Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Na stranskem tiru

Seat ibiza 1.2 TSI style

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Včasih si rečem, še dobro, da imamo spet na testu avtomobil, na katerega smo skoraj pozabili. Enako se je zgodilo s Seatovo ibizo in predstavljam si, da se to še hitreje zgodi kupcem, ki ste deležni stalnega bombardiranja z oglasi za nove avte.
Na stranskem tiru
Foto: Gašper Miš
4. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

odličen motor, ki ga verjetno kmalu ne bo več v ponudbi
poraba goriva je z zmerno vožnjo ugodno majhna
menjalnik se kljub prestavi manj odkupi z natančnostjo
prijetne vozne lastnosti dajejo občutek zanesljive vožnje
zelo enostavna notranja ureditev pomeni enostavno uporabo
podvozje je odličen kompromis udobja in zmerne dinamike
zelo dobra cena za celoten paket
zunanjost brez dodatkov, kot so LED-luči, deluje dolgočasno
ob vozniku manjka še kakšno bolj uporabno odlagalno mesto
menjalnik bi lahko imel še stopnjo več
kabina ni tako prostorna kot pri novejši konkurenci
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (14 glasov)
test seat ibiza 1.2 TSI style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ibiza se kar izgubi med vsemi, čeprav je zdaj malo prenovljena in čeprav gre za zelo dober avto.

Mala ibiza se res kar izgubi med vsemi, čeprav je zdaj malo prenovljena in čeprav gre za zelo dober avto. Tudi zelo enostaven, bi lahko rekel. Nič na njem posebej ne izstopa. Pri testnem, nekako srednje rangiranem modelu, niti luči niso LED, kolesa so normalno velika, zadek je pač skoraj enak kot prej ... Ne bom rekel, da je avto dolgočasen, samo ne zdi se več nič špansko temperamenten, če nima vsaj luči z LED-tehniko, ki naredijo masko zanimivo.

Enako deluje znotraj precej pusto z velikimi praznimi površinami, čeprav so materiali dovolj dobri na otip, izdelava je tudi OK in pogrešam samo še kakšen dodaten prostorček desno ob vozniku, ker sta utora za pijačo odročna. Namestitev za volanom je dobra, ergonomija prav tako, kabina ni rekordno prostorna in prtljažnik ima precej visok nakladalni rob ter nobenih posebnih držal ali utorov, ki bi skrbeli, da je prtljaga pri miru. Ima pa pravo ročno zavoro, kar bi lahko pomenilo, da je ibiza športen avto? Ne ravno, čeprav se lepo pelje.

Predvsem zanesljivo. Na cesti vas spet ne bo v ničemer posebej presenečal. Lega ni posebej dinamična in volanski servo je premalo obtežen za dober občutek, zato pa podvozje glede na majhno dolžino avta vseeno lepo blaži in v ovinku ne bo nobenih dvomov, če bo šlo skozi. Kje pa, včasih se zdi, da se s takšno lahkoto pelje, da bi ga znala dobro voziti še babica, ki seveda ne bo preizkušala zmogljivosti zavor, ker sta zadaj samo bobnasti. Za dober kompromis med udobjem in zanesljivo lego je pomembno, da izberete tudi pravo velikost platišč, ki so v tem primeru 15-palčna.

Zasluga za prijeten splošni vtis gre še motorju. Samo takoj po vžigu je nekam nemiren in neprepričljiv, ko se ogreje, pa zelo lepo deluje. Morda se 1,2 litra delovne prostornine ne sliši veliko, ampak je moči čisto dovolj. Sicer 66 kilovatov, 90 'konjev', doseže že pri dizelsko nizkih 4.400 vrtljajih, ampak se lahko zavrti tudi višje, če radi opazujete iglo pri 6 tisoč vrtljajih; kar pa spet nima smisla, če imate radi majhno porabo. Na testu je znašala 6,5 litra bencina na 100 kilometrov, kar sploh ni slabo in skoraj primerljivo z dizelskim motorjem, ki je pri ibizi z enako močjo kar 3.500 EUR dražji. Verjetno tega motorja v prihodnosti niti ne bo več v ponudbi, ker ga zamenjuje novi trivaljni 1,0 TSI, ki pa vseeno ne zna ponuditi toliko uglajenosti kot štirivaljnik, ki je poganjal tokratni avtomobil. V času modernih avtomobilov se zdi zastarel le menjalnik s petimi stopnjami, ki v praksi s svojim delovanjem zadovolji vse okuse, ker je dovolj natančen in ročica se lepo pomika, z njim je motor tudi preizkušeno varčen, le nekaj več uglajenosti bi lahko ponudila še šesta prestava tistim, ki ste pogosto na avtocesti.

Še najmanj pa je slaba cena. Za vse, kar vidite na fotografijah, je bilo potrebno v času testa odšteti 13.425 evrov. Dobro, res bi mogoče lahko imel še eno prestavo v menjalniku, čeprav je v praksi niti nisem pogrešal, in mogoče še kakšen centimeter prostora v notranjosti več, ker so nekateri konkurenti že večji. Ampak prijetna in sproščena uporaba avta tukaj odtehta, zato vas opozarjam tudi na ibizo, če ste pozabili nanjo tako kot jaz. Še vedno gre za zelo dober mali avto, ki vozi svoje zadnje kilometre, kmalu namreč sledi generacijska prenova, ne pa še tako kmalu, da aktualna ne bi bila dober nakup. Saj veste, po toliko letih na trgu je tudi večina napak, ki pestijo najnovejše modele, odpravljena.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat ibiza 1.2 TSI style
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1197
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 160 od 1.400 do 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4061 x 1693 x 1445
medosna razdalja v mm 2469
prtljažnik v litrih 285
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1089 (491)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 10,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,4/4,0/4,9
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.899
cena testnega vozila v EUR 12.804
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 13.425

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |