Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mali užitki vsakdana

Seat mii 1.0 75 enjoymii

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kolikokrat se vprašate, kaj dejansko potrebujete od avtomobila? Velikost, zmogljivost, privlačno obliko ... vsak želi svoje, ampak odlični mali seat mii mi je spet dal misliti glede osnovnih potreb.
Mali užitki vsakdana
Foto: Anže Jereb
6. 3. 2015 ob 7:30
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

malček, ki vseeno daje občutek, da voziš konkreten in zrel avtomobil
notranjost je ergonomsko dovršena in po meri večine voznikov
z majhnimi merami je zelo okreten, hkrati pa še vedno dovolj prostoren
po potrebi se podreta naslonjali zadnjih sedežev
podvozje daje občutek zanesljivosti, hkrati pa tudi udobje ne trpi preveč
motor je nezahteven za uporabo v mestih
poraba goriva je zelo zmerna, sploh pri manjših hitrostih
cena z opremo in kasnejše vzdrževanje sta sprejemljiva za vsak žep
zadnja polica se ne dviguje skupaj z vrati
zadnji bočni stekli se odpirata samo navzven
električno pomični stekli imata spredaj samo po en gumb na vsaki strani
motorju hitro poide sapa na klancih avtocest
oblika je premalo izrazita in prav nič 'seatovsko' posebna
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (11 glasov)
video test seat mii 1.0 75 enjoymii
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Obenem sploh ne gre za najbolj osnovno izbiro oziroma skoraj prisilo, da ga kupujete, ker si več ne morete privoščiti. Nikakor; malčki, ki so v zadnjem letu ali dveh kot trojčki pripeljali iz koncerna Volkswagen, mejijo skoraj na avtomobile, ki izkazujejo življenjski slog. Nekje na pol poti so recimo med najcenejšimi avtomobili na trgu in fiatom 500. Edini problem je, da se med seboj premalo razlikujejo, oziroma, še hujše, da med trojico najbolje izgleda Volkswagnov up!, medtem ko seat mii le nekako bledo povzema hišni slog, da prekrije nemški original. Če slednjega odmislite, je tudi mii dovolj privlačen in simpatičen, zato se lahko vrnemo k osnovnim vprašanjem.

Potrebujete prostor? Če imate družino, jasno, pozabite na miija. Ampak, ko se zjutraj in popoldan vozim v službo, vidim, da je v praktično vsakem avtomobilu samo voznik, mogoče še sopotnik, kar pomeni, da je tudi takšen dovolj velik za dnevne vožnje. Resno, za dopust enkrat letno bi si lahko lepo najeli kombi in bi bil mir, za prevoze večjih stvari pa se da tudi v tem malčku lepo podreti klop in nastane večji prostor. Edino zadnja polica bi se morala dvigovati skupaj z vrati, sam nakladalni rob pa bi lahko bil nižji za lažje nakladanje vrečk in torb.

Potrebujete praktičnost? Prostor je ergonomsko zelo dobro urejen. Materiali so seveda ceneni, ampak natančno sestavljeni, da nič ne škripa, odlagalnih mest je dovolj in za potnika spredaj je glede na majhne mere čisto spodobno veliko prostora, da se ne žulita. Mogoče še najbolj moti, da se zadnji šipi ne pogrezata, ampak se odpreta samo navzven in da sprednji lahko odpirata samo potnika sama, ker je na vsaki strani le po en gumb. Sedeža sta spredaj načeloma dovolj velika, čeprav jima za daljše vožnje manjka več opore, ampak dvomim, da si bo kdo miija kupil za tovrstne podvige, prej bo pri hiši opravljal vlogo druge ali celo tretje violine.

Potrebujete varnost? Na testih Euro NCAP je dobil leta 2011 vseh 5 zvezdic, s čimer je vrgel rokavico vsej takratni konkurenci. Moram reči, da se tudi pelje zanesljivo. Sicer velikosti oziroma majhnosti primerno, kar pomeni, da stabilnost v dolgih hitro odpeljanih ovinkih ni takšna kot pri velikih limuzinah, boste pa toliko bolj navdušeni v hitro odpeljanih križiščih v centru mesta. Malček je namreč okreten, krog obračanja je majhen, podvozje pa kljub kratki medosni razdalji še vedno dovolj udobno, da ne boste skakali na sedežu, ko spomladi tudi naše kvalitetne ceste zacvetijo.

Potrebujete zmogljivost? Za avtoceste je v miiju ne boste dobili, čeprav gre. V klance ga zmanjka in je treba prestaviti dol, da drži hitrost, na vseh ostalih cestah pa z nekaj dela s petstopenjskim menjalnikom lepo potegne. Litrski trivaljni motorček lepo brunda in ni preglasen, s 55 kilovati, torej 75 'konji', pa se prav spodobno zažene z mesta. Seveda občasne daljše vožnje tudi mii brez težav premaga, vendar je potrebno bolj pogosto ustavljati zaradi točenja goriva, ker je posoda majhna, občutljivost na veter in ostale velike avtomobile, kot so pri nas nadvse popularni črni SUVji, ki so po zaslugi nadutih voznikov navadno najhitrejši, po drugi strani pa najmanj varčni in varni, no, takšna vožnja postane kmalu nadležna, zato bo več veselja v mestih.

Potrebujete varčnost? Tudi tukaj se odlično odreže. Povprečna poraba je na avtocestnih vožnjah znašala dobrih 6 litrov bencina na 100 kilometrov, na mestnih vožnjah pa pod 6, kar je dober rezultat. Jasno, avtomobil je majhen in predvsem lahek, zato je to zlahka dosegljivo.

Potrebujete dobro ceno? Tukaj seat mii zmaga, saj stane z vsem, kar vidite na posnetkih, 11 tisoč evrov. Paket opreme je boljši, zato je na seznamu doplačil le dvojno dno prtljažnika. Čeprav gre za enak avtomobil kot volkswagen up!, se tega precej bolj splača kupiti, ker ima v opremi že tempomat, lita platišča in navigacijo, tako da če vas ne moti znak, ni izgovorov. Zabaven naziv opreme enjoymii tukaj nima drugega pomena, čeprav zveni precej znano, če ste kdaj potovali na daljni jugovzhod, kjer so noči tople, srca pa malo bolj odprta. :-)

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat mii 1.0 75 enjoymii
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 6.200
največji navor v Nm pri vrt./min 95 od 3.000 do 4.300
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3557 x 1645 x 1489
medosna razdalja v mm 2420
prtljažnik v litrih 251
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 929 (361)
največja hitrost v km/h 171
pospešek 0-100 km/h v s 13,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/4,0/4,7
poraba na testu v l/100 km 6,6
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 10.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 11.053

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 1. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |