Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vrata za devet tisoč evrov

BMW 428i xDrive gran coupe M sport

Avtor prispevka: Jure Cehner
Greste v štacuno po salamo, prilepite nos na steklo in naletite na dilemo: bohinjska, blejska, ogrska, aha, pa 20 vrst šunke in 30 vrst mortadele ... No, nekako tako se počutite, ko danes pridete v BMW-jev salon.
Vrata za devet tisoč evrov
Foto: Anže Jereb
13. 7. 2015 ob 11:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

predvsem bolj seksi alternativa 'navadni' trojki z večjimi in lepšimi oblinami
odličen položaj za volanom, enak tistemu v kupejski štirici
superioren motor, ki mu zlepa ne zmanjka moči ...
... in tudi po potrebi globokega hropota
samodejni osemstopenjski menjalnik je vreden globljega posega v denarnico
zaradi nižjega težišča še večja suverenost v zavojih kot pri BMW-jevi trojki
redki so avtomobili, v katerih se lahko štirje vozijo tako dinamično
ogromna prtljažna vrata močno olajšajo nalaganje prtljage
pri dobrih 10 litrih porabe težko rečemo, da je varčen
vse razčlenjevanje modelov in segmentov postaja nepotrebno zapleteno
kot skoraj vedno pri BMW-jih, se bo verjetno zalomilo pri ceni
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (26 glasov)
video test BMW 428i xDrive gran coupe M sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zato prosim za nekaj pozornosti, ker jo boste potrebovali. Na posnetkih je BMW 428i gran coupe, kar pomeni, da po BMW-jevi klasifikaciji nekako ni limuzina, ampak zaradi bolj položno spuščajoče strehe kupe. Ja, morate odmisliti dejansko definicijo kupeja. Je brat štirice, pravega kupeja, le da so mu prilepili še dodaten par vrat. V bistvu tri. Od trojke, ki je limuzina, je malce širši in nižji, nikakor pa ga ne gre mešati s trojko gran turismo, ki je spet nekaj drugega in tudi gršega. Tudi z X4 nima na videz nič kaj skupnega, kakor tudi ne s karavanom touring. Ja, vse to so v tehnološkem bistvu BMW-jeve trojke.

Štirica gran coupe je očiten BMW-jev odgovor na audija A5 sportback in tega niti ne skrivajo, ampak, a je to zadosten razlog, da mora obstajati? V bistvu gre za bolj seksi alternativo trojki, čeprav je v precej bolj tesnem sorodu s štirico. Obilnejši in bolj baročni boki vam bodo preusmerili pozornost s prtljažnih vrat, tako da morate res dobro pogledati, da ugotovite, da gre v bistvu za 'hatchback'. Vrata nimajo okvirjev za stekla, kar je tudi zapuščina štirice. Zadaj je več prostora kot v kupeju, a zaradi položne strehe vseeno manj kot v trojki, spredaj pa se sedi nižje in občutek za volanom je precej bolj športen, kar tudi pomeni, da je plazenje v in iz avta težje. Meni je super, saj si refleksno itak vedno sedež zabijem do konca v tla, pri kom pa bodo znali trpeti kolena in hrbtenica. Vrata prtljažnika so resnično ogromna, za sabo pa odpirajo 480-litrski prostor, kar je za 35 litrov več kot pri trivratni različici in natanko toliko kot v limuzinski trojki. Dovolj, torej, čeprav je sam prostor pač nižji in ob položnejši šipi manj uporaben.

Avto je od trojke za slab centimeter in pol širši (enako širok je kot kupejevska štirica), predvsem pa kar štiri centimetre nižji, zato je težišče nižje in se pelje praktično enako kot kupe, torej zabavno. Nagibanja karoserije v zavojih je minimalno in v kombinaciji z odzivnim krmilnim mehanizmom komaj čakaš, da boš naletel na kakšen zaprt zavoj. Dimenzijsko je enak kupeju, skoraj, no, za dober centimeter je višji, enako pa je tudi čvrst, kar pomeni, da razlike v zavojih praktično ne opazite. Zelo je suveren od ovinka do ovinka, res pa je, da je imel testni avto še 3.700 evrov vreden športni paket M, ki mu da športno podvozje za optimalno polaganje zavojev in športne sedeže za kar najboljšo zasidranost zadnjice. Skratka, kljub več pločevine in dodatni masi za volanom deluje enako dobro povezano in uravnoteženo kot manjvratni brat.

Zaradi tega je v bistvu najbolj zanimiv, oblika je itak stvar okusa. Dodatna vrata gran coupeja otežijo za 65 kilogramov (spet v primerjavi s kupejem), 70 pa jih doda še štirikolesni pogon xDrive, ampak tega na cesti ne boste opazili niti pri pospeševanju. Dvolitrski turbopolnjeni bencinski motor s svojimi 245 'konji' in 350 Nm navora svoje delo tudi tu opravi več kot odlično in da so spredaj samo štirje valji, vas ne bo motilo, če niste zaljubljeni v vrstne bavarske šestvaljnike. Do stotice se zapodi v več kot solidnih šestih sekundah, končna hitrost pa je omejena na 250 kilometrov na uro. Zvok sam ne razočara, ker zna motor lepo, na trenutke celo malo bolj globoko, zabrneti in poskrbeti, da v vas vzbudi veselje do vožnje, ko boste vsakič znova ugotavljali, kako dobro so Bavarci spet uglasili podvozje. Vedno je zanimivo peljati avtomobil, v katerem se brez težav vozijo štirje in obenem uživajo v dinamičnih vragolijah, ki si jih voznik lahko privošči. Če zna, seveda. 8-stopenjski samodejni menjalnik ga ne bo prav nič oviral, ker deluje odlično, torej hitro, odločno, hkrati pa udobno. Le poraba nas ni navdušila; seveda je 'konje' potrebno napojiti in ob dinamični vožnji postanejo hitro žejni, vseeno pa 10,5 litra za le dvolitrski motor in dokaj prizanesljivo vožnjo na testu ni malo.

Kdo bi ga torej hotel? Nimam pojma, še sam sem malce zmeden. Ponavadi so petvratne različice cenovno praktično enake kot štirivratne, BMW-jevci pa hočejo v tem primeru gran coupeja od limuzinske trojke ločiti z devetimi dodatnimi tisočaki. Takšen in s to opremo vas bo olajšal za 68 tisoč evrov. Res pa je, da je v višji ceni vključena lepa bera dodatne opreme. Sumim, da je štirica gran coupe še eden od sicer nepotrebnih predstavnikov, ki služijo bolj prepoznavnosti znamke kot iskanju kupcev, ki bi želeli točno to vrsto salame. Še najbolj ga lahko priporočamo vsem, ki nikakor ne želite žrtvovati tistega nekaj več užitka in lepšega izgleda, ki ju nudi kupe, nikakor pa tudi ne morete brez dodatnih vrat in boljše uporabnosti. Vseeno smo jih na cestah nekaj že zasledili, tako da Bavarci z njim zagotovo niso brcnili v temo. Daleč od tega, kombilimuzina, kakor grdo se to sliši za tovrsten avto, je težko bolj privlačna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 428i xDrive gran coupe M sport
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 180 (245) od 5.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.250 do 4.800
menjalnik samodejni,osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4638 x 1825 x 1404
medosna razdalja v mm 2810
prtljažnik v litrih 480
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1580 (560)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,8/5,6/6,8
poraba na testu v l/100 km 10,5
cena osnovnega vozila v EUR 41.200
cena testnega vozila v EUR 51.450
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 68.660

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 2 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |