Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Teksaški ranger

Ford ranger 2.2 TDCi 4x4 limited double cab

Avtor prispevka: Anže Jereb
Nepremagljivi Chuck Norris je v enem od svojih kariernih presežkov igral teksaškega rangerja. Vozil je naroben avto, moral bi Fordovega rangerja, ker sta si po moči in robustnosti zelo podobna. No, vsaj ford je zares robusten!
Teksaški ranger
Foto: Anže Jereb
9. 10. 2015 ob 0:04
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

ranger je med največjimi, posledično med najprostornejšimi
pogon deluje vrhunsko, z reduktorjem in zaporo premaguje zavidljive klančine
pri bredenju skozi vodno oviro med sebi enakimi nima konkurence
bočni naklon je v teoriji njegova šibka točka, v realnosti sploh ne
notranjost je za tip vozila dokaj prepričljiva in iz dobrih materialov
nosilnost je med najboljšimi
2,2-litrski agregat je za normalno uporabo povsem zadosti zmogljiv
ogrevano vetrobransko steklo je zelo uporabna reč
poraba goriva ni bistveno manjša od tiste pri zmogljivem petvaljnem motorju
zaščitne cevi na strani so prve na udaru pri vožnji po terenu
razlika v ceni v primerjavi z opremo wildtrak je dokaj majhna
podvozje je dokaj trdo in neuglajeno, sicer med boljšimi, ne pa najboljše
za še več terenskih zmogljivosti manjka zapora zadnjega diferenciala
majhni zasloni bodo marsikomu premajhni
paket z vzvratno kamero in povezavo bluetooth je občutno predrag
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (19 glasov)
video test ford ranger 2.2 TDCi 4x4 limited double cab
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tokratni testni ranger ni prvi, ki smo ga sprejeli v uredništvo in bolj zvesti bralci oziroma gledalci se boste spomnili, da smo lansko leto v zasneženo okolje avstrijskih Alp že poslali takšen Fordov poltovornjak. Takrat celo še bolje opremljeno, močneje motorizirano in barvno bolj udarno različico wildtrak. Tokrat pa smo namenoma vzeli nekoliko cenejšo izvedenko, po kateri nedvomno poseže več kupcev, in na zahtevnem terenu preverili, če odsotnost divjega imena kaj zmanjša njegove plezalne sposobnosti.

Fama okoli poltovornjakov je v Evropi bistveno manjša kot v Ameriki, kjer je že zaradi bistveno ugodnejše nakupne cene vozil, velja za praktično vsa vozila nasploh, zaradi bistveno nižje cene goriv in tudi zaradi občutno širših cest ter okolice lastništvo takšnega vozila lažje. Posledično so tam poltovornjaki izjemno priljubljeni, četudi le redkokdaj res potrebni. Pri nas je zadeva povsem drugačna in po poltovornjakih posegajo predvsem tisti, ki jih res potrebujejo. Ne nujno le gozdarji, gasilci in podobne službe, tudi za osebne potrebe nekaterim ta vozila zelo ustrezajo. So pa dražja, v večini primerov precej neudobna in v določenem smislu celo neuporabna, zato je treba natančno vedeti, čemu boste takšno vozilo potrebovali. Kljub temu, da je ravno Fordov ranger eden najbolj prepričljivih, so prodajne številke majhne. Če poltovornjak vseeno potrebujete, si spodaj preberite, v čem je ranger najbolj prepričljiv.

Praktično vsem poltovornjakom je skupen štirikolesni pogon z zaporo diferenciala ali več zaporami, vsi so od tal oddaljeni dovolj, da se ne ustavijo na prvi skali in vsi zmorejo premagovati precejšnje vodne ovire. Na papirju in v teoriji torej praktično identični. Ampak razlike so in to dovolj velike, da se velja odločati malo dlje. Ranger je denimo v večini zgoraj naštetih elementov najbolj prepričljiv. Bresti zmore skozi 80 centimetrov globoko vodo, a številko upoštevajte z rezervo, saj vam jo v praksi hitro lahko zagode blatna podlaga, na kateri bodo gume zdrsnile in bo vozilo počakalo na mestu. Med manj prepričljivimi je edino pri poglavju bočnega naklona, a verjemite, da si bo večina med vami premislila riniti naprej že mnogo pred doseženo mejo. In tudi sredinska zapora diferenciala pomeni, da je ranger pravi alpinist. Mi smo cenili predvsem veliko oddaljenost od tal, zaradi katere tudi na zahtevnem terenu nikoli nismo nasedli. Zaščitne stranske cevi so sicer pravi modni dodatek in naredijo ranger vizualno bolj robusten, so pa obenem prva stvar, s katero boste udarili ob tla pri vožnji po zahtevnih terenih. Pri tem fordu predvsem cenimo neverjetno nosilnost, ki zagotavlja, da je ranger tudi prava šerpa, ena najboljših med sebi enakimi. Ker na hudem terenu večina med vami ne bo pogosto, lahko ranger pohvalimo zaradi prostorne kabine. Po prostornosti in udobju mu med tekmeci praktično ni para, okolje je moderno in dobro sestavljeno. Z upoštevanjem, da gre v osnovi za delovno vozilo, zato je kakšen kos plastike bolj trd in robusten, vsekakor pa upoštevajte, da ob praznem vozilu zadek vseeno poskakuje in vožnja ni najbolj udobna.

Petvaljni turbodizelski agregat je vsekakor odlična izbira, je zelo zmogljiv in navorsko radodaren, a tudi takšna manjša različica ni bistveno manj prepričljiva. Še najmanj nas je prepričala razlika v porabi, 2,2-litrski štirivaljnik je na testu porabil le okoli pol litra manj od zmogljivejšega brata, sicer pa je dovolj zmogljiv, le za odtenek manj uglajen, navora pa ravno tako ponuja povsem dovolj. Glede na to, da je poraba vseeno manjša, manjši je strošek cestnine in nakupna cena je nižja, priporočamo prav ta motor.

In tudi oprema limited bo zadostila večini potreb, opreme wildtrak s tem motorjem tudi ni mogoče dobiti. Okoli 3.500 evrov manj vam v tem primeru prinese nekoliko šibkejši motor, med stvarmi, ki smo jih sami pogrešali, pa je predvsem vzvratna kamera in prostoročna povezljivost z mobilnim telefonom. Oboje lahko tudi dokupite v enotnem paketu, a je cena slednjega skoraj tolikšna, kot omenjeni cenovni prihranek. Skupaj z DDV in ob upoštevanju popusta v vrednosti več kot dveh tisočakov, je cena testnega rangerja nanesla na 30.060 EUR, med doplačilno opremo je bila le kovinska barva. Ranger je torej vsekakor eden najbolj prepričljivih predstavnikov, še enkrat pa poudarjamo, da velja upoštevati, da so tovrstna vozila zaradi svoje namembnosti (velika nosilnost in terenske sposobnosti) nekoliko hendikepirana na ostalih področjih. Ampak vsekakor zelo zanimiva.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford ranger 2.2 TDCi 4x4 limited double cab
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2198
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 3.700
največji navor v Nm pri vrt./min 375 pri 1.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5351 x 1850 x 1815
medosna razdalja v mm 3220
prtljažnik v litrih /
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2152 (1048)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 12,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,2/7,0/7,8
poraba na testu v l/100 km 9,6
cena osnovnega vozila v EUR 22.320
cena testnega vozila v EUR 31.740
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.740

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |