Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Italijanska rariteta

Lancia ypsilon 1,3 multijet 16V momo design

Avtor prispevka: Miha Dovč
Ob teh dveh besedah v naslovu najprej pomislimo na prestižne avtomobilske znamke naših zahodnih sosedov kot so Ferrari, Lamborghini ali Maserati, vendar ni govora o teh avtomobilih. Lancia ypsilon je redek pojav na naših cestah, navkljub temu, da ga v tej obliki srečujemo (največkrat na morju, kamor se pripeljejo gospe na dopust) že več let.
Italijanska rariteta
Foto: Matej Mihinjač
15. 9. 2008 ob 12:12
Komentarjev: 0

Ker je verjetnost srečanja tega avtomobila enaka verjetnosti srečanja F430, bodo pogledi švigali za vami, kot za 'vzpenjajočim konjičem'. Tudi zato se ga vedno bolj zahtevna avtomobilska populacija še zdaleč ni naveličala in marsikdo meni, da gre za povsem svež izdelek italijanske avto industrije. Rumeno-črna barvna kombinacija še bolj lepi poglede nase, dvobarvna platišča iz lahke litine velikosti šestnajstih palcev pa dajejo občutek, da ne gre za povsem osnovni model. Občutek ne vara. Paket opreme 'Momo design' je največ, kar si lahko omislite pri temu modelu s konca abecede.

In če je zunanjost avtomobila atraktivna kot Monica Bellucci, tega na žalost ne moremo trditi za notranjost. Ker so merilniki pomaknjeni na sredino armaturne plošče, je pred voznikom praznina. Vendar k sreči ne cenena plastika marveč mehka tkanina. Prijetno presenečenje. Volan, sedeži in prestavna ročica so izdelani v istem duhu. Športno agresivnost je zamenjala prefinjena eleganca. Prednja sedeža sta čvrsta, vendar skoraj brez vsakršne ledvene in ramenske opore, volan z belimi šivi pa ni namenjen hitremu preprijemanju in tudi ne nosi emblema 'Momo', čeprav bi marsikdo ob videnju napisa 'Momo design' na B-stebričku pomislil na to. Verjetno je opazka o nešportnosti povsem neupravičena, saj gre še vedno za majhen, eleganten avtomobil, vendar nas je atraktivna zunanjost napeljala k temu, da smemo pričakovati kaj več. Vozilo je namenjeno štirim, najverjetneje potnicam. Kolenskega prostora je dovolj tudi za prednjima sedežema zaradi vzdolžno pomične zadnje klopi, ki poveča prtljažni prostor za 75 litrov a hkrati odščipne nekaj kolenskih centimetrov.

Motor je znani hišni izdelek prostornine enega litra in treh decilitrov, ki kuri plinsko olje. V pandi in grande puntu je ponujal vsega 51 in 66 kilovatov, 'ypsilonki' pa so jih namenili kar 77 ozirom stoinpet zelo iskrih italijanskih 'žrebcev'. Sprva pokaže vse 'kvalitete' majhnih dizelskih agregatov s puhalnikom, saj se igla merilnika zelo neodločno vzpenja po skali motornih vrtljajev, ko le doseže dvatisočaka pa vsa konjenica odločno zagalopira v kas, tako da merilnik zlahka spleza tudi preko 'štiritisoč' vrtljajev, ki jih tovrstni agregati ne marajo preveč. Vleka je zagotovljena v vsaki izmed samo (!) petih prestav. To je zamera, ki je nikakor ne moremo oprostiti tej prikupni lepotički, saj je bil koncern Fiat eden izmed prvih avtomobilskih proizvajalcev, ki je začel vgrajevati šesto prestavo. Zakaj je ta lancia torej nima? Hrup v kabini bi bil pri naši avtocestni omejitvi manjši, saj se motorna gred takrat vrti s 3000 vrtljaji. Merilniku hitrosti ne verjemite preveč, saj ni ravno vzor točnosti. Poraba se je gibala med 5 in 6 litri, odvisno od tipa cest. Izlet štirih potnic do nakupovanja v Trstu bo dvignil porabo proti šestici. Poleg že omenjenega hrupa v kabini bo potnice zmotilo tudi živčno poskakovanje zadka avtomobila čez ne najbolj kvalitetno zgrajena slovenska avtocestna cestišča. Nizkopresečne gume, znižano podvozje in kratka medosna razdalja tu pač terjajo svoj davek. Se pa mala lancia zato dobro znajde med ovinki, čeprav nagibanje karoserije ne vliva ravno najboljšega občutka.

Edinega pravega tekmeca tako po elegantnosti kot po ceni najdemo pri 'bratrancu' - fiatu 500. Medtem ko je lancia ypsilon v jeseni svojega življenja, je 500 sicer v pomladi a kljub temu prva še vedno dobro skriva svoja leta. Da jih ni veliko na cesti, je kriva tudi cena, saj z nakupom nekaj dodatne opreme za vožnjo v domačo garažo zahteva skoraj 20 tisočakov. Precej za vozilo tega velikostnega razreda a ekskluziva je vedno imela svojo ceno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki lancia ypsilon 1,3 multijet 16V
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 Nm pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na prednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3.810 x 1.704 x 1.530
medosna razdalja v mm 2.388
prtljažnik v litrih 215 - 290
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.120 (400)
največja hitrost v km/h 177
pospešek 0-100 km/h v s 10,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/4,1/4,7
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 16.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |