol peljal z veliko previdnostjo, ker oprijema sploh ni bilo. V prvi prestavi in s kakšnimi petimi kilometri na uro. In s skrbmi v mislih, kako bom sploh prišel nazaj gor, pa navsezadnje na poti nazaj niti vedel nisem, da sem taisti klanec že premagal. Tako zelo enostavno je šlo.

Motor je že naš dolgoletni znanec, 108 kW moči ponuja, v prostem teku se nekoliko bolj ziba, kot smo vajeni sicer, tudi najtišji ni.

Motor je že naš dolgoletni znanec, 108 kW moči ponuja, v prostem teku se nekoliko bolj ziba, kot smo vajeni sicer, tudi najtišji ni, a je njegov zvok med vožnjo vseeno netipično dizelski. Ne moti preveč, ker je pač drugačen, predvsem, ko je mrzel, pozneje se njegova glasnost umiri. Obenem dovolj dobro potegne in popije sprejemljivih 7 litrov na 100 kilometrov. Sicer pa priporočam točno takšno kombinacijo, ta motor in ročni menjalnik, ker je najboljša.

Zato bi zaključil takole. Če kupujete podobno velik avtomobil za okoli 30 tisočakov, vsekakor poškilite še proti temu, pa čeprav ni nastopaški kot kakšen drug. Tole je pravi stroj za tiste, ki radi vozimo, kljub temu da znotraj marsikateri konkurent bolje izgleda. Če vas motijo ravno tiste malenkosti, pa predlagam, da počakate na njegovega naslednika, ki bo vsak čas tu. Ne dvomim, da bo odličen.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru XV 2.0D-S AWD unlimited
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 108 (147) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.600 do 2.800
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4450 x 1780 x 1570
medosna razdalja v mm 2635
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1440 (520)
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,8/4,6/5,4
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila v EUR 30.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.990

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |