Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mesne kroglice namesto kurjih krempljev

Volvo S90 D5 AWD A inscription

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če ste menili, da Kitajsko lastništvo Volva pri S90 pomeni, da vas bo znotraj pričakala štiribarvna plastika z vonjem po ulični hrani, se motite. To je najsodobnejša dnevna soba, ki so jo uredili najboljši švedski arhitekti.
Mesne kroglice namesto kurjih krempljev
Foto: Matej Mihinjač
3. 7. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

umirjena in elegantna notranjost je ena najbolj prijetnih sploh
prav tako poseben je tudi zunanji izgled, zadek polarizira
materiali znotraj so odlični, izdelava brezhibna
potniki zadaj boste veseli obilice prostora in velike mere udobja
zaslon na dotik deluje bliskovito, je velik in pregleden
zvočni sistem Bowers&Wilkins si le privoščite, je fenomenalen
vozniško je S90 predvsem udoben in vedno zanesljiv
nad voznikom bdi kopica sistemov in varnost tradicionalno ni vprašljiva
občutek na volanu je zelo dober, menjalnik zelo hiter
tudi motor je dovolj zmogljiv
štirivaljni ropot dizelskega motorja ne sodi k prezenci
če si želite športnega duha, ga v S90 ne iščite
podvozje ni tako dodelano kot pri nemških konkurentih
vmesnik zaslona na dotik na trenutke deluje nerodno in neurejeno
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (35 glasov)
test volvo s90 D5 AWD A inscription
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Predvidevam, da kupci BMW-jev in audijev mimo salona Volvo odvihrajo z dvignjenimi nosnicami in verjetno je enako tudi, če zgodbo obrnemo. Nekdo, ki razmišlja o nakupu ene od dveh omenjenih znamk, niti ni potencialni kupec volva in obratno. Morda se motim, a je filozofija teh avtomobilov precej različna, skupna je le želja po ponujanju velikega ugodja. In čeprav gre za segment, kjer niti malenkosti niso prepuščene naključju, Volvo postavlja notranjo urejenost na zelo visok nivo. Skandinavski način umirjenosti in urejenosti namreč prežema voznika ter ostale potnike od prvega trenutka po vstopu, materiali so dovršeni in izdelava brezhibna, vonj vabljiv, oblikovanje pa minimalistično in moderno.

Stikal je malo, ker je večino funkcij prevzel sistem z ogromnim zaslonom na dotik. Lahko ga pohvalim in obenem pograjam.

Stikal je malo, ker je večino funkcij prevzel sistem z ogromnim zaslonom na dotik. Lahko ga pohvalim in obenem pograjam, ker je po svoje zelo dober, kar pomeni, da je hiter in odziven, vseeno pa so nekateri podmeniji prepočasi dostopni oziroma predvsem nelogično razporejeni. Je pa res, da si lahko funkcije, ki jih uporabljaš najpogosteje, postaviš kar na prvi zaslon, kot bližnjico na računalniku. Sem prepričan, da bo vsak dodal upravljanje zvočnega sistema.

Zvočniki slišijo na ime Bowers&Wilkins, pri omenjenem podjetju pa so svoje delo spet opravili z odliko. Razvajanje ušesnih mešičkov je neverjetno, zvočna kulisa bo razvajala celo najbolj zahtevne, poslušalec pa lahko izbira med več različnimi ambienti, v katerih se glasba predvaja. Med njimi je celo Göteburška koncertna dvorana, saj veste, tista, v kateri prirejajo koncerte klasične glasbe, vsaj najpogosteje, za najbolj zahtevne. Seveda vzdušje v S90 ni na enakem nivoju, je pa vsekakor razlika z drugimi nastavljenimi 'prostori' dovolj očitna, da boste uživali. Imeli boste občutek, kot da se je kabina nenadoma povečala za 50 metrov v vsako smer.

Znotraj velja omeniti, da prostora sicer ni 50 kubičnih metrov, ga je pa veliko, za potnike zadaj celo nadpovprečno veliko, obenem pa je naslonjalo pod ravno pravšnjim naklonom, da bodo daljše poti sila udobne. Materiali so odlični, sploh leseni vložki so nam bili všeč, izdelava ravno tako, zato boste težko ostali ravnodušni. Ob robu sedežev je celo švedska zastavica, kot bi bilo Kitajcem nerodno, da so prevzeli takšen švedski dragulj.

Prepričan sem, da bo S90 v množici BMW-jevih petic, mercedesov E in audijev A6 zelo izstopal.

Če sem že štiri odstavke namenil notranjosti, si vsaj enega zasluži še zunanjost. Prepričan sem, da bo S90 v množici BMW-jevih petic, mercedesov E in audijev A6 zelo izstopal. Manj jih bo in tudi ta zunanjost je enostavno vrhunska. Umirjena, a vseeno nastopaška, brez nepotrebnih spojlerjev in rež pa vseeno naredi vtis, sploh v takšni barvi in z opremo inscription. Nič preveč ni načičkan takšen S90, vseeno pa zelo markanten.

Na testu smo imeli z enakim dizelskim dvolitrskim motorjem z dvojno turbino že XC90 in tam se mi je 173 kW motorne moči, to je 235 KM, zdelo le povprečno. Tukaj teh težav ni, S90 je lažji in zato ob skoraj 500 Nm motornega navora poslušno upošteva vse želje voznika, tudi če je ta bolj zahteven. Pospešuje zelo lahkotno in tudi dinamično, če želite, ob tem pa porabi med 8 in 9 litrov na 100 km. Nad zmogljivostmi nimam pripomb in osemstopenjski menjalnik je odličen, le štirivaljni ropot motorja temu avtomobilu nikakor ne pristoji, čeprav je notranjost dobro zvočno zatesnjena. Pač, smo v segmentu, kjer štejejo malenkosti, in verjamem, da se najde kdo, ki ga ne bo kupil ravno zaradi tega. Šest valjev bi lepše grgralo in bolj sodilo k prezenci, obenem pa poraba ne bi bila večja, kar lepo dokazujejo tekmeci, po drugi strani pa večina voznikov tega verjetno še opazila ne bo.

Sicer pa je ne glede na izbrani program S90 predvsem udoben. Občutek na volanu je dober, celo odpor vrtenja lahko nastavljate in med zavoji se zaradi okretnosti S90 zdi malo manjši, kot je v resnici. Res dobro skriva skoraj pet metrov dolžine. Vseeno pa ni predstavnik, s katerim bi želeli odkrivati meje oprijema med vožnjo na Rakitno. Če še v sanjah dinamično vrtite volan, potem bo kakšen drug predstavnik za vas bolj primeren. Predvsem A6 in BMW 5, oba že s svojim karakterjem bistveno bolj poudarjata športnost. S90 se bolje počuti med umirjeno vožnjo, zato vas ne bo vabil k divjanju, BorgWarnerjev štirikolesni pogon (haldex 5. generacije) bo zagotovil lepo mero oprijema in celo na spolzkem ne bo pomigal z zadkom. Ves čas je izjemno umirjen, zato se boste raje pogreznili v udobna fotelja spredaj, uživali v glasbi in se počutili bolj varno kot v maminem naročju.

Varnost je namreč ostala ena od najpomembnejših postavk in S90 je celo bolj varen od višjega XC90.

Varnost je namreč ostala ena od najpomembnejših postavk in S90 je celo bolj varen od višjega XC90, ki je pred njegovim prihodom dobil naziv najvarnejšega avtomobila na svetu. Kopica asistenčnih sistemov ves čas bdi nad vami, obdajala vas bo tudi zelo močna potniška kletka, če bodo šle stvari hudo narobe, pa bo S90 znal za živo vsebino poskrbeti celo z eksplozivnim 'podiranjem' sedeža, da bo sunek telesa ob njega čim manjši.

Malce manj kot 82 tisočakov želijo za takšnega s kupom dodatne opreme, sicer pa dobrih dvajset tisočakov manj za enako motoriziranega ter z enakim menjalnikom in paketom opreme. Še dobro, da pri nakupu ne obračunajo še vse posebnosti in elegance, ki ga prežema, ker bi potem stal še enkrat toliko. S90 je z novo generacijo ostal švedski ponos in kot se za znamko tudi spodobi. Kot pravi odličnjak ima le eno manjšo hibo, da ni v ponudbi še večjega motorja, strah pred pretiranim kitajskim vmešavanjem pa je bil zelo očitno odveč, ker je postal še bolj originalen kot prej.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volvo V90 D5 AWD A inscription
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1969
moč v kW (KM) pri vrt./min 173 (235) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 480 od 1.750 do 2.250
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4936 x 1879 x 1475
medosna razdalja v mm 2941
prtljažnik v litrih 560
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1933 (467)
največja hitrost v km/h 240
pospešek 0-100 km/h v s 7,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/4,5/4,9
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR 44.458
cena testnega vozila v EUR 62.387
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 89.152

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 13 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  |