Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samo dva litra in štirje valji

Porsche macan 2.0T PDK

Avtor prispevka: Anže Jereb
Razloga, da vozila znamke Porsche na naših cestah vidite bolj redko, sta dva. Za začetek jih že po številu ni veliko in večina je zadržane črne ali sive barve, da jih še opazite ne, ko se peljejo mimo. Kot testni macan.
Samo dva litra in štirje valji
Foto: Gašper Miš
27. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno je jasno, kateri znamki macan pripada, obenem pa je dovolj poseben
ni prevelik ali glomazen, zadnje luči so zanimive
okolje znotraj je kot v 911 z visokim osrednjim grebenom in moderno obliko
česarkoli se dotakneš, deluje kakovostno, gumbi po pritisku naredijo prijeten 'klik'
položaj za volanom je odličen, voznik je lepo zasidran, macan je dovolj pregleden
sprednja sedeža sta zelo udobna in prijetna, ponujata tudi dovolj oprijema
dvolitrski turbobencinski motor je dovolj živahen in predvsem nenaporen
nasploh je macan tudi dovolj prostoren, prtljažnik pogoltne marsikaj
podvozje med vožnjo ne pretresa in je obenem dovolj čvrsto
cena ni majhna, ampak tudi manj zveneči tekmeci hitro stanejo toliko
motorju manjka bolj zanimiv zvok, ko ga voznik malce zavrti
dvosklopčni PDK bi moral samo še malenkost manj 'cukniti' pri speljevanju
osrednji zaslon je za današnje razvade le povprečno velik
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (35 glasov)
test porsche macan 2.0T PDK
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mora biti najbrž fin občutek, da greš na kavo in na mizo odložiš ključe, pri katerih na obesku piše Porsche. Pa ne mislim zaradi bahanja, to me sploh ne zanima. Pač, če voziš porsche, potem ti je vsaj v enem poglavju življenja nekako uspelo, se mi zdi. Pa čeprav voziš enega najcenejših, ki jih tovarna sploh ponuja. Macan je tisti 'ta poceni' porsche. Samo 63 'jurjev' stane, testni z nekaj potrebne opreme pa 76.148 evrov. Znesek je vseeno dovolj visok, da jih na cestah ni ogromno, po drugi strani pa ima pri nas podobno ceno precej vozil z manj zvenečim imenom pa se vanje sploh nihče ne obregne, ker ne ve, da so toliko stala. Sicer pa: saj veste, da večine kupcev Porsche pri nas ne najde z brutalnimi izvedenkami 911, ampak ravno s temi visokimi stroji. Pred macanom je bil to cayenne.

Tale je lepši, ker ni tako ogromen, prav frajerski je, če sem čisto pošten, pa običajno nimam rad 'kvazi-športnih' križancev.

Tale je lepši, ker ni tako ogromen, prav frajerski je, če sem čisto pošten, pa običajno nimam rad 'kvazi-športnih' križancev. Tole je audi Q5 za tiste, ki želite biti bolj posebni, stoji namreč na njegovi platformi, ampak so spremenili tri četrtine elementov, zato primerjave niti ne želijo slišati in tudi povem vam, nič ne spominja na audi. Že zunaj izgleda bistveno bolje, znotraj je absolutno bolj zanimiv, med vožnjo pa so razlike tudi zelo opazne.

Znotraj se sedi skoraj kot v 911, pač, precej višje, ampak še vedno športno zasidrano, okolje je vrhunsko, osrednji greben armaturne plošče pa visok, da je vse skupaj še malce bolj posebno. Stikal je ogromno in to mi običajno ni všeč, a so tukaj dovolj logično razporejena, da nimam pripomb. Gumbi so precej trdi na pritisk, ob pritisku naredijo 'klik', zaradi česar vse skupaj deluje kompaktno in kakovostno. In za sedeža sem najprej mislil, da ponujata premalo bočnega oprijema, pa sem hitro ugotovil, da ga je dovolj in da sta obenem še dovolj udobna.

Matej se je pred dvema letoma po stezi preganjal s 'tahudo' različico turbo, tale je šibkejša, sem bil pa vseeno vesel, da spredaj ni ropotal dizelski motor. Dvolitrski turbobencinar je bil pod pokrovom in ponujal 185 kW, to je 252 konjev, in čeprav za Porsche to ni neka huda številka, vam povem, da več ne potrebujete. Skoraj bliskovito zmore pospeševati, ko je treba, sicer pa zelo zvezno vleče in brez cukanja, vse se zdi totalno nenaporno. Izjemno prijeten je ta motor in ga postavljam pred turbodizelskega, čeprav ima manj navora. Edino malo več zvoka bi lahko ponudil, ko sem od njega zahteval več.

Tisto, kar me posebej navduši, je vožnja. Resno govorim, čeprav so takšni avtomobili, ki hočejo biti terenski pa športni pa družinsko prostorni, torej vse skupaj, vedno kompromis naštetega. Macan ni pretrdo vzmeten in skoraj nič ne pretresa, ko se peljete umirjeno, to je prvi plus. Drugi je, da znotraj ne deluje okorno in nepregledno, dvomim, da sem že kdaj sedel v bolj prijetnem križancu. Cayenne je v mestu kot slon v trgovini s porcelanom, prevelik in preokoren, debeli stebrički pa tudi poskrbijo, da kakšna stvar ali oseba hitro uide iz vidnega polja. Tukaj teh težav ni, pravzaprav izza volana macan deluje manjše, kot pravijo številke.

Volan je ravno prav debel in lahkoten, a zelo komunikativen, vse skupaj lahko samo hvalim. Po drugi strani pa se avto ne nagiba, ko od njega zahtevam več, zelo lepo sledi ukazom, štirikolesni pogon se nenehno prilagaja, kar lahko voznik tudi spremlja med merilniki, 7-stopenjski dvosklopčni PDK pa je tudi zelo hiter. Celo pri speljevanju ne cuka preveč, med vožnjo pa skoraj brezčutno menja prestave. In če bi želel preizkusiti terenske vrline, je dodano po višini nastavljivo vzmetenje, s pomočjo katerega se macan precej dvigne od tal. Kako zelo zmogljiv je takšen pogon, sva z Matejem ugotovila že prej na tej prvi vožnji na zahtevnem poligonu, pa čeprav mu sploh ne bi bilo treba. Dvomim, da ga bo sploh kakšen lastnik mučil po terenu. Pozimi pa je na poti na smučišče vseeno prijetno vedeti, da mu podlaga s slabim oprijemom ne bo povzročala težav.

Sem ter tja že lahko vidite kakšnega pri nas in verjamem, da so lastniki navdušeni. Imajo stroj, ki je sposoben na terenu, mamice bodo svoje otroke v vrtec zlahka peljale, ker ni preokoren, in prtljažnik ima 500 litrov, kar je dejansko dovolj tudi za družinsko rabo. No, 'fotr' pa bo na srečanje s kolegi lahko odhitel v precej dinamičnem stilu in ob tem užival. Testnemu manjka le še bolj zanimiva barva, ampak, kot rečeno, Slovenci imate najraje ravno črne, da ne izstopate. Je pa v modri barvi zelo atraktiven.

Kar težko mi gre z jezika, ampak macan je res križanec, ob katerem se vprašam 'zakaj že ne maram teh visokih avtomobilov?' Zato upam, da se mi odslej ne bo ob besedi Porsche v misli prikradel macan in ne več 911 GT3 RS. Eh, mislim, da te bojazni še ni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki porsche macan 2.0T PDK
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1984
moč v kW (KM) pri vrt./min 185 (252) od 5.000 do 6.800
največji navor v Nm pri vrt./min 370 od 1.600 do 4.500
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4697 x 1923 x 1624
medosna razdalja v mm 2807
prtljažnik v litrih 500
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1845 (600)
največja hitrost v km/h 229
pospešek 0-100 km/h v s 6,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,6/6,6/7,4
poraba na testu v l/100 km 11,5
cena osnovnega vozila v EUR 63.397
cena testnega vozila v EUR 63.397
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 76.148

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |