Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Princ drame

Jaguar F-type coupe 3.0 V6

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Zelo zanimivo bi bilo vedeti, kje vse svoj navdih črpajo oblikovalci, da izdelajo tako lepe avtomobile, kot je bil nekoč jaguar E-type in danes F-type. Takšne in drugačne obline na pločevini ustvarjajo brezčasne ikone, ki obračajo glave.
Princ drame
Foto: Matej Mihinjač, Gašper Miš
2. 6. 2017 ob 7:26
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgled, ki je poklon legendi E-type in ki odpira novo poglavje pri znamki
fantastičen zvok V6 s kompresorjem
motor je odziven in se hitro zavrti v visoke vrtljaje
ne pomnimo, da bi še v kakšnem drugem avtu isti menjalnik tako hitro prestavljal
lahka gradnja se pozna pri vrhunskih voznih lastnostih
vožnja je lahko dokaj sproščena, ko se vozniku ne da divjati
izjemno zmogljive zavore, ki zlepa ne popustijo
kljuki sta skriti kar v vrata
atraktivno elektronsko odpiranje zračnikov nad zaslonom
trdo blaženje je lahko hitro naporno na domačih cestah
izbira materialov se ne zdi primerna cenovnemu nivoju
slaba preglednost nazaj, ko je spojler dvignjen
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (23 glasov)
video test jaguar F-type coupe 3.0 V6
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Dobrih 50 let kasneje je res težko slediti zapuščini legendarnega E-type. V času, ko je večina avtov še imela bobnaste zavore in pač počasen karakter, je leta '61 priletel lepotec, se pognal do sto v 7 sekundah in šibal vse do 240 na uro. Monokok, diski, neodvisna sprednje in zadnje vzmetenje - skratka, pionir svojega časa. In F-type ima zato zelo velike čevlje za zapolniti. Še posebej, ker je to avto, s katerim je britanska znamka obrnila nov list in hoče nazaj svoj kos pogače na trgu agilnih in močnih športnih avtov.

Je tako poseben, kot je bil predhodnik pred skoraj 60 leti? Nikakor, konkurenca je danes že prehuda, da bi sploh lahko bil. Kar pa ne pomeni, da ne izstopa. Mislim, da si F-type zasluži svojo črko, ker izgleda res privlačno. Tako kot duhovni predhodnik je skladen, nežen, agresiven - pač, lep!

Seveda se zgodba tukaj ne konča, poleg stasa je pomemben tudi glas. Ha, kdo bi si mislil, da bo osnovni F-type že tako lepo rohnel! Prav zasvoji zvok. Raje ne pomislim, kako zverinsko mora potem ropotati V8, ker je bil testni 'le' V6 s 'samo' 250 kilovati, kar je 'samo' 340 'konjev', ampak dovolj, da bodo nasproti vozeči videli plombe v vaših zobeh, ker bodo usta ves čas široko odprta v nasmešek.

To je bistvo športnega avtomobila. Užitek v vsakem trenutku. Med počasno vožnjo vas bodo občudovali, med hitro boste kričali od zadovoljstva in to za ceno povprečne BMWjeve petice! Največja zasluga za veselje gre karoseriji in podvozju. Aluminij je Jaguarjev material zadnjih let in manjša masa še kako vpliva na vozne lastnosti. Podvozje je sicer zelo čvrsto, za naše ceste blaži kar pretrdo, seveda pa to pomeni, da se večine ovinkov drži kot klop. Želel sem si še bolj neposreden volan s še več prenosa informacij s ceste, kar očitno ostaja domena Porscheja. Ampak če boste imeli na svojem še tako zmogljive zavore, kot so bile na testnem, vas ne bo strah ves čas pritiskati na plin do konca.

Moči sploh ni toliko, da bi vas bilo strah. Seveda na slabšem asfaltu takoj pomiga z ritjo, ker je pogon speljan na zadnji kolesi, ampak bo večino časa prilepljen na podlago in lahko mirno pospešujete na polno. Sicer v 5,3 sekunde pospeši do 100 in gre 259, kar niso cifre superšportnikov, je pa v ponudbi še F-type SVR za samo enkrat več denarja, ki gre 322 km/h. Jasno je, da vsi hočemo največ, kar lahko dobimo, dejstvo pa je, da že osnovni V6, ki mu pomaga dihati kompresor, tako dobro opravlja svoje delo, za katero nam je povprečno popil 12 litrov bencina, da si več moči želite samo pri polnem pospeševanju naravnost. Sploh, ker se fantastično ujameta z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki so mu čas prestavljanja skrajšali na verjetno minimum, ki ga še lahko doseže klasična zasnova brez dvojnih sklopk in podobnih domislic.

Kot vidite, se nič kaj ne ukvarjam z notranjostjo, ki je sicer čisto OK, materiali niso nič posebnega, ker gre le za bolj osnovni model, osrednji zaslon je za sodobne standarde majhen, lahko pa marsikaj doplačate in potem je vse skupaj bolj 'fensi'. Marsikdo, vajen nemške izdelave in kakovosti materialov, bo vihal nos v osnovnem F-type, čeprav je testni vseeno stal preko 84 tisočakov. Sam sicer te zadeve pri avtu, ki je namenjen vožnji, hitro spregledam, ne morem pa mimo cenenih plastičnih prestavnih ušesc za volanom, ki ju voznik ves čas 'šlata' in pač ne dajeta občutka prave kvalitete. Spet je možno za kovino doplačati, ampak ko pomislim, da ima celo trikrat cenejši clio RS kovinski, ostane grenak priokus. V kabini sta samo dva sedeža in prav je tako, zaradi mene bi bil lahko tudi samo eden, prtljažnik pa požre celo več kot 300 litrov in je nekako šla noter snemalna oprema. Za dopust brez otrok bo odličen.

Mogoče še najpomembnejša stvar. Spojler se dviguje zadaj! Lahko tudi z gumbom, sicer pa sam pri 120 na uro pomaga, da zadek F-typa ne postane prelahek. Ni najlepša stvar, tudi praktičen ni, ker že tako slab pogled nazaj še bolj zapre in, kar je najhuje, v ogledalu vidite znak, obrnjen na glavo. Grozno.

Ne pa toliko, da bi želel vrniti ključe v času testa, ker je F-type eden tistih avtomobilov, ki te navdušijo vsakič, ko pritisneš na gumb za zagon motorja in zarohni. Bi lahko zapisal, da je v kar pravi meri obudil duh tistih dni, ko je jaguar D-type serijsko zmagoval na Le Mansu ali ko je E-type s svojo erotičnostjo obračal glave na cestah. Če je vaša ideja športnega avta prej teatralnost in neoporečna lepota kot borba za stotinke na pisti, potem je to to. Do pravega kralja drame pa mu manjka še kakšen 'konj' in valj več.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jaguar F-type coupe 3.0 V6
vrsta motorja kompresorski bencinski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2995
moč v kW (KM) pri vrt./min 250 (340) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 3.500 do 5.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4482 x 1923 x 1311
medosna razdalja v mm 2622
prtljažnik v litrih 408
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1577 (423)
največja hitrost v km/h 260
pospešek 0-100 km/h v s 5,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,7/6,5/8,4
poraba na testu v l/100 km 12,0
cena osnovnega vozila v EUR 83.914
cena testnega vozila v EUR 83.914
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |