Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Inkognito

Peugeot 308 GTi 1.6 THP 270 by Peugeot Sport

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ni veliko presneto hitrih avtomobilov, ki svoj karakter navzven skrivajo tako dobro kot novi 308 GTi. Brez dvobarvne zunanjosti in večjih platišč ga boste namreč hitro zamenjali za kakšno povsem pohlevno različico, a le dokler vas ne bo v trenutku prehitel in izginil v daljavo. Potem boste rekli le: 'Kaj hudiča je bilo pa to?'
Inkognito
Foto: Gašper Miš
11. 7. 2016 ob 12:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zadržana zunanjost preprečuje, da bi vas sosedje obletavali kot mušice
kljub agresivnosti uporabnost ne trpi, prostora je dovolj, vrat pet
podvozje sploh ni pretrdo, da bi se žena lahko lahkotno vozila po opravkih
tudi sedeža sta zakon, zelo udobna in vseeno dovolj močno objameta v hitrih zavojih
motor je kljub majhni prostornini zmogljiv in ko se zavrti, konkretno pospešuje
mehanska zapora diferenciala konkretno umirja uhajanje nosu iz zavoja
poraba goriva je med manjšimi v druščini podobno nabritih
zunanjost je skorajda dolgočasna
motor ne ponudi zanimivega zvoka, v spodnjih vrtljajih je anemičen
stopalka za plin je v načinu sport preveč občutljiva in avtomobil ves čas cuka
krmilni mehanizem je preveč odtujen za pravo uživanje
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (19 glasov)
test - peugeot 308 GTi 1.6 THP 270 by peugeot sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če hočete, da vaš avtomobil že na mestu izgleda brutalno in da ga bodo vsi opazovali, potem izberite drugo zverino. 308 GTi je med vsemi predstavniki daleč najbolj diskreten in sam pri zunanjosti vseeno pogrešam nekaj več čara. Več agresije, ki bi me takoj opomnila, da vem, zakaj sem plačal tolikšen znesek. Dvobarvna zunanjost pomaga in vsaj zadek je z dvema velikima izpušnima cevema bolj nastopaški, spredaj in s strani pa GTi izgleda premalo atraktivno. Je pa res, da bo morda nekaterim všeč ravno ta diskretnost.

Enaka zgodba je znotraj, kjer sta spremembi v primerjavi s kakšnim 1,6 HDi le dve. Volan je dobil rdečo 'nulto' točko in sedeža sta bolj športna. Nikakor ne preveč, da bi bila na daljši poti naporna, vseeno pa lepo objameta hrbta obeh potnikov. Pravzaprav sta odlična in ravno ta dvojni karakter avtomobila je nekaj, kar bo večino navdušilo. Uporabniki smo namreč v teh časih sila zahtevni in bi radi imeli avtomobil, ki ni naporen ali neudoben, predvsem pa hiter, ko je to potrebno. Brez, da bi morali najprej prestaviti vsaj dve prestavi nižje. Ah, ne, to bi bilo prenaporno ...

Konkretno vleče in merilnik hitrosti se začne dvigovati pohvalno hitro, brutalen pospešek pa telo tudi konkretno potisne v sedež.

Čeprav ima motor le 1,6 litra prostornine, mu turbopuhalo pomaga, da razvije 200 kilovatov moči, torej 270 'konjičkov'. Prožnost zagotavlja še 330 Nm navora, ki je na voljo pri 1.900 vrtljajih. Ko merilnik to vrednost doseže, je 308 GTi poskočen, nimam nikakršnih pripomb. Konkretno vleče in merilnik hitrosti se začne dvigovati pohvalno hitro, brutalen pospešek pa telo tudi konkretno potisne v sedež. Peugeot je v tem segmentu edini, ki uporablja prostorninsko tako majhen motor in z vidika porabe goriva je najbrž odlična izbira. Če se boste peljali lepo in umirjeno, bo lahko porabil celo manj kot sedem litrov, torej manj od tekmecev. Pa vendar bi sam raje izbral dvolitrski turbomotor.

Nekako ne verjamem, da si nekdo kupi tako nabrito bombico zato, da bo varčeval z gorivom. Očitno je bil pripravljen odšteti okoli trideset tisočakov za hiter in zanimiv avtomobil in zato ga tudi liter ali dva večja poraba ne sme posebej ganiti. Bolj naj vas zanima užitek v vožnji in tega prostorninsko majhen motor ne more zagotoviti v tolikšni meri. Vsaj brez naslanjanja na pomoč turbine ne.

Gre, leti, vsekakor zmogljivost ni vprašljiva. Od 2.500 vrtljajev naprej vleče kot odtrgan in konkretno pritisne telo ob sedež. Je pa zaradi majhne prostornine povsem anemičen v spodnjih vrtljajih. Ko se boste recimo v četrti prestavi peljali kakšnih 60 km/h, torej povsem vsakdanji primer, bo med močno pohojenim plinom in začetkom pospeška, četudi čisto majhnega, minila vsaj sekunda. Dokler turbina ne 'zagrabi', se ne zgodi skoraj nič. Po drugi strani pa je ob speljevanju stopalka tako občutljiva, da mimogrede poskakuješ in je spet neprijetno, v načinu sport je na cesti skoraj nevozen. Če boste nekoga želeli peljati umirjeno, bo mislil, da ste pač štorasti kot hudič.

Pri motorju imam torej mešano mnenje, čeprav je seveda zelo zmogljiv, ko se enkrat zavrti dovolj visoko. Bolj mi je všeč podvozje, ki je odličen kompromis vsakodnevne uporabnosti in brutalnega premagovanja zavojev, ko boste to zahtevali. Za vsak dan je GTi dovolj udoben in povsem nenaporen, vseeno pa v ovinke zagrize tako suvereno, da boste na cesti zlahka najhitrejši. Zapora diferenciala nos lepo vleče v zavoj in tukaj je oddelek Peugeot Sport po mojem njenju opravil najboljše delo. Tudi nenadne spremembe smeri mu ne delajo preglavic in ceste se drži kot klop. Ampak ...

Hja, vedno je ampak. Krmilni mehanizen je preveč odtujen, sploh nimam dobrega občutka in zato nikoli ne vem točno, kaj se z avtom dogaja. Podoben problem sem imel že pri RCZ R, volan je zelo direkten, morda celo preveč, podvozje čvrsto in potem te avtomobil kar naenkrat preseneti in podkrmili naravnost iz ovinka. Predvsem zaradi slabih informacij preko volana, ne zaradi podvozja, čeprav bi malenkost mehkejše vzmetenje spredaj problem najbrž rešilo. Bi voznik prej zaznal, da popušča. Mi je pa všeč, da je menjalnik ročni in še dober ter natančen po vrhu, tudi zavore so konkretno zmogljive in jih ne utrudi niti nekajkratno močno zaviranje.

Časi legendarnih GTi-jev se torej še niso vrnili, je pa 308 GTi vseeno najboljši približek slavnega 205 GTi. Ima več karakterja in se pelje bolj suvereno od Peugeotovih športnih poskusov zadnjih let, do odličnosti pa mu vseeno manjka boljši občutek na volanu in nekaj več motorne uglajenosti. Dvolitrski motor bi jo ponudil. In zvoka, ta je znotraj zanimiv, kot je zanimiv zvok kosilnice. So pa pri Peugeotu na dobri poti, da spet naredijo nekaj zelo posebnega.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 GTi 1.6 THP 270 by Peugeot Sport
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 200 (270) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 330 pri 1.900
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4253 x 1804 x 1446
medosna razdalja v mm 2617
prtljažnik v litrih 470
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1205 (585)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/4,9/6,0
poraba na testu v l/100 km 10,7
cena osnovnega vozila v EUR 15.110
cena testnega vozila v EUR 31.160
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.850

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |