Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V očeh je novi smart večji

smart fortwo 1.0 52 kW passion

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko sem se prvič usedel v novi smart fortwo in se z njim zapeljal en krog, sem rekel vau. To pa je napredek! Več prostora, veliko boljša vožnja, pač, povsod občutno in opazno bolje.
V očeh je novi smart večji
Foto: Gašper Miš
5. 1. 2016 ob 12:30
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

še vedno najmanjši 'pravi' avtomobil na trgu
čeprav je podoba bistveno bolj resna, nakazuje igrivost
na parkirišču v dolžino zasede enako velik prostor kot prej
po novem je na voljo tudi ročni menjalnik
zaradi bistveno širšega koloteka spredaj je lega na cesti neprimerljivo boljša
novo vzmetenje spredaj pomeni boljšo vodljivost in več udobja
sedaj se obrne za 180 stopinj na še manjšem prostoru
notranjost je izdelana dovolj kvalitetno, da bo všeč tudi malo zahtevnejšim
na izbiro je veliko dodatne opreme, ki delajo smart še bolj poseben
za potnika spredaj je glede na prostor odlično poskrbljeno
spodnji del prtljažnih vrat je uporaben tudi za sedenje
zaradi povečane širine ne more več v najbolj ozke ulice
poraba goriva kljub miniaturnosti in lahkosti ni majhna
cena je še vedno zasoljena
motor je potrebno ves čas kar priganjati, glede na moč bi se lahko bolje odrezal
menjalnik ni dovolj natančen, ima pa fino nameščeno ročico
na volanu je občutek še vedno preveč 'odsoten'
Renaultov ključ je zastarel in neugleden
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.3 (14 glasov)
video test smart fortwo 1.0 52 kW passion
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Potem pa sem se pripeljal do enega najožjih dovozov na dvorišče v centru Ljubljane, ki je bil ravno dovolj širok, da je nekoč skozenj peljal voz. Mislil sem, smarti so bili narejeni za takšne ulice, sicer težko upravičiš ekstremno majhen avto. Komaj sem ga spravil do dvorišča, na katerem je bila že parkirana ena panda, ki jo vozi gospa, sam pa sem se s težavo prebil mimo ozkih sten z zloženimi ogledali in kolesi čisto na robu; ravno toliko, da nisem opraskal lepih litih platišč. Jasno, pri avtomobilih so vedno kompromisi, nikoli ne moreš imeti vsega. smart je kljub imenu genialen avto, ker je res dobro izdelan in se kljub majhnosti zelo solidno pelje. Ob pogledu v številke je takoj vse jasno: kolotek je po novem spredaj širši za kar 186 milimetrov in zadaj za 45. To pa se konkretno pozna! Tudi sam avto je zdaj širši za dobrih 10 centimetrov, kar se seveda še kako čuti v kabini, žal pa tudi v res ozkih ulicah. Ampak, ne boste verjeli, ob vseh povečavah je ostal smart do milimetra enako dolg, še vedno meri manj kot 2,7 metra.

In to je tisto, kar je verjetno najbolj pomembno. Koliko ljudi pa poznate, ki živijo v tako ozkih ulicah? Danes jih skoraj ni več, večinoma so ulice dovolj široke, parkirna mesta pa vedno prekratka. In v tem smart fortwo še vedno kraljuje, ker ga lahko stlačite v res kratko luknjo. Poleg tega se pozna, da je zdaj bistveno, ampak res bistveno bolj stabilen, ker spredaj toliko širše leži na tleh, in še vedno se obrne na smešno majhnem prostoru.

Za volanom so stvari zelo zanimive. Če gledate le naprej, se vam niti malo ne zdi, da je avtomobil tako kratek. Zasluga gre dobremu, čeprav dokaj visokemu položaju za volanom, prijetno oziroma dovolj blizu nameščeni prestavni ročici in nasploh kvalitetni obdelavi. Kljub cenenosti materialov počutje še zdaleč ni takšno; zlahka boste vanj posedli kakšno razvajeno gospo, ki se bo navduševala nad barvnimi kombinacijami in simpatičnima okroglima zračnikoma na vrhu armaturne plošče. Seveda je zdaj bistveno manj telesnega stika s sopotnikom, ker je v širino občutno več prostora in dejansko se potnika dolžine smarta zavedata le, ko pogledata nazaj. Parkiranja so na ta račun tako enostavna, da bo z njimi še voznik začetnik opravil kot profesor, ker se skoraj 'čuti', kje so robovi karoserije. Ravno tu je morda na mestu tisto vprašanje, kje pa je pri nas tako natrpano, da nikjer ne najdete parkirišča, ali pa so povsod premajhna. Res nimamo velemest, še v prometno verjetno najbolj obremenjeni Ljubljani boste skoraj vedno našli kakšno mesto za svoj avto, s smartom pač toliko lažje. Torej se tistim, ki dejansko ne živite v centru mesta, takšnega avtomobila ne splača imeti, razen če ste navdušeni nad njim kot igračo in ga pač morate imeti. Morda že samo zato, ker lahko sedite zadaj na spodnjem delu vrat prtljažnika, ki se odpirajo ločeno. Sam prostor za prtljago pa kljub povečavi za 40 litrov ostaja mini in plitek, čeprav za prevoz kakšne večje malenkosti lahko zložite še desno naslonjalo sedeža.

Lastniki renaultov boste v smartu prepoznali tudi zastareli in nezložljivi ključ, kar nekaj gumbov, obvolanski ročici in tisto od menjalnika. Ja, tokrat je na voljo tudi ročni s petimi stopnjami, ki je po občutku malo preveč 'francoski', saj ni najbolj natančen. Z njim boste imeli kar nekaj dela, ker je potrebno fortwo kljub majhni masi (880 kilogramov) kar priganjati, da kam gre. Tudi zato porabi med 6 in 7 litrov na 100 kilometrov, če dostikrat zapeljete še na obvoznico, kar sploh ni malo za avto, v katerem se lahko vozita največ dva. Verjetno bi se mu kot mestnemu avtomobilu precej bolj podal robotizirani dvosklopčni, ki je na voljo za doplačilo, ampak vseeno je vožnja s takšnim smartom precej zabavna. Motor in pogon sta tudi tukaj zadaj, zato je vodljivost nadvse dobra in če bi bil litrski trivaljnik z 52 kilovati ali 71 'konji' še malo bolj poskočen ali varčen, bi bil še bolj prepričljiv. Po občutku in verjetno zaradi na novo zasnovanega vzmetenja spredaj z McPhersonovima vzmetnima nogama se zdi, da v novi generaciji manj vzdolžno niha, ko pospešujete ali zavirate. Kljub temu je blaženje bolj udobno, občutek na samem volanu pa kljub vsem možnim dodelavam še vedno precej odsoten, ko se peljete hitreje od mestnih omejitev hitrosti. Se pa kolesi spredaj po novem zasukata še bolj kot prej, kar pomeni, da se smart lahko obrne na še manjšem prostoru. Polkrožna obračanja so sploh zabavna, če se sredi ulice spomnite, da ne vozite v pravo smer.


Za tiste, ki rabijo oziroma morajo imeti takšen avtomobil, tudi 14 jurjev ni veliko, čeprav ta vključuje vso precej bogato opremo, ki jo je imel testni fortwo. Za osnovni model s še šibkejšim motorjem zahtevajo 10 jurjev, ampak sem še vedno prepričan, da je tako majhen mestni avtomobil že v bližnji prihodnosti smiseln samo na elektriko. Ko bo dovolj poceni, jasno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki smart fortwo 1.0 52 kW passion
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 52 (71) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 91 pri 2.850
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 2695 x 1663 x 1555
medosna razdalja v mm 1873
prtljažnik v litrih 190
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 880 (270)
največja hitrost v km/h 151
pospešek 0-100 km/h v s 14,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/3,7/4,1
poraba na testu v l/100 km 6,4
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 11.950
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.130

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |