Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Minimalizem

Audi A8 2,8 FSI multitronic

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kdor z majhnim ni zadovoljen, tudi velikega ni vreden, bi lahko pomislil ob največji Audijevi limuzini s prostorninsko najmanjšim motorjem. Da je 210 KM dovolj tudi za dobrih pet metrov dolgo karoserijo, lahko kar takoj potrdim. Še privlačnejše pa je dejstvo, da je audi A8 s tem motorjem od osnovnega dizelskega za okoli 3.700 evrov cenejši in z zmerno nogo prav nič potraten.
Minimalizem
Foto: Matej Mihinjač
7. 11. 2008 ob 20:24
Komentarjev: 0

Po drugi strani je tudi res, da dobite pri omenjeni različici še štirikolesni pogon, ki bistveno bolj učinkovito prenaša moč na kolesa, saj se pri testiranem A8 pozna, da nos nosi večino mase, zato dinamična vožnja odpade. Ne bom razglabljal, komu je takšen avtomobil namenjen, dejstvo pa je, da se najbolje počuti na avtocestah. Tam tudi najbolj pride do izraza zelo ugodna aerodinamika klasične limuzinske oblike ter novost v ponudbi Audijevih motorjev, tehnologija 'valvelift', ki z dvostopenjskim odpiranjem sesalnih ventilov zelo enostavno in učinkovito vpliva na manjšo porabo goriva.

Gre za nič kaj zapleten mehanski sistem, ki za odpiranje uporablja kar odmični gredi, do prihrankov pa prihaja pri nastavitvi za delno obremenitev motorja (do 4000 vrtljajev), ko so ventili odprti nesimetrično, oblika zgorevalnih prostorov pa vseeno zagotavlja, da se polnilni zrak učinkovito vrtinči in ustvarja svežo mešanico. Seveda pri manjšanju porabe sodeluje še neposredni vbrizg goriva v valje in visoka kompresija motorja (12,0:1), tako da obljubljenega povprečja 8,3 litra sploh ni tako težko doseči. Če znate voziti umirjeno in se držati omejitev, boste na primer po avtocesti od Maribora do Ljubljane preizkušeno dosegli povprečno porabo 7,2 litra na sto kilometrov, kar je za tako velik avtomobil, katerega motor poganja bencin, kar lep dosežek. Seveda bo po drugi strani v mestih, ko je kljub razmeroma majhni skupni masi po zaslugi uporabe aluminija, motor še vedno moral premikati vso to gmoto in bo tudi poraba hitro zrasla preko 11 litrov.

Še en tehnološki dosežek, ki resda ni več rosno mlad, a še vedno dokaj redek v množici vozil, je brezstopenjski menjalnik, ki ga Audi imenuje multitronic. V teoriji naj bi šlo za idealnega partnerja motorju pri prenašanju moči do koles, v resnici pa je navora pri večjih motorjih tudi pri nizkih vrtljajih že dovolj, da ne potrebuje vedno dosegati 'idealnega območja', ko je navor največji. Pri Audiju so z napredno elektroniko, ki spremlja voznikove želje na stopalki za plin, učinkovito uglasili menjalnik, tako da večino časa zagotavlja skoraj neslišno delovanje motorja, moč, ko jo potrebujete, in po drugi strani varčnost. Malce je nemiren pri speljevanju, ko pri najnižjih vrtljajih rad malo strese, potem pa gre vse kot po maslu. Pri avtocestnih hitrostih slišite le piš vetra okoli karoserije, če motor vseeno priganjate pa lahko slišite tudi zdrav zvok šestvaljnika pod pokrovom spredaj. Menjalnik ponuja še možnost ročnega pretikanja, kjer je vnaprej programiranih sedem razmerij, tako da je potem vse skupaj podobno kot pri klasičnih menjalnikih, le malce hitreje gre.

Vsemu je torej skupni imenovalec udobje, kar gre od velike karoserije pričakovati, prostor v njej pa je razkošno odmerjen in, kot je pri Audiju pričakovati, oblečen v zelo kvalitetne materiale. 'Problem' pri takšnih avtomobilih je, da je za najboljše vedno potrebno seči zelo globoko v denarnico, saj je spisek dodatne opreme dolg, serijska opremljenost pa takšna, da si kupci vedno omislijo najmanj za vrednost manjšega avtomobila sprememb. Vendar so na tem spisku odlični sedeži, ki ne utrudijo niti po celodnevni vožnji, štiripodročna klimatska naprava, napreden in učinkovit sistem MMI z navigacijsko napravo in odličnim avdiosistemom ali morda prilagodljive ksenonske luči. Zračno vzmetenje je k sreči serijsko in ponuja tri nastavitve (udobno, samodejno in dinamično), pomembno pa je, da v udobnem načinu, ki je za ta avtomobil pač najbolj smiseln, dejansko zelo udobno blaži vse neravnine, le čisto majhne in ostre razpoke ga vržejo iz ravnotežja, da ne bi pomotoma mislili, da se vozite na vati.

Navadno gre pri velikih limuzinah za nekakšno pretiravanje in poveličevanje vsega, pri Audiju pa so pokazali, kako si razlagajo v tem primeru še minimalizem. A8 je na trgu že dobrih pet let in ko gre življenjska doba modela počasi h koncu, so trgu ponudili še vstopni model, ki kupce vabi z ugodno ceno, majhno porabo in nizkimi emisijami, kar je na nekaterih trgih velika prednost, vsekakor pa ohranja zelo visok nivo varnosti in udobja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A8 2,8 FSI multitronic
vrsta motorja bencinski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2773
moč v kW (KM) pri vrt./min 154 (210) pri 5500
največji navor v Nm pri vrt./min 280 pri 3000-5000
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5062 x 1894 x 1444
medosna razdalja v mm 2944
prtljažnik v litrih 500
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1690 (600)
največja hitrost v km/h 238
pospešek 0-100 km/h v s 8,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,8/6,3/8,3
poraba na testu v l/100 km 9,6
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 68.726
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 30. 3. 2020
Marec 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
24252627282901
02030405  mednarodna premiera - mini cooper SE
060708
0910  domača premiera - hyundai i10
11  domača premiera - mercedes-benz GLB
12  domača premiera - ssangyong korando
13  domača premiera - mitsubishi space star
1415
161718  domača premiera - ford puma
19  mednarodna premiera - škoda octavia
202122
23  mednarodna premiera - ford kuga
242526272829
30  mednarodna premiera - seat leon
310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |