Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Multipraktik

Subaru outback 2.0D lineartronic exclusive

Avtor prispevka: Anže Jereb
Subaru je svojemu najboljšemu in najbolj prestižnemu evropskemu modelu namenil samodejni menjalnik. Brezstopenjskega, ki skorajda nikoli ni ušesom prijetna zadeva, a ob povezavi z dizelskim motorjem sploh ni neprijeten.
Multipraktik
Foto: Gašper Miš
20. 11. 2014 ob 17:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

outback je zelo uspešen križanec klasičnega karavana in terenskega vozila
prostora je v notranjosti ogromno za potnike in tovor
voznikovo okolje je preprosto in pregledno, čeprav vsebuje vse potrebno
hvalimo udobje - od blaženja, do zvočne zatesnitve
dvolitrski turbodizelski motor je glede na deklarirano moč nadpovprečno živahen
terenske vrline bodo prepričale tudi zahtevne voznike
bokserski motor in posledično nizko težišče pomenita odlične vozne lastnosti
outback ponuja karakter, ki dandanes večini vozil manjka
notranjost je za cenovni razred preveč plastična
sem ter tja kakšno grbino outbackovo podvozje prestreže preslabo
menjalnik je počasen pri premikih iz drive v vzvratno ali v način park
nos je na trenutke prehitro rinil naravnost iz zavoja
poraba goriva je prevelika, tudi zaradi menjalnika
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (15 glasov)
video test subaru outback 2.0D lineartronic exclusive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če mi kdo samo omeni brezstopenjski menjalnik CVT, pomislim na skuter. Ne, sesalec! Čeprav pravijo, da bi moral biti idealen, ker ves čas deluje v idealnem območju vrtljajev, v praksi ni ravno tako. V kombinaciji z bencinskim motorjem je z njim vsak avtomobil vedno glasen. Motorni vrtljaji se ob pritisku na plin namreč vedno dvignejo precej visoko in tam vztrajajo vse, dokler plina malce ne popustite. In dvignejo se v trenutku, sploh ne naraščajo zvezno. To pa pomeni, da vsako pospeševanje pomeni hrup v notranjosti.

Niti pri subaruju ni nič boljše, če ga poganja bencinski motor. Glasen je in poraba je velika. Dokler ni povezan z dizlom. Ja, to je pa novost pri njih! Niso prvi, ki so brezstopenjski menjalnik povezali z dizelskim motorjem, so pa zelo redki. Ampak takšna kombinacija je občutno boljša iz dveh razlogov. Za začetek se dizelski motorji ne vrtijo tako visoko in četudi se v kombinaciji s CVT-jem oziroma lineartronicom vseeno v trenutku dvignejo, se dvignejo manj. Do kakšnih treh tisočakov, pri bencinskem motorju pa do petih in tukaj je v glasnosti velika razlika. Potem pa je še razlika v navoru pri določenih vrtljajih. Turbodizelski agregat se burno odzove zelo hitro in pedala za plin tudi ne boste dolgo držali močno pritisnjenega. Vsekakor bistveno manj časa, kot pri kakšnem atmosferskem bencinarju.

Izkušnja je zdaj veliko boljša, hrupa je manj, bolj zvezno vleče, no, poraba je pa vseeno za liter večja kot pri ročnem menjalniku. Najbolj me moti, da dolgo rabi, da prestavi iz park v drive ali v vzvratno prestavo, morate prav počakati, preden speljete. Pa včasih malo cuka, ko se vozite počasi v koloni. To pa je v zvezi z novim menjalnikom praktično vse. A, še zapora diferenciala je v tem primeru elektronska in ne mehanska, tako da je manj prepričljiv na terenu. Še vedno je za večino čisto preveč zmogljiv, vseeno pa manj od različice z ročnim menjalnikom.

Kljub nekaj pomanjkljivostim me avto vseeno zelo prepriča. Ima karakter. Res! Super se pelje, tudi po slabih podlagah, čeprav nos malo preveč sili naravnost in sta previsa spredaj in zadaj za hude terenske vragolije predolga. Zna biti neverjeten potovalnik, zna pa vas pozimi tudi pripeljati na vrh Krvavca, če bi se odločili za kavo z razgledom. Ali za smučanje, seveda. In zelo dobro skriva hitrost. Ko smo v enem od zavojev, ki jih odpeljemo vsak dan večkrat, najprej menili, da nos prehitro sili iz zavoja in gume cvilijo za vsako figo, smo pogledali na merilnik hitrosti. Številka ni pomembna, je pa pomembno, da športni clio RS ne zmore istega zavoja varno prepeljati z enako hitrostjo in tukaj se vidi Subarujevo znanje pri snovanju podvozja, pa tudi nizko težišče, h kateremu pripomore motor bokserske zasnove.

Glede na to da gre za najboljši Subarujev model pri nas in za avtomobil, ki nikakor ni poceni, takšen stane 46.690 evrov, kakšno kritiko vseeno imam. Pri takšnem znesku so kupci zahtevni in prav je tako, prostora za nezadovoljstvo pa ni veliko. Zato se mi zdi notranjost preveč plastična, sicer je kakovostno sestavljena in ne škripa, ni pa na otip enako prijetna kot pri kakšnem evropskem tekmecu. In tudi podvozje je bilo na trenutke pretrdo, v tem cenovnem rangu pač postaneš že bolj zahteven. Vseeno pa bomo tisti, ki se radi veliko in dobro vozimo, še kako znali ceniti vse kvalitete outbacka. Še vedno jih ima in tudi menjalnik, če sem objektiven, še zdaleč ni slab.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru outback 2.0D lineartronic exclusive
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.600 do 2.400
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4790 x 1820 x 1605
medosna razdalja v mm 2745
prtljažnik v litrih 526
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1624
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 9,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,6/6,3
poraba na testu v l/100 km 8,4
cena osnovnega vozila v EUR 38.690
cena testnega vozila v EUR 46.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 46.690

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rote80
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |