Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mini R8

Audi TT coupe 2.0 TDI ultra

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko me po ducatu let testiranja najrazličnejših vozil kdo vpraša za prvi športni avtomobil, ki sem ga peljal, še vedno izstrelim, da je bil to audi TT. Prva generacija je bila hitra in tretja je tudi. Obenem pa še elegantnejša.
Mini R8
Foto: Gašper Miš
25. 6. 2015 ob 1:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

lahko ga gledate od daleč, s trajekta, pa boste prepoznali obline
sprednji del s takšnimi LED-lučmi izgleda res fascinantno
notranjost je minimalistična in vrhunsko izdelana
sedi se odlično, vsak bo našel idealen položaj za volanom
velik zaslon pred voznikom bo poskrbel, da se boste z njim z veseljem igrali
TT je udoben in nikakor ni naporen, celo preglednost je dokaj dobra
zadaj boste manjši odrasli še nekako sedeli, za večje pa ne bo prostora
lega je zanesljiva in TT lepo sledi ukazom voznika
ročni menjalnik je natančen in hiter, ročica je malo škripala
motor TDI je ponudil veliko moči in navora, porabil pa izjemno malo goriva ...
... ampak takšen motor v TT-ja ne sodi, je preveč dolgočasen
sama ročica menjalnika bi bila lahko manjša, bi lepše sedla v roke
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (31 glasov)
video test audi TT coupe 2.0 TDI ultra
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Predstavljajte si mulca, ki je komajda naredil vozniški izpit in po nekaj mesecih v roke dobil ključe novega audija TT s 130 kilovati moči. Samo za en krog, da se razumemo. To je bilo leta 1998, mulc sem bil jaz, audi pa hiter kot raketa, ker sem bil navajen na fiata uno s 33 kilovati moči. Pravzaprav me še danes čudi, da mi je prodajalec zaupal ključe, čeprav vozniškega izpita v tistem trenutku nisem imel niti s seboj. Očitno mi je na čelu pisalo, da bom prej ali slej to itak počel ...

No, mulc se je v tem času malo postaral, TT pa ostaja čisto svež, ampak tole je že tretja generacija, torej je dobil že dve veliki lepotni operaciji, jaz pa še nobene. V grobem oblika ostaja prepoznavna in seveda atraktivna, je pa že v prejšnji generaciji avtomobil izgubil nekaj zaobljenosti prve in tanovi me vseeno močno spominja na prejšnjega. Zlasti z boka in ob pogledu na zadek, predvsem pa sem sam fasciniran nad sprednjim delom. Ta je z LED-lučmi skoraj brutalen in že v črni barvi izgleda atraktivno, v kakšni bolj zanimivi pa bi bil res strupen. Pri Audiju ponujajo rumeno in sam bi izbral prav tisto.

Morda bo kdo ob pogledu na avtomobil pomislil, da gre za napornega športnika, ki vas bo ob redkih priložnostih sicer nasmehnil do ušes, vsakodnevno pa mučil s pretrdim podvozjem in neudobnim položajem za volanom. No, v tem primeru se bolj ne bi mogel motiti. Nizka streha sicer poskrbi za športno-utesnjen občutek, ampak je prostora več kot dovolj, sprednja sedeža sta zelo udobna, kljub temu, da tudi hrbet znata konkretno objeti. Zadaj sta sicer dva stola in prostora je več kot v Peugeotovem RCZ-ju, vseeno pa sem bil na enem od njiju precej podoben sardini iz konzerve. Je pa prtljažnik kar precejšen, čeprav plitek, tega najbrž niste pričakovali.

Zadnjič me je nekdo spraševal, kako hitro v tem avtomobilu postanem utrujen, in mi ni verjel, ko sem rekel, da sploh nikoli. Preglednost je čisto solidna, za sedeža sem omenil, da sta dovolj udobna in nikakor ne pretrda, predvsem pa podvozje ni športno agresivno in utrujajoče. Ta avtomobil je na primer bistveno bolj udoben kot kakšen megane RS. Predvsem pa je notranje okolje fantastično, z režami, ki izgledajo kot lopatice turbine in digitalne zaslončke imajo, pa z velikim zaslonom pred voznikom. Zaslon zahteva malo privajanja, ker ga potem ni na sredini, je pa noro hud in tudi v soncu se nanj brezhibno vidi. V bistvu sam položaj zaslona lepo nakazuje, da je TT avtomobil za voznika, kateremu je dejansko vse podrejeno, zato se bo sovoznik mučil že z nastavljanjem cilja na navigacijski napravi, ko bo svoje 'manevre' preverjal na zaslonu za volanom.

Razvajeni boste sigurno posegli po samodejnem menjalniku, ampak v ta avto ročni bolj paše. Moje mnenje je, da je pač treba malo delati, če si kupiš avtomobil za uživanje. Menjalnik je hiter in natančen, edino ročica ni dovolj čvrsta, pravzaprav, manj črvsta od pričakovanega, in v testnem avtomobilu je celo oddajala čudne zvoke. Sicer pa je občutek na volanu odličen in s tem avtomobilom se boste z veseljem zapodili v ovinke. Lepo leži, informacij je ogromno, hkrati pa sploh ni naporen ali agresiven. To se mi zdi njegova največja prednost, saj je vsakodnevno še kako uporaben, brez težav ga bo vozila tudi kakšna deklina, ki pač v vožnji uživa. Tudi daljše poti so za TT-ja mala malica.

Čeprav je dvolitrski dizelski agregat s 135 kilovati sila zmogljiv, se mi zdi v testnem TT-ju ravno motor ena manj prepričljivih stvari. Moje mnenje je, da si dokaj športen in predvsem zelo ozko uporaben avtomobil za 56.000 EUR, kolikor stane takšen TT, zasluži bencinski agregat. Varčevanje z gorivom naj nikakor ne bo najpomembnejša postavka in dizelski motor v audija TT zato ne sodi. Manjkata mu zvok in veselje do vrtljajev, to pa sta dva od pomembnejših elementov pri zagotovitvi vozniškega užitka. Saj ima veliko navora in 135 kW moči poskrbi, da lepo potegne, je pa vseeno dolgočasen. Testni TT je imel še nastavljivo podvozje in v načinu dynamic je motor sicer spremenil zvok, a ne dovolj, da bi bil zanimiv. Ga pa vseeno hvalim zaradi porabe goriva, zlahka porabi le okoli pet litrov, kar je skoraj na meji verjetnega. Pač, pozna se, da je avtomobil nizek in lahek in tudi ukrepi ultra, ki jih ponujajo pri Audiju, očitno delujejo.

Takšen audi TT ni več tako hiter, kot je bil prvi. Ne po občutku in ne za današnje standarde. Audi zato ponuja še močnejše izvedenke, tale pa je za tiste, ki predvsem uživate v vožnji in morda letno naredite veliko avtocestnih kilometrov, ne lovite pa desetink na dirkališčih. Ampak, tudi za vas velja, vzemite katerega od turbobencinarjev, boste hitro videli, zakaj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi TT coupe 2.0 TDI ultra
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 135 (184) od 3.500 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 380 od 1.750 do 3.250
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4177 x 1832 x 1353
medosna razdalja v mm 2505
prtljažnik v litrih 305
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1340 (325)
največja hitrost v km/h 241
pospešek 0-100 km/h v s 7,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/3,7/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,6
cena osnovnega vozila v EUR 38.190
cena testnega vozila v EUR 38.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 56.621

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |