Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Planetarna masa

Opel astra GTC 1.6 turbo OPC line

Avtor prispevka: Jure Cehner
Še vedno aktualni opel astra se iz zaloge bori s svojimi zadnjimi izdihljaji, različica GTC pa ima še kar nekaj naboja v sebi. Še vedno izgleda fino in sklepamo, da nove verjetno ne bo še vsaj dve leti.
Planetarna masa
Foto: Gašper Miš
15. 12. 2015 ob 12:05
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

četudi gre za prejšnjo generacijo, trivratna varianta še vedno izgleda krasno
in v tem primeru tudi konkretno potegne
'200-konjski' motor je dober, sicer malce neuglajen, a se rad vrti
saj je agilna, ampak le če se izogibate res zaprtim zavojem ali hitrosti
prijetna v kabini, celo bolj kot marsikateri novinec v segmentu
superiorno oblikovana volanski obroč in prestavna ročica
dobri, res ergonomski sedeži z obilico nastavitev
astronomska masa ji nikakor ne dela usluge
pri več kot 10 litrih nikakor ni varčna
zvok kljub vsemu malce razočara
cena, ki vam skoraj že lahko priskrbi oskubljeno OPC-jko
smo omenili, da ima maso dveh Jupitrovih lun?
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (15 glasov)
video test opel astra GTC 1.6 turbo OPC line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Težko je verjeti, da je med staro in še vedno aktualno astro GTC samo ena generacija. Ne samo na videz, tudi po tehnologiji in predvsem masi! Če v primeru stare vzamemo 1,4-litrski motor, je razlika v masi v primerjavi s testno skoraj neverjetnih 340 kilogramov. Res je, ta na slikah ima težji 1,6-litrski motor, a vseeno, razlika je malodane smešna. K sreči je nova astra to dodobra spremenila, saj je od poslavljajoče se lažja za do 200 kilogramov, kar je najboljši recept za bolj ekonomično in seveda dinamično vožnjo. No, rumena, še vedno aktualna astra GTC je na trgu od leta 2011 in še vedno izgleda, kot da bi ravnokar zapeljala izpod oblikovalskih peres. Ko ste videli naslovno sliko, ste gotovo mislili, da gre za '280-konjsko' varianto OPC, kajne? Ne bi bilo nič čudnega, saj s to opremo izgleda sila napadalno. Pomagajo tudi črna streha in izpušne cevi ... Ampak ni OPC, ta ima 80 'konjev' manj in pa samo opremo OPC line.

Če ima 80 'konjev' manj kot OPC-jka, jih še vedno ostane 200 in 280 Nm navora, kar je dovolj za 7,9 sekunde do sto kilometrov na uro, zato moči ne boste pogrešali. Lahko bi šlo še veliko hitreje, ampak 1.550 kilogramov je pač težko spraviti v tek. Z 1,6-litrskim turbobencinskim motorjem, ki je v ponudbi že od leta 2013 dalje, smo se že srečali pri brezstrešni cascadi, ki je bila za nameček še 150 kilogramov težja. V primerjavi s to je astra GTC v bistvu zelo agilna. V zahtevnih zavojih kljub vsej masi deluje relativno suvereno, pri normalni vožnji pa je celo dovolj udobna. Hitreje se boste peljali, bolj bo prijetna za vašo zadnjico, saj je podvozje vseeno bolj na trdi strani kot mehki in na mestnih luknjastih cestah vseeno čutite veliko anomalij. Je pa zelo žejna, 10,2 litra je pila na testu, kar je daleč od kataloškega podatka - 6,6 litra. Menjalnik tudi že poznamo in je zadovoljivo natančen ter po občutku precej trd, samo precej dolg hod sklopke ne navdušuje za športno vožnjo.

Kljub izgledu za slednjo pač ni namenjena, saj ji manjka vseh dodelav, ki jih je sicer deležna OPC-jka. Predstavljajte si, da plavate v bazenu pudinga. Čokoladnega in še nestrjenega, seveda. Ko krilite in se premikate naprej, lahko normalno zavijete v desno, dokler so to kontrolirani in zmerni gibi. Ko pa želite na hitro zaviti desno, vas bo obrnilo na hrbet. Predvidevamo. No, vožnja z astro temu ni podobna sploh. Vas pa tudi precej zaziba, če hočete na hitro obrniti v desno ali levo. Različica OPC je to kompenzirala s tršim vzmetenjem in prilagojenim podvozjem, zato je bila tudi trda kot rolka in že kar preveč naporna. OPC line pa to ni, ampak je pa zato vsaj enostavna za vsakodnevno življenje. Tudi zvok nikakor ni isti kot pri brutalnejši sestri, čeprav se vseeno zavedate, da pod pokrovom rezgeta 200 vrancev in žvižga ena turbina. Pač, glasnejši je, bobnenja in pokanja iz cevi pa nikar ne pričakujte.

Leta se ji ne poznajo preveč, notranjost je še vedno dovolj sveža in vsesplošni ambient je s prijetno rdečo osvetlitvijo prijetnejši kot v marsikaterem novejšem konkurentu; volanski obroč in prestavna ročica sta športna in praktično perfektnih oblik za dlani. To je zapuščina dinastije OPC. Vam pa polagam na srce, da če se boste odločili za nakup, nujno obkljukajte sprednja sedeža, s katerima je bila opremljena testna, ker sta udobna in nastavljiva vsepovprek. Super je, da se lahko dvigne naklon stegenskega dela, saj lahko tako najdete tisti pravi športni položaj. In še odlično objameta za povrh. Samo dodatnih 400 evrov staneta in sta jih vredna. Takisto pri trivratni astri ne boste prikrajšani, kar se tiče prostora, saj ima 380 litrov velik prtljažnik, kar je 10 več od petvratne različice. Če imate otroke, pa na njo pozabite, ker ima ena najdaljših vrat in če boste pogosto plezali na zadnjo klop po svojega malčka, boste znoreli.

S to opremo in tako vpadljivo barvo boste zelo opaženi ... in mogoče malce obubožani. Nekaj evrov pod 30 tisočaki vas bo olajšala takole opremljena in s 'konji' nabasana astra, zato se spet porodi vprašanje: »Zakaj, če pa dobim osnovno OPC-jko za slaba dva jurja več?« No, v osnovi je ta cenejša za 7 tisočakov, ampak sam raje vozim še 80 'konjev' več kot nekaj dodatne opreme. GTC-jka je sicer še vedno atraktiven nakup, ker nove ne bo še najmanj dve leti in ker pač izgleda, kot izgleda.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel astra GTC 1.6 turbo OPC line
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 280 pri 1.650
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4466 x 1840 x 1482
medosna razdalja v mm 2695
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1550 (470)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,3/5,6/6,6
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 19.200
cena testnega vozila v EUR 22.880
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.782

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |