Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prišel je čas za hibride

Hyundai ioniq 1.6 GDI DCT impression

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Na vsakem koraku se danes srečujemo z enim in istim vprašanjem – ali so električna vozila že zrela za vsakodnevno uporabo. In odgovarjamo, da so, za nekatere, za vas pa je hibrid!
Prišel je čas za hibride
Foto: Gašper Miš
5. 7. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

najsodobnejša tehnologija v zanimivo oblikovanem avtu
prvi Hyundaijev poskus v tem razredu je že zelo prepričljiv
družinska uporabnost je na povsem sprejemljivem nivoju
osnovna cena je precej ugodna glede na vso opremo in dva motorja
menjalnik DCT se zdi bolj 'normalen' kot CVT, zato bo večini všeč
poraba goriva navdušuje med mestno vožnjo, tudi sicer je zelo sprejemljiva
masa vozila ni pretirana, zato je vožnja po občutku lahkotna
namestitev za volanom in vožnja nasploh je zelo sproščujoča
prtljažnik je prostoren, ker so hibridno baterijo namestili pod sedež
končna obdelava je kljub ponekod cenenim materialom zelo dobra
vozne lastnosti niso na nivoju priusa, ki ima bolj zapleteno in dražje podvozje
blaženje je premalo suvereno na slabših podlagah
zvočna zatesnitev bi bila lahko boljša, da bi bilo na avtocesti še bolj prijetno
bencinski motor se zdi občasno prešibek
v notranjosti bi si oblikovalci lahko dali več duška
na zadnji klopi je prostor omejen za odrasle
preglednost nazaj je slabša zaradi deljene šipe
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (19 glasov)
test hyundai ioniq 1.6 GDI DCT impression
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za 99,9 odstotka voznikov so najbolj primerni hibridi.

Tu ni kaj dosti za filozofirati; električni so za tiste, ki ne naredite vsak dan vsaj 300 kilometrov, ki ga imate kje polniti in ki imate pač dovolj pod palcem. Ugotavljamo tudi, da večina potem res zamahne z roko, da to še ni za njih, v resnici pa jih je samo strah nove tehnologije in tega, da bi ostali kje na cesti. Za teh 99,9 odstotka voznikov so zato najbolj primerni hibridi. Združujejo oba svetova, v bistvu so korak do električnih avtomobilov in najnovejši igralec je tu Hyundai s svojim ioniqom v kar treh različicah. Osnovna in za širše množice najbolj uporabna je hibridna.

Prvi vtisi naključnih opazovalcev so dobri, ljudem je oblika dejansko všeč. Zanimivo, ker sem mislil, da jih bo motil učinkovitosti podrejen položen zadek, pa jih očitno ne. Kapljičasta oblika je pač zelo aerodinamična, samo 0,24 znaša koeficient upora, zato je ioniq presenetljivo varčen tudi na avtocesti. V primerjavi z električnim ioniqom je maska hibrida bolj odprta z režami, ki hladijo bencinski motor, na spodnjem delu pa je zaključena z značilno modro barvo. Oblikovalci so želeli, da izgleda tudi malo športno, zato so mu namestili dnevne led-luči čisto na skrajna robova odbijača in ju še obrnili navzven ter s tem optično razširili podobo. Zadek je zanimiv le zaradi spojlerja, ki uspešno usmerja zrak stran, da se ne bi preveč vrtinčil za avtom, ker je odrezan precej visoko, pa je bilo potrebno namestiti še eno manjše steklo. Verjetno bo kakšnega voznika zato motila tista pregrada na zadnji šipi, ampak vseeno se dovolj dobro vidi nazaj.

Vem, da vas poraba bolj zanima kot oblika, ki vam je pač všeč ali ne. Pri tovrstnih avtomobilih je še toliko bolj pomembno, kje opravite večino svojih poti. Če ste ves čas le na avtocesti, je poraba primerljiva z dizelskimi motorji, torej sprejemljiva ampak nič posebnega. Pri nas je bila med 5 do 6 litrov bencina na 100 kilometrov. Hitro pa pade, če ste pogosto v mestih, kjer je veliko semaforjev. Tam električni motor najbolj pomaga bencinskemu, zato je lahko tudi pod 4 litri. Seveda se vsakič med zaviranjem ali vožnjo po klancu navzdol elektromotor obnaša kot generator, zato polni baterijo, da bo spet pomagala, ko bo to potrebno. V tem primeru litij-ionske baterije ne morete polniti, ker se edino sama med vožnjo, kapaciteta je 1,56 kWh, jeseni pa bo pri nas še priključno-hibridni ioniq, ki ga boste lahko priklopili na domačo vtičnico in prevozili precej več električnih kilometrov kot pri tem.

Da bo vse jasno, pri klasičnem hibridnem ioniqu sta skupaj 1,6-litrski bencinski motor z Atkinsonovim ciklom, ki ima 77 kW, torej 105 'konjev', zraven pa še elektromotor z 32 kW, torej 43 'konji'. Sistemska moč je 104 kW, torej 141 'konjev', in najbolj pomembno je za vas, da do 100 km/h pospeši v 10,8 sekunde, kar sploh ni slabo. Dvosklopčni menjalnik je bil tisti, ki nas je najbolj zanimal, ker je dobra primerjava s priusom. Pri Hyundaiju so rekli, da je bistveno bolj odziven in prijeten za uporabo in do določene mere se strinjam. Bolj normalen se zdi, ko avto pospešuje, in ni tako glasen, ko do konca pohodite plin, je pa včasih malo zmeden (predvsem med polnim pospeševanjem ali počasnim ustavljanjem) in se vseeno še ne zdi tako dobro uglašen kot pri toyoti. Tam motor včasih res preveč glasno ropota, ampak je teh trenutkov v povprečju malo in je večino časa tišji kot ioniq, medtem ko je pri novi generaciji priusa tudi odzivnost zelo dobra. Vendar bo večini bolj všeč klasično stopnjevanje prestav pri ioniqu, ker so vajeni, da se motor oglaša 'vrum, vruum, vruuuum'.

Hyundai je kar lepo vozen, čeprav je volan premalo komunikativen in podvozje preveč ohlapno, da bi ga z užitkom priganjal v ovinke, zelo sproščeno je potrebno vzeti vožnjo in uživati v mirnem premagovanju kilometrov. Predvsem na zaporedju lukenj na avtocesti boste čutili, da se ne umiri tako hitro, samo blaženje bi bilo lahko tudi tišje, medtem ko gredo pohvale inženirjem za zelo zmerno maso avtomobila, zaradi česar z dokaj nizkim težiščem vseeno deluje dovolj lahkotno vodljiv tako v mestih kot na odprti cesti.

Všeč mi je namestitev za volanom in okolje nasploh, ker je zelo enostavno. Lepo pregledno, brez nepotrebnega kompliciranja glede na to, kakšen moderen avto v resnici je ioniq. Po drugi strani je tudi popolnoma nerazburljiv, ampak Korejci z zelo redkimi izjemami še niso izdelali avta, ki bi znal igrati na dušo estetov. Tukaj boste zato našli veliko odlagalnih mest, dovolj prijetne, čeprav plastične materiale in predvsem dobro izdelavo, tudi prostora je dovolj. Zadaj ga sicer hitro zmanjka za glavo, ker se streha spusti precej nizko, vendar smo se tudi štirje odrasli brez večjih pripomb odpravili na daljšo pot po naši deželici pa smo prišli na cilj dobre volje. Celo prtljažnik je zaradi namestitve baterij pod zadnjo klop uporabno velik - 443 litrov - kar je čisto dovolj za družinsko rabo.

Ioniq je avto, ki je zelo pozitivno presenetil prav vse. Prvi Hyundaijev poskus v tem segmentu in je že čisto konkurenčen priusu, sploh s ceno. Za samo 23 tisoč evrov, kolikor stane osnovni s popustom, oziroma približno 29.500, kolikor je stal testni, je še kako zanimiv in zelo moderen avto. Marsikdo bi ga nadvse vzljubil, če bi mu dal priložnost, tako pa bo verjetno večina voznikov spet raje izbrala nekaj klasičnega, po možnosti dizelsko gnanega. Vseeno je nekaj jasno, čas hibridov je prišel, pa če vam je to všeč ali ne.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai ioniq 1.6 GDI DCT impression
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1580
moč v kW (KM) pri vrt./min 104 (141) pri 5.700
največji navor v Nm pri vrt./min 265 pri 4.000
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4470 x 1820 x 1450
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 550
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1552 (318)
največja hitrost v km/h 185
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,9/3,9/3,9
poraba na testu v l/100 km 5,0
cena osnovnega vozila v EUR 24.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 30.490 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.420 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |