Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kompromisi

Renault clio grandtour 1,2 TCE dynamique

Avtor prispevka: Miha Dovč
Kupci avtomobilov smo velikokrat postavljeni v dilemo. Izbrati majhen, okretnejši avto, ali večjega, prostornejšega? Varčnega a po zmogljivostih skromnejšega od bolj zmogljivega a tudi bolj potratnega? V praksi se za rešitev izkaže neka srednja pot. Kompromis med štirimi neznankami je v naslovu omenjeno vozilo.
Kompromisi
Foto: Matej Mihinjač
23. 4. 2008 ob 19:04
Komentarjev: 0

Družina clio je bogatejša za še enega člana. Karavanski clio noši hišno ime Renaulta, ki pripada tudi laguni in meganu, grandtour. In Francozi se z novim cliom podajajo tja, kjer sta Volkswagnov polo in Seatova ibiza (začasno?) odstopila. Med malčke z več prostora. Clio grandtour je od svojega, v Sloveniji neuradno poimenovanega ljudskega avtomobila, daljši za približno dvajset centimetrov in prostornejši za 150 litrov. Vsaj. Liter gor ali dol. Komur je všeč praktičnost majhnega avtomobila, ki je še vedno najprimernejši za parkirna mesta (ki ne rastejo v razmerju z avtomobili), a je bil zaradi majhnosti prtljažnika v upravičenih dvomih, je clio grandtour lahko ena od treh izbir. Čeprav je po prostorskih litrih v zlati sredini, za fabio in pred 207.

Drugi kompromis je pogonski stroj. Ker avtomobilska industrija stremi k zmanjšanju emisij strupenih plinov v ozračje, se manjšajo tudi prostornine motorjev. In posledično zmogljivosti. Sprva nemški Volkswagen, kasneje pa še torinski Fiat razvije prostorninsko skromen bencinski agregat, ki sam po sebi ni nikakršna omembe vredna lastnost, če mu pri dihanju ne bi pomagal turbinski polnilnik oziroma v prvem primeru še kompresor. Nemec se imenuje TSI, zahodni sosedi so ga poimenovali T-Jet, Pri Renaultu pa TCE. Liter ter 2 decilitra prostornine iz sebe iztisne 74 kilovatov (okroglih 100 'žrebcev'). S tem je zagotovljena odzivnost in dobra vleka vse od nizkih vrtljajev naprej. Kljub temu pa v ozračje ne izdahne več kot 140 miligramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer. Clia, tudi s karavanskim zadkom, ta agregat požene do skoraj 190 kilometrov na uro in do prvih 100 v 11 sekundah. Poraba naj bi bila po navedbah tovarne okoli 6 litrov, a se v praksi dvigne za kakšen liter, kar je še vedno ugodno za vse 'konje', ki so na voljo. Motor dobro sodeluje z menjalnikom, ki še vedno na žalost šteje zgolj pet prestav. Tu se odkriva priložnost za še kakšen deciliter manjšo porabo goriva.

Clio grandtour se od svojega, vsem dobro znanega običajnega clia ne loči v mnogo stvareh. Potniki bodo novinca spoznali zgolj po oddaljenosti zadnjih sedežnih naslonjal od prtljažnega stekla. 2575-milimetrska medosna razdalja je tako ostala nespremenjena, zato sedenje zadaj ni nič drugače kot pri petvratnem cliu a je prostora glede na mere kljub temu dovolj. Voznik ne bo navdušen nad odzivnostjo volanskega mehanizma in posredovanem občutku na njem izpod prednjih koles. Servoojačevalnik tu pobere preveč pristnega občutka. Zgodba ima logično nadaljevanje tudi kar se zunanjosti tiče. Prednji del vozila je ostal nespremenjen, zadek pa močno spominja na laguno grandtour, kar pomeni, da je zadnje steklo precej, za karavane neobičajno položno.

Takšen clio, ki prostorninsko ni najbogatejši in cenovno ne najugodnejši, je najbolj svež produkt tega majhnega a ne nepomembnega avtomobilskega razreda, kjer se zdi, da ima večina kupcev raje sodobne mini-enoprostorce. Če je tradicija na njegovi strani, ga bodo kupci dobro sprejeli, vendar takšna prodajna uspešnica kot kombilimuzinski skoraj ne more biti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio grandtour 1,2 TCE
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.149
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 (100) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 3.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.203 x 1.719 x 1.497
medosna razdalja v mm 2.575
prtljažnik v litrih 439 – 1.277
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.120 (405)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 11,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/4,8/5,8
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.130

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |