{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Inkognito

Peugeot 308 GTi 1.6 THP 270 by Peugeot Sport

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ni veliko presneto hitrih avtomobilov, ki svoj karakter navzven skrivajo tako dobro kot novi 308 GTi. Brez dvobarvne zunanjosti in večjih platišč ga boste namreč hitro zamenjali za kakšno povsem pohlevno različico, a le dokler vas ne bo v trenutku prehitel in izginil v daljavo. Potem boste rekli le: 'Kaj hudiča je bilo pa to?'
Inkognito
Foto: Gašper Miš
11. 7. 2016 ob 12:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zadržana zunanjost preprečuje, da bi vas sosedje obletavali kot mušice
kljub agresivnosti uporabnost ne trpi, prostora je dovolj, vrat pet
podvozje sploh ni pretrdo, da bi se žena lahko lahkotno vozila po opravkih
tudi sedeža sta zakon, zelo udobna in vseeno dovolj močno objameta v hitrih zavojih
motor je kljub majhni prostornini zmogljiv in ko se zavrti, konkretno pospešuje
mehanska zapora diferenciala konkretno umirja uhajanje nosu iz zavoja
poraba goriva je med manjšimi v druščini podobno nabritih
zunanjost je skorajda dolgočasna
motor ne ponudi zanimivega zvoka, v spodnjih vrtljajih je anemičen
stopalka za plin je v načinu sport preveč občutljiva in avtomobil ves čas cuka
krmilni mehanizem je preveč odtujen za pravo uživanje
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (19 glasov)
test - peugeot 308 GTi 1.6 THP 270 by peugeot sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če hočete, da vaš avtomobil že na mestu izgleda brutalno in da ga bodo vsi opazovali, potem izberite drugo zverino. 308 GTi je med vsemi predstavniki daleč najbolj diskreten in sam pri zunanjosti vseeno pogrešam nekaj več čara. Več agresije, ki bi me takoj opomnila, da vem, zakaj sem plačal tolikšen znesek. Dvobarvna zunanjost pomaga in vsaj zadek je z dvema velikima izpušnima cevema bolj nastopaški, spredaj in s strani pa GTi izgleda premalo atraktivno. Je pa res, da bo morda nekaterim všeč ravno ta diskretnost.

Enaka zgodba je znotraj, kjer sta spremembi v primerjavi s kakšnim 1,6 HDi le dve. Volan je dobil rdečo 'nulto' točko in sedeža sta bolj športna. Nikakor ne preveč, da bi bila na daljši poti naporna, vseeno pa lepo objameta hrbta obeh potnikov. Pravzaprav sta odlična in ravno ta dvojni karakter avtomobila je nekaj, kar bo večino navdušilo. Uporabniki smo namreč v teh časih sila zahtevni in bi radi imeli avtomobil, ki ni naporen ali neudoben, predvsem pa hiter, ko je to potrebno. Brez, da bi morali najprej prestaviti vsaj dve prestavi nižje. Ah, ne, to bi bilo prenaporno ...

Konkretno vleče in merilnik hitrosti se začne dvigovati pohvalno hitro, brutalen pospešek pa telo tudi konkretno potisne v sedež.

Čeprav ima motor le 1,6 litra prostornine, mu turbopuhalo pomaga, da razvije 200 kilovatov moči, torej 270 'konjičkov'. Prožnost zagotavlja še 330 Nm navora, ki je na voljo pri 1.900 vrtljajih. Ko merilnik to vrednost doseže, je 308 GTi poskočen, nimam nikakršnih pripomb. Konkretno vleče in merilnik hitrosti se začne dvigovati pohvalno hitro, brutalen pospešek pa telo tudi konkretno potisne v sedež. Peugeot je v tem segmentu edini, ki uporablja prostorninsko tako majhen motor in z vidika porabe goriva je najbrž odlična izbira. Če se boste peljali lepo in umirjeno, bo lahko porabil celo manj kot sedem litrov, torej manj od tekmecev. Pa vendar bi sam raje izbral dvolitrski turbomotor.

Nekako ne verjamem, da si nekdo kupi tako nabrito bombico zato, da bo varčeval z gorivom. Očitno je bil pripravljen odšteti okoli trideset tisočakov za hiter in zanimiv avtomobil in zato ga tudi liter ali dva večja poraba ne sme posebej ganiti. Bolj naj vas zanima užitek v vožnji in tega prostorninsko majhen motor ne more zagotoviti v tolikšni meri. Vsaj brez naslanjanja na pomoč turbine ne.

Gre, leti, vsekakor zmogljivost ni vprašljiva. Od 2.500 vrtljajev naprej vleče kot odtrgan in konkretno pritisne telo ob sedež. Je pa zaradi majhne prostornine povsem anemičen v spodnjih vrtljajih. Ko se boste recimo v četrti prestavi peljali kakšnih 60 km/h, torej povsem vsakdanji primer, bo med močno pohojenim plinom in začetkom pospeška, četudi čisto majhnega, minila vsaj sekunda. Dokler turbina ne 'zagrabi', se ne zgodi skoraj nič. Po drugi strani pa je ob speljevanju stopalka tako občutljiva, da mimogrede poskakuješ in je spet neprijetno, v načinu sport je na cesti skoraj nevozen. Če boste nekoga želeli peljati umirjeno, bo mislil, da ste pač štorasti kot hudič.

Pri motorju imam torej mešano mnenje, čeprav je seveda zelo zmogljiv, ko se enkrat zavrti dovolj visoko. Bolj mi je všeč podvozje, ki je odličen kompromis vsakodnevne uporabnosti in brutalnega premagovanja zavojev, ko boste to zahtevali. Za vsak dan je GTi dovolj udoben in povsem nenaporen, vseeno pa v ovinke zagrize tako suvereno, da boste na cesti zlahka najhitrejši. Zapora diferenciala nos lepo vleče v zavoj in tukaj je oddelek Peugeot Sport po mojem njenju opravil najboljše delo. Tudi nenadne spremembe smeri mu ne delajo preglavic in ceste se drži kot klop. Ampak ...

Hja, vedno je ampak. Krmilni mehanizen je preveč odtujen, sploh nimam dobrega občutka in zato nikoli ne vem točno, kaj se z avtom dogaja. Podoben problem sem imel že pri RCZ R, volan je zelo direkten, morda celo preveč, podvozje čvrsto in potem te avtomobil kar naenkrat preseneti in podkrmili naravnost iz ovinka. Predvsem zaradi slabih informacij preko volana, ne zaradi podvozja, čeprav bi malenkost mehkejše vzmetenje spredaj problem najbrž rešilo. Bi voznik prej zaznal, da popušča. Mi je pa všeč, da je menjalnik ročni in še dober ter natančen po vrhu, tudi zavore so konkretno zmogljive in jih ne utrudi niti nekajkratno močno zaviranje.

Časi legendarnih GTi-jev se torej še niso vrnili, je pa 308 GTi vseeno najboljši približek slavnega 205 GTi. Ima več karakterja in se pelje bolj suvereno od Peugeotovih športnih poskusov zadnjih let, do odličnosti pa mu vseeno manjka boljši občutek na volanu in nekaj več motorne uglajenosti. Dvolitrski motor bi jo ponudil. In zvoka, ta je znotraj zanimiv, kot je zanimiv zvok kosilnice. So pa pri Peugeotu na dobri poti, da spet naredijo nekaj zelo posebnega.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 GTi 1.6 THP 270 by Peugeot Sport
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 200 (270) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 330 pri 1.900
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4253 x 1804 x 1446
medosna razdalja v mm 2617
prtljažnik v litrih 470
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1205 (585)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/4,9/6,0
poraba na testu v l/100 km 10,7
cena osnovnega vozila v EUR 15.110
cena testnega vozila v EUR 31.160
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.850

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  |