Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Po kapljicah

Hyundai i10 1.0 LPGi comfort

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Nekaj 'plinarjev' smo v zadnjem času že preizkusili, hyundai i10 pa je verjetno eden najcenejših majhnih avtomobilov s predelavo na avtoplin. Ne le ob nakupu, ampak predvsem ob kasnejšem vzdrževanju.
Po kapljicah
Foto: Gašper Miš
28. 12. 2014 ob 18:05
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

eden cenejših avtomobilov na trgu s tovarniško vgrajenim sistemom za avtoplin
ob uporabi avtoplina je vožnja zelo poceni
emisije škodljivih plinov so bistveno manjše kot pri uporabi bencina
tovarniška vgradnja s seboj prinese ugodnosti v sklopu garancije
motor se ob mestni in primestni vožnji izkaže kot dovolj zmogljiv
kljub zelo majhnim meram je kabina presenetljivo prostorna
malček je okreten in prijeten za vožnjo
podvozje je zanesljivo, vožnja pa kljub zasnovi udobna
izdelava je zelo dobra kljub cenenim materialom
rezervoar za plin je razmeroma majhen, kar pomeni pogosto točenje goriva
na avtocesti motorju v klanec hitro poide sapa
tempomat ni na voljo niti za doplačilo
omejitve zaradi pogona na plin; na primer prepovedan vstop v večino garažnih hiš
doplačilo 1.200 EUR se povrne malo prepozno
domači uvoznik bi lahko dodal še nastavek za polnjenje avtoplina
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (14 glasov)
video test hyundai i10 1.0 LPGi comfort
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Takšen, kot ga vidite na posnetkih, stane točno 11.630 EUR, kar je že v osnovi poceni. i10 je majhen avtomobil. Spada v razred, kjer se tepejo volkswagen up! in njegove izpeljanke, toyota aygo in francoska bratca pa čisto novi renault twingo. Prednost i10 (in to velika) je, da ima pet običajnih vrat s petimi običajnimi stekli, prostora za potnike je dovolj, le prtljažnik je majhen, kar je pač pričakovano. Tukaj smo ga že podrobno opisali.

V testnem je zato najpomembnejši pogon. Tovarniško vgrajen rezervoar ima le 34 litrov prostornine, kar pomeni, da bi ga morali teoretično napolniti z okoli 27 litri, no, v praksi smo ga z dobrimi 20-imi in ob porabi dobrih osem litrov na 100 km tako na plin prevozili le okoli 250 kilometrov. Pogosto točenje bo za tiste, ki se veliko vozite, dokaj nadležno, po drugi strani pa se vam ne splača nakup takšnega vozila, če niste dosti na cesti. To je kar dobro vedeti pred nakupom. Najlepše pa pride ob pogledu na račun: okoli 6 evrov vas bo stala 100 kilometrov dolga pot in to je danes zelo poceni. Trivaljni litrski motorček sploh ni prešibak, ker je i10 lahek. S svojim hecnim brnenjem nas je brez težav prevažal okoli in na avtocesti se nekako drži prometa, čeprav ga v dolge klance hitro zmanjka in ga je treba priganjati, s tem pa raste tudi poraba.

Gre tudi za enega najčistejših motorjev na trgu, saj poleg manj strupenih emisij izpusti tudi manj CO2, le 104 g/km ob tovarniško obljubljeni povprečni porabi. Razlika v moči motorja, ko vozite na bencin ali plin, je le 2 KM, tako da razlik kljub za 0,3 sekunde slabšemu pospešku do 100 verjetno ne boste opazili. Sam i10 je slabih 60 kilogramov težji po tovarniški predelavi, nekaj malenkostnih sprememb pa so naredili tudi na samem motorju, ki je v osnovi okoli 5 odstotkov močnejši in doseže največjo moč pri višjih vrtljajih. V notranjosti je od običajnega i10 drugačen le po zaslugi gumba levo za volanom, ki služi preklopu goriva, med merilniki pa sta zdaj kar dva za nivo goriva, eden za bencin, drugi za plin. Zunaj je na zadku desno dodana še oznaka blue. V bistvu je tempomat edina stvar, ki smo jo pogrešali, ker ga v plinski različici sploh ne morete dokupiti.

i10 je zelo simpatičen avtomobil, občutka preko volana je sicer premalo, kar je hiba vseh vozil te znamke, ampak v tako majhnem in predvsem mestnem avtu to ne moti preveč. Sedi se čisto v redu in ob dobri okretnosti je tole eden boljših malčkov. Dodatna masa v prtljažniku se ni kaj dosti čutila. Še tole: tovarniška predelava na plin avto podraži za 1.200 EUR, zato ga je smiselno vzeti, če se veliko vozite v mestih in okolici. Po trenutnih cenah boste, če upoštevamo le strošek goriva, na 100 kilometrov privarčevali povprečno 2,75 evra, torej bi razliko privozili nekje po dobrih 40 tisoč kilometrih. Vendar je potrebno upoštevati še malo večji strošek vzdrževanja, tako da se razlika pozna še malo kasneje. Pri Hyundaiju bi lahko dodali še nastavek za polnjenje (krožni adapter), ki stane vsega 43 EUR, da si ga ne rabite vsakič izposoditi na bencinskem servisu. Ker gre za enega najboljših malčkov na trgu v tem trenutku, boste tudi s 'plinarjem' težko brcnili v temo, če ste malo bolj 'eko' in če vam veliko pomeni, koliko plačujete za gorivo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai i10 1.0 LPGi comfort
vrsta motorja bencinski s predelavo na LPG, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 51 (69) pri 6.200
največji navor v Nm pri vrt./min 93 pri 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3665 x 1660 x 1500
medosna razdalja v mm 2385
prtljažnik v litrih 252
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1064 (406)
največja hitrost v km/h 153
pospešek 0-100 km/h v s 15,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,2/5,1 (8,3/5,4/6,5)
poraba na testu v l/100 km 7,7
cena osnovnega vozila v EUR 8.990
cena testnega vozila v EUR 11.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 11.630

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
161718  domača premiera - renault ZOE
19  domača premiera - nissan juke
202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |