Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kamuflaža

Ford fiesta 1.0 ecoboost red edition

Avtor prispevka: Anže Jereb
Torej, odločili ste se za fiesto in vas mika malce bolj živahna različica, niste pa prepričani, če je izjemni ST res za vas. Ford vam odgovarja z različico red edition.
Kamuflaža
Foto: Gašper Miš
6. 7. 2015 ob 9:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

s temi spojlerji in drugimi dodatki izgleda res hudo
za volanom se voznik takoj počuti domače
po prenovi se zdi bolje izdelana, vse 'štima'
podvozje je nedvomno ena najboljših stvari, odlično je uglašeno
litrski motorček ima hecno noto, a je precej zmogljiv
volanski obroč lepo sede v roke
red edition je prava nastopaška fiesta
z upoštevanjem popusta je cena ugodna ...
... če ga ne upoštevam, je pa previsoka
izgled še ne pomeni, da ima DNA fieste ST
menjalnik je povprečno natančen in prestavna razmerja so predolga
sedeži so povprečni
običajna fiesta z 92 kW moči ni bistveno drugačna
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (24 glasov)
video test ford fiesta 1.0 ecoboost red edition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če ponovimo, kar o fiesti že vemo: čeprav ni najbolj nova in je pred dvema letoma doživela že manjši obrazni popravek, je še vedno eden najbolj prepričljivih malčkov na trgu. Seveda vas s prostornostjo ne bo navduševala, pravzaprav je zaradi skromnih mer celo med manj prostornimi v segmentu, zlasti, če pogledam v prtljažnik. V primeru, da sta prostornost in praktičnost najpomembnejši vrlini, poglejte drugam. Dva bosta zadaj dovolj udobno sedela, kar pa ni tako zelo pomembno, ker vi iščete majhen in zabaven avtomobil in takrat, ko boste nasmejani občudovali ovinke pred sabo, naj bo zadnja klop prazna.

Uporabna torej fiesta je, po osvežitvi njen obrazek izgleda bolj nastopaško, notranjost pa je ostala enaka prejšnji, še vedno je pregledna in uporabna (z izjemo premajhnega zaslončka), predvsem pa se mi zdi po prenovi bolje sestavljena. Znotraj nič ne škripa ali poka, vse je tako, kot mora biti. No, ampak vi pogledujete proti takšni fiesti red edition. Zunaj izgleda skoraj kot brutalna ST-jka in to namenoma, ker gre za vmesni člen med njo in navadno. Manj vešče oko zunaj razlike verjetno niti ne bo zaznalo.

Fiesta red edition je tudi močnejša od običajne, 103 kilovate ima, torej 140 'konjev', kar je v tako majhnem avtu več kot dovolj. Zato je seveda hitra in se pelje zelo dobro, zelo zabavno, litrski trivaljnik brunda z zanimivo noto, ob pomoči turbopuhala pa je izjemno živahen že pri nizkih vrtljajih. Super je, z vozniškega stališča ji skoraj ne morem oporekati, v bistvu je tako zelo dobra, da se je v času, ko je bila pri nas, celo uredništvo skoraj teplo za vožnjo z njo.

Sledi hladen tuš, ker vam fieste red edition vseeno ne bom priporočil. Zakaj? Vzemite običajno fiesto z 92 kilovati moči in se bo peljala identično. Bo cenejša, imela bo enak litrski trivaljnik in le pet prestav povprečno dobrega menjalnika. Ja, tudi red edition ima le pet prestav in menjalnik je srednje hiter, predvsem pa ne pohvalno natančen in njegova prestavna razmerja so predolga za pravo živahnost. Tudi sprednja sedeža ne bosta imela manj oprijema, tale nekaj bočne opore sicer ponujata, vseeno pa ne dovolj, da bi bilo telo voznika pri sproščanju adrenalina dovolj dobro zasidrano. Tistih enajst kilovatov dodatne moči pa naj ne bo poglaviten razlog za nakup, fiesta red edition je precej hitra, a dovolj hitra je tudi tista z 92 kilovati.

Predvsem je ne priporočam, če v izbor vzamem še fiesto ST, ki ponuja bistveno več. Za začetek ponuja šest prestav in posledično občutno več prožnosti, menjalnik je bolj natančen in njegova prestavna razmerja predvsem niso tako razvlečena. Dobili boste 1,6-litrski motor, ki prede bolj zanimivo, je občutno bolj prepričljiv, porabi pa praktično enako. Dobili boste tudi precej boljše sedeže, vrhunske pravzaprav. In ST-jka se še bolj zabavno pelje, v svojem športnem segmentu je daleč najboljša.

Seveda boste za ST-jko plačali okoli pet tisočakov več, kar ni malo. Redna cena je okoli triindvajset tisočakov, s popustom pa dvajset. Ampak Ford ponuja popust tudi za red edition, ki ob 3.500 EUR nižji ceni stane 14.540 EUR. Razlika ni zanemarljiva, nikakor ne. Je pa v praksi občutna in to zelo, zato je odgovor preprost: če ste pravi navdušenec, boste vzeli različico ST, kvazi-navdušenci pa red edition. Oziroma za še nekaj evrov manj kar običajno fiesto, ki se ne bo veliko razlikovala. Razen v izgledu, drži, s fiesto red edition boste občutno bolj opazni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford fiesta 1.0 ecoboost red edition
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 220 pri 2.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3969 x 1764 x 1495
medosna razdalja v mm 2489
prtljažnik v litrih 276
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1091
največja hitrost v km/h 203
pospešek 0-100 km/h v s 9,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,5
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 13.390
cena testnega vozila v EUR 18.040
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 18.880

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 3. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 1 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |