Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bo feniks obstal?

Fiat tipo 1.6 multijet II 16V lounge

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ko je Fiat po dvajsetih letih naznanil, da bo obudil model tipo, se je marsikdo z nostalgijo spomnil časa, ko je za nekaj deset ali pa sto tolarskih tisočakov kupil avtomobil, ki je bil mogoče malo načet z rjo, ampak je deloval.
Bo feniks obstal?
Foto: Gašper Miš
24. 3. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

v prvi vrsti tipo navduši z ugodno vstopno ceno
simpatičen izgled je tudi dovolj svež v razredu
notranjost je velikodušno odmerjena
tudi za glave večjih potnikov bo zadaj dovolj prostora
odlagalnih mest je v kabini za 12 litrov
prtljažnik ima 520 litrov
blaženje je pretrdo nastavljeno
volan ponuja premalo povratnih informacij
notranjost s trdo plastiko izgleda zastarelo
dizelski motor je precej glasen, tudi kabina ni dovolj zvočno zatesnjena
tempomat ne zna enakomerno vzdrževati hitrosti
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
2.3 (4 glasov)
test - fiat tipo 1.6 multijet II 16V lounge
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mnogi ga sploh niso želeli zamenjati, tudi ko so ga pri življenju ohranjali samo še defibrilatorji. In ravno zato so bila pričakovanja ob predstavitvi novega velika. Pravzaprav ogromna. Maja 2015 so ga prvič pokazali v Turčiji in ga oktobra istega leta že začeli prodajati pod imenom egea, aprila letos pa tudi pri nas. Ampak ne smemo pozabiti, da se je tržišče v zadnjih dvajsetih letih konkretno spremenilo. Tipo je zdaj samo še eden v najštevilčnejši množici družinskih avtomobilov in konkurenca je izjemna. Se sploh lahko kosa z ostalimi v ponudbi?

Seveda. Izgleda simpatično, čeprav mogoče ni tako navihano oblikovan kot drugi Fiatovi modeli, je pa kljub temu spredaj prepoznaven, zadek pa olepšajo posebno oblikovane luči. Ima zanimive pregibe na strehi in pokrovu motorja in je na pogled precej bolj zanimiv od največjega tekmeca, škode rapid. Predvsem tipo navduši z odlično ceno, saj je vstopni model s popustom lahko vaš že za samo 11 tisočakov. Če se varčevanja zunaj ne opazi, je drugače znotraj. Veliko je trde plastike, oblikovanje je razmeroma enostavno in med vožnjo je v kabini kar glasno, ampak več za tolikšen znesek niti nisem pričakoval. Pa vendar tipo navduši še z dobro založenostjo z opremo, saj že vstopni modeli premorejo klimatsko napravo, radio z USB-vhodom ter senzorje za parkiranje zadaj. Dosti je tudi odlagalnih površin in vstopni multimedijski sistem s 5-palčnim zaslonom se med poplavo ogromnih zaslonov pri konkurentih res zdi zastarel, je pa po drugi strani zelo odziven in precej preprost za uporabo. Seveda lahko ob doplačilu dobite večjega s premerom 7 palcev.

Testni se je lahko pohvalil s praktično vso opremo in z dizelskim motorjem za 17 tisočakov in pol, kar je cenovno odličen paket. Moti kakšna nerodnost, kot je tempomat, ki ne zna enakomerno držati hitrosti in stalno malo popušča in pospešuje. Ali pa precej glasen dizelski motor, ki že na mestu zelo ropota, sploh pa postane glasen pri višjih vrtljajih. K sreči vsaj funkcija stop-start poskrbi, da pri čakanju na zeleno v križišču ni moteč. Sam motor z 1,6 litra prostornine in 88 kilovati, 120 'konji', se zdi po zmogljivostih primeren. Lahko bi bil bolj odločen pri spodnjih vrtljajih, nad 2.000 je pa kar prožen. Šeststopenjski ročni menjalnik je čisto OK, sem pa pričakoval manjšo porabo od dobrih 6 litrov na 100 kilometrov.

Glede na limuzinsko obliko, ki pri nas ni tako priljubljena kot kombilimuzinska, sem pričakoval tudi več udobja. Blaženje je malo pretrdo nastavljeno in se udarce na slabih cestah preveč čuti med vožnjo, hkrati pa to ne pomeni, da je v ovinkih prilepljen na cesto, ampak samo solidno sledi smeri. Med ovinki je tudi kar nekaj nagibanja karoserije, krmilni mehanizem pa bi lahko ponudil več povratnih informacij.

Veliko bolj prepriča s prostornostjo. Prtljažnik ima 520 litrov in je omejen pač z limuzinsko obliko zadka, kar pomeni visok nakladalni rob in vodila, ki se pogrezajo vanj. Čeprav je zelo prostoren, ni največji v razredu, ob podrtih naslonjalih klopi pa ne nastane ravno dno. V kabini je veliko prostora v dolžino, celo 190 cm visoki lahko sedijo zadaj, hitreje pa ga zmanjka v širino. Baje ima največ prostora za noge v razredu, potnika spredaj 107 centimetrov, potniki zadaj pa 94, kar je veliko. Dosti je tudi odlagalnih površin, skupaj za 12 litrov.

Limuzinski tipo z dizelskim motorjem se splača, če rabite prostoren avtomobil za daljše poti, sicer pa so na voljo še precej cenejše bencinsko gnane različice. Končno je Fiat spet naredil soliden poceni in prostoren avto, nam je sploh všeč karavan.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat tipo 1.6 multijet II 16v lounge
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4532 x 1792 x 1570
medosna razdalja v mm 2636
prtljažnik v litrih 520
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1345 (425)
največja hitrost v km/h 199
pospešek 0-100 km/h v s 9,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,1
cena osnovnega vozila v EUR 12.890
cena testnega vozila v EUR 18.290 (*1.500 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.160 (*1.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |