{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljši kosmiči

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Avtor prispevka: Anže Jereb
Zbirka testnih tristoosmic, ki smo jih v zadnjih letih preizkusili, me spominja na dolgo polico s kosmiči v velikem nakupovalnem centru. Nekaj jih preskočim, večina je čisto OK, peščica pa je naravnost odličnih.
Najboljši kosmiči
Foto: Gašper Miš
5. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izberite pravo barvo in različica GT bo kompromis elegance in dinamike
sedeža sta vredna pohvale, zelo udobna in lepo objameta hrbet
vožnja je nenaporna in dovolj udobna
z veseljem se boste zapodili v zavoje
motor je radodaren z močjo in navorom, zelo zmogljiv je in obenem varčen
poraba je lahko med šest in sedem litrov
uporabnost ne trpi, prtljažnega prostora je veliko, odlagališč tudi
majhen volanski obroč je v zaprtih zavojih prijeten
motor je preglasen, preveč traktorsko zveni
občutek na volanu je na trenutke preveč umeten
cena takšne različice je previsoka za večino
merilniki se bodo nekaterim skrili za volanski obroč
vmesnik brez gumbov je v nekaterih primerih preveč neroden
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (22 glasov)
test peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če nadaljujem s primerjavo, peugeot 308 SW GT je moja najljubša škatla kosmičev. Takšna, po kateri bi z veseljem posegel vsako jutro, čeprav imam v predalu tudi bolj sladke, to bi bil 308 GTi, ali pa bolj zdrave, kot je za denarnico 308 1.2 e-THP 130. GT je namreč odličen kompromis udobja in vozniške nagajivosti, da bo všeč praktično vsem, celo bolj zahtevnim. Lahko bi označil celo za francoski golf GTi, sicer z nekaj manj 'konjenice', ki pa je na kakšnem področju celo boljši.

Da razčistimo. Hitre avtomobile imam rad, a mi vseeno najhitrejši serijski 308 z oznako GTi ni všeč, ker je tudi oblikovno za takšno 'zver' preveč običajen.

Da razčistimo. Hitre avtomobile imam rad, a mi vseeno najhitrejši serijski 308 z oznako GTi ni všeč. Zakaj, si lahko preberete tukaj, če na hitro ponovim, je preveč nemiren, v hitrih zavojih nos sicer konkretno grabi, a občutek na volanu ni dovolj dober, da bi mu zaupal. In tudi oblikovno mi je za takšno 'zver' preveč običajen. Če grem v drugo skrajnost: klasični 308 s kakšnim šibkim motorjem HDi je za vsak dan čisto super in z nekaj pomisleki pri priporočilu za nakup nimam grenkega priokusa. Ampak za zahtevnejše ne bo dovolj dober, tisti, ki bi radi še nekaj živahnosti, boste razočarani. Tukaj pride na vrsto različica GT.

Samo poglejte jo in primerjajte z nabritim GTi. Če vprašate mene, izgleda celo bolje. Modra barva ji paše, sicer v ničemer posebej ne izstopa, pa vendar v kombinaciji z zanimivimi platišči deluje zelo skladno in z dovolj zaznavnim vonjem po hitrem karakterju. Tudi znotraj v ničemer izrecno ne namiguje na dinamičnost, vseeno pa ni niti dolgočasna. Sedeža sta odlična, zelo udobna in nenaporna za daljše poti, vseeno pa vas bosta lepo objela, ko si boste dali malce duška.

Predvsem pa uporabnost zaradi nabritega karakterja ne trpi, prostora je ogromno, številni predalčki so zelo uporabni in veliko shranijo vase, da kaj celo spregledaš. Še dobro, da so bile napol gnile hruške v vrečki, ko sem jih našel teden po koncu dopusta. Prtljažnik bo zadostil dopustniškim potrebam povprečne žene, mož pa se bo na daljši poti lahko zabaval s pregledovanjem podatkov o trenutni moči in navoru kar med merilniki. Dokler ga seveda ne bo predramila ženina levica in kričanje otrok.

GT je namreč super, ker ni pretrd ali neudoben, obenem pa se lepo pelje. Suvereno leži, če ga boste zapodili v ovinke, občutek na volanu je sicer malo umeten, a ponudi dovolj informacij, da mu boste zaupali, samodejni menjalnik pa prestavlja hitro in učinkovito. Sem bil prav prijetno presenečen nad njim. Po pritisku na stikalo 'sport' vedno skrbi, da so vrtljaji visoko in motor pripravljen na akcijo, notranjost pa v tem načinu prežame agresivnejša zvočna kulisa. Umetna, itak, vseeno pa hecno zamolklo brni, kot bi hotel ropotajoči dizelski motor preobleči v nekaj bolj spodobnega. Veš, da bo težko, a se vseeno tega lotiš. Je pa avto vsaj lepo vozen tudi v načinu 'sport', pri katerem je GTi deloval živčno.

V bistvu je takšen karavanski GT idealen 308. Dovolj zmogljiv in lepo vozen, izgleda super, pa tudi zmogljiv je več kot dovolj. Sam bi sicer izbral še malce močnejši in zvočno prijetnejši bencinski motor, ampak je dizelski zelo prožen, porabi okoli 7 litrov in konkretno gre. Mu pa zamerim traktorski zvok, res je preveč glasen in malo izniči vsesplošno eleganco.

Torej, zame je tale 308 najboljši doslej, ker je manj živčen in bistveno bolj prijeten od hitrega GTi, od pol cenejše šibkejše različice pa se razlikuje na toliko področjih, da je omemba skoraj nesmiselna. Je pa drag. S popustom stane dobrih 31 'jurjev', sicer pa preko 37 tisočakov, kar je več od testnega GTi. Včasih se počutim kot tiste ženske, ki vedno izberejo najdražje stvari, še preden sploh izvejo ceno zanje. Vem, prekletstvo je, da imam dober okus.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 133 (180) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4253 x 1804 x 1447
medosna razdalja v mm 2620
prtljažnik v litrih 470
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1425 (595)
največja hitrost v km/h 220
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,5/4,0
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 16.965
cena testnega vozila v EUR 29.730
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.882

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
gizmo28 pravi:
novi megane grandtour ga prekaša v vseh pogledih, sem pa peljal oba , tako da vem
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |