Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Magična moč

Renault talisman grandtour dCi 160 energy EDC zen

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Renault verjame, da je svoj novi model napolnil z magično močjo, ki bo uspela prepričati zahtevne kupce večjih limuzin. S ponosom so predstavili talisman, ki je že na začetku pripeljal tudi kot grandtour.
Magična moč
Foto: Gašper Miš
12. 8. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

atraktivna oblika za avtomobil, ki želi popeljati Renault v novo ero
tudi kabina je na videz zelo privlačna, deluje sprostitveno
kabina je po zaslugi konkretnih mer dovolj prostorna
prtljažna vrata se odpirajo tudi s kretnjo noge pod zadkom
štirikolesno krmiljenje se izjemno pozna pri vodljivosti in legi na cesti
po zaslugi sistema 4control je bistveno lažje tudi parkiranje
robotizirani menjalnik EDC lepo prestavlja med vožnjo
vozniški profili multisense dejansko spreminjajo občutek med vožnjo
sama vožnja je zelo udobna, kar od takšnega avtomobila tudi pričakujemo
razmeroma ugodna cena osnovnih različic
z le 51 litri premajhna posoda za gorivo
kvaliteta izdelave na nekaterih mestih še vedno ni na dovolj visokem nivoju
zvočna zatesnitev kabine bi bila lahko boljša
oblika vzglavnikov je na daljši vožnji motila potnike na zadnji klopi
tudi pri talismanu robotizirani menjalnik rahlo cuka pri speljevanju
poraba goriva je zelo daleč od tovarniških obljub
vmesnik na velikem zaslonu je občasno slabo odziven in počasen
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (38 glasov)
test renault talisman grandtour dCi 160 energy EDC zen
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Talisman je na prvi pogled dobra protiutež nekaterim dolgočasnim velikim karavanom.

Oznaka pomeni, da ima bolj uporabno obliko, torej pet vrat, ker ima limuzina samo še štiri. Že na začetku bom rekel, da je njihovo največje orožje pri tem avtomobilu oblika. Tudi če vam ni všeč, je markantna. Poglejte samo pokrov motorja s številnimi rebri. Ali pa luči, ki se spredaj in zadaj zajedajo globoko v masko in vrata. Ja, dobra protiutež nekaterim dolgočasnim velikim karavanom je talisman na prvi pogled.

Tudi na drugi, če gremo najprej z očmi. Kabina je lepa, urejena, odlagalnih mest je dovolj, sploh prostora, ker je avto dolg kar 4 metre 85. Medosna razdalja je dolga 2,8 metra, zato je jasno, da pričakujemo veliko prostora tudi zadaj, čeprav ga še zdaleč ni toliko kot v superbu. Le prtljažnik je s 572 litri samo velik, ni pa ogromen. Celo nekateri konkurenti iz razreda nižje imajo več prostora v zadku, se pa lahko odpira samo z nogo pod odbijačem, kar je res praktično, in sama vrata se s pomočjo elektrike odpirajo dovolj hitro, da vam vmes ne zraste brada.

Kdor bo prvič vozil avto s štirikolesnim krmiljenjem, bo mogoče najprej malo zmeden, da tako dolg avto tako dobro zavija. S pomočjo elektrike se zadnji kolesi lahko obračata do 3,5 stopinje, odvisno od hitrosti vožnje, in seveda bo nad tem vsak navdušen, tako kot sem bil sam, zato je 4Control obvezen nakup. Če vas briga za vozne lastnosti, vam bo pa mogoče všeč, da ga je zato lažje parkirati in zavijati v križiščih, ker je potrebno manj zavrteti volan. Vseeno je treba pohvaliti lego na cesti, ker podvozje odlično blaži in velikemu talismanu dobro pomaga ohranjati smer, zato voznik na volanu nima občutka, da vozi tolikšen avtomobil. Med le spredaj gnanimi je vsaj po občutku verjetno najbolj dinamičen tovrsten karavan, sploh pa seveda hvalim vodljivost, ki je ena boljših v segmentu.

Motor se zdi s samo 1,6 litra prostorninsko (pre)majhen, ampak je z dvema turbinama dovolj prožen tudi za tako velik avto. Nič se ne zdi podhranjen, tudi pri spodnjih vrtljajih je dovolj odziven, zato se mi zdi ravno pravšnji za tale avto. Dvomim pa, da bi me šibkejši dovolj prepričali v talismanu, čeprav priznam, da jih še nisem preizkusil. Poraba je bila na testu okoli 8 litrov in nikakor ne 4,5 na 100 km, kot obljublja tovarna, zato tukaj prva opazka - posoda za gorivo meri samo 51 litrov, v praksi pa smo na daljši vožnji s polno prevozili le 700 kilometrov, kar se mi zdi premajhen doseg za takšen potovalni avto.

Da je na voljo samo robotizirani menjalnik EDC, ne bo zmotilo nobenega voznika, ker je primeren. Podobno kot povsod pri konkurenci tudi tu rahlo cukne in je neodločen pri speljevanju, med vožnjo pa lepo prestavlja med sedmimi stopnjami. Če želite ročni menjalnik, boste morali izbrati šibkejši motor, v tej kombinaciji pa osnovni stane malo preko 30 tisočakov.

Francozi so nerodno oblikovali vzglavnike, ker bi lahko na daljših vožnjah lepše podpirali glave, vsaj pri testnem modelu pa zmoti tudi kakovost izdelave. Na pogled je vse skupaj lepo, med vožnjo po slabših cestah pa je znotraj v zgornjem delu armaturne plošče občasno nekaj ropotalo in tudi sama zvočna zatesnitev kabine ni bila tako dobra kot pri konkurenci. Osebno me moti tudi vmesnik za nadzor nad elektronskimi napravami, ker je med pritiskanjem med vožnjo premalo odziven in s tem manj varen kot klasični gumbi, kjer takoj nastaviš osnovne zadeve. Je pa zaslon lep in velik, z dobro ločljivostjo, nastavitev pa malo morje. Si moraš vzeti kar nekaj časa, da se prebiješ čez vse. Med drugim so vmes tudi vozniški profili multisense, hitreje dosegljivi z gumbom med sedežema, in dejansko spremenijo občutek med vožnjo, če se želite zapeljati malo hitreje. Ampak talisman je narejen za comfort in v takšnem načinu boste z njim najbolj srečni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault talisman grandtour dCi 160 energy EDC zen
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (160) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 380 pri 1.750
menjalnik robotiziran ročni, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4849 x 1868 x 1456
medosna razdalja v mm 2808
prtljažnik v litrih 572
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.540 (650)
največja hitrost v km/h 213
pospešek 0-100 km/h v s 9,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/4,2/4,5
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 22.690
cena testnega vozila v EUR 30.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 39.240 (1.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 3. 2020
Marec 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
24252627282901
02030405  mednarodna premiera - mini cooper SE
060708
0910  domača premiera - hyundai i10
11  domača premiera - mercedes-benz GLB
12  domača premiera - ssangyong korando
13  domača premiera - mitsubishi space star
1415
161718  domača premiera - ford puma
19  mednarodna premiera - škoda octavia
202122
23  mednarodna premiera - ford kuga
242526272829
30  mednarodna premiera - seat leon
310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |