Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Domišljija brez meja

Citroën C3 1.2 puretech 82 BVM shine

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Svet avtomobilov se zdi vse manj dolgočasen. Še dobrih 10 let nazaj se je zdelo, da je že vse skupaj bolj ali manj isti kup pleha, zdaj pa spet postaja vse precej bolj pestro. Med malčki eden še posebej izstopa - novi citroën C3.
Domišljija brez meja
Foto: Miha Kokalj
9. 6. 2017 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovna posebnost je v razredu malčkov obvezna
edinstvene rešitve, kot so zračni mehurji airbump, so tudi uporabne
kabina je glede na zunanje mere prostorna
tudi v notranjosti oblikovna izvirnost ni poslabšala uporabnosti
namestitev za volanom je precej boljša kot nekoč
vožnja je v prvi vrsti udobna in ustreza umirjenim voznikom
glede na posebnost avtomobilčka sprejemljiva cena
vgrajena kamera je zelo zanimiva in uporabna domislica
motor je kljub majhnim meram avtomobila malce prešibek
na avtocesti postane hitro glasen
kljub majhni moči poraba goriva ni majhna
sedeža spredaj kljub lepi obliki ponujata premalo ledvene in bočne opore
praktično vse nastavitve so možne le preko osrednjega zaslona
dinamične vožnje še vedno ne mara, podvozje prepočasi blaži
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (29 glasov)
test citroën C3 puretech 82 BVM shine
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Poznate še kateri avto, ki ga lahko brcate v vrata? Pozabite na C4 cactus, med malčki mislim. S plastičnimi obrobami airbump deluje celo malo terensko, se vidi, kaj je danes trend. Zunaj deluje precej bolj nabito, sploh obrobe blatnikov v črni barvi poživijo izgled in s tem naj bi bil res bolj všeč moškim kot tisti jajčasti stari C3, kar je bilo za francoske oblikovalce še posebej pomembno. Ja, oblika je zelo 'kul', če ne gre ravno za osnovno verzijo, ki brez modnih dodatkov izgleda zelo pusto.

Enako navduši notranjost. Dobro, ni nujno, da navduši, ampak pač pusti nek vtis.

Enako navduši notranjost. Dobro, ni nujno, da navduši, ampak pač pusti nek vtis. Za nekatere okuse bo preveč oglatih elementov, na primer zračniki, predali, prisekan volan, celo sedeža imata skoraj pravokotno obliko. Prava mala foteljčka sta. Dejansko udobna in široka, samo več bočne in ledvene opore bi morala imeti.

Še ena stvar, ki me je pri novem C3 takoj navdušila, je položaj za volanom. Prej me je vedno nekaj motilo, ali je bil volan predaleč ali preveč položno, tukaj pa je točno tako, kot mora biti. Odlagalna mesta so dokaj uporabna, k sreči je tudi na srednjem pred menjalnikom guma, da ne bo telefon takoj letel po kabini, in na poseben ročaj za odpiranje vrat sem se takoj navadil in mi je postal všeč. Kamero ConnectedCAM smo posebej opisali v tem prispevku in še enkrat lahko pohvalim idejo, saj odlično izpolnjuje želje modernih voznikov, ki želijo vse svoje zasebne trenutke deliti s svetom, veliko bolj dejansko uporabna pa je funkcija samodejnega snemanja, če se vam z avtom zgodi kakšna nevšečnost. Manj mi je všeč, da ni stikal za upravljanje prezračevanja, ker spet ne morete slepo nastavljati temperature med vožnjo, ampak to je pač del nove filozofije pri Citroënu, da se rešijo praktično vseh fizičnih gumbov in da za vse nastavitve zdaj 'šlatate' osrednji zaslon, ki je občutljiv na dotik.

Citroën je spet dokazal, da zna oblikovati še kako zanimiv avto, v katerem se odlično počutiš. Dokler se ne zapelješ. No, pretiravam, dokler ne postaneš zahteven, tako se bolj pravilno sliši. Za nezahtevne voznike nič ne manjka. Nasprotno, bolj je udoben kot marsikateri malček in to nam je všeč, da lahko spet kakšno rečemo o francoskem udobju. Ne samo zaradi za 4-metrski avto prostorne kabine, ampak zaradi blaženja. Res, da so uporabili staro platformo, ki so jo malo raztegnili, ampak dodelav je dovolj, da boste hitro občutili, kako so ga nastavili za karseda mehko pobiranje lukenj, pri čemer ne boste dobili morske bolezni zaradi zibanja.

Vseeno pa deluje razglašeno, ko je več lukenj zapored in se zadek ne umiri tako hitro, kot bi se pri kakšnem drugem avtu.

Vseeno pa deluje razglašeno, ko je več lukenj zapored in se zadek ne umiri tako hitro, kot bi se pri kakšnem drugem avtu. Hitro odpeljanih ovinkov ne mara preveč, zato športni navdušenci še vedno iščite pri drugih znamkah. Na volanu je občutek zadovoljiv in menjalnik se ne zatika kot nekoč, čeprav je sama ročica premalo natančno vpeta in pleše v roki, na avtocesti pa bi bil vesel še ene prestave, ker motor precej ropota pri 130 km/h, ko se vrti s 4 tisoč vrtljaji.

1,2-litrski bencinski atmosferski motor ima le 60 kilovatov, torej 82 'konjev'. Sliši se zelo malo in tudi je za tiste, ki ste veliko na avtocesti ali se pogosto vozite po hribih. Ga je treba ves čas držati vsaj nad 3.000 vrtljaji, da se normalno premika, pa tudi poraba zato ni majhna, na testu dobrih 7 litrov. Ker ima tri valje, včasih deluje malo razglašeno, v kabino se ga med priganjanjem konkretno sliši, ampak kdor ima večino poti v in okolici mest, bo tudi s tem motorjem čisto zadovoljen in ne bo pogrešal šeste prestave menjalnika. Si kar težko predstavljam, kako se potem odreže osnovni motor v ponudbi, če je že ta srednji po moči.

Lahko zaključim, da je C3 točno takšen, kot mora biti. Če bi bil boljši v ovinkih, ne bi bil dovolj udoben, če bi bil bolj normalno oblikovan, ne bi bil dovolj zanimiv ... res deluje sveže in vseeno ne preveč igračkasto. Edino močnejši motor priporočam, če ste pogosto na cestah izven mest, čeprav stane 1.400 evrov več. Cena ni pretirana, testni je z veliko opreme stal 14.830 EUR, osnovni C3 pa celo malenkost pod 10. Malo je avtomobilov, v katerih se počutiš tako sproščeno in očitno Citroën to še vedno zna. Samo nemške konkurence ne sme preveč posnemati pa je takoj na pravi poti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C3 puretech 82 BVM shine
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 60 (82) pri 5.750
največji navor v Nm pri vrt./min 118 pri 2.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3996 x 1749 x 1474
medosna razdalja v mm 2540
prtljažnik v litrih 300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 980 (570)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 14,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/4,1/4,7
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 9.900
cena testnega vozila v EUR 13.400
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.830

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |