Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čez petdeset let

Fiat 500 1,3 16V multijet lounge

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Fiat 500 je nedvomno ikona. Vsaj za italijanski narod in njegove privržence. Njegov preporod po slabih petdesetih letih je čustveno ganil in v solze spravil vso širno Italijo in njene gospe in gospode, ki so se enkrat nazaj v takšnem avtomobilu prevažali, ljubili in kregali, priljubil pa se je tudi njihovim otrokom ali že vnukom, ki jih sedaj odprtih ust poslušajo, kako imeniten je ta avtomobil nekoč bil. Zato ga hočejo imeti vsi.
Čez petdeset let
Foto: Pavel Furlan
12. 11. 2008 ob 20:17
Komentarjev: 0

In ta, tokrat ne ljudski, pač pa šminkerski malček, je več kot popularen povsod po svetu, tudi pri nas. Njegova pojava kljub nekajmesečni prisotnosti na trgu ter popularizacija preko vseh kakršnihkoli že medijev, priljubljenosti fiata 500 ne umirja, temveč še krepi zanimanje zanj. Pri starem in mladem. In to kjerkoli se že ta fiat pojavi. Pri fiatu 500 ni pomembna niti oprema, niti motorizacija; statusna je njegova oblika. Oblikovalci so imeli zelo zapleteno, a hkrati precej enostavno delo. Po predlogah in načrtih iz lastnega arhiva so skrbno preučili vsakršno potezo, jo skušali napraviti za današnji čas še bolj privlačno in imenitno. Za gradnjo novega 'činkuečenta' so seveda inženirji iz razvojnega oddelka prispevali najboljšo tehniko, podkrepljeno z rešitvami najnovejših tehnologij, da bi le zadostili čim širšemu krogu bodočih kupcev. Živahnih in umirjenih karakterjev. In testna različica fiata 500 z opremo 'lounge' je namenjena tistim mirnejšim.

Navzven je s svojim simpatičnim kratkim gobčkom, okroglimi lučmi ter brčicami, kopastim strešnim lokom, majhnim zadkom, velikimi, na vogale potisnjenimi šestnajstpalčnimi kolesi, snežno belo barvo laka ter s krom paketom privlačen bolj kot Sophia Loren, individualizem vzdolžnega traku v barvah italijanske trobojnice ter panoramskega okna z zaveso pa sedejo nanj bolje, kot na prej omenjeno italijansko lepotico bikinke izpod rok Giorgia Armanija. Notranjost petstotke prav tako ohranja vse tiste svetle oblikovne prijeme, ki jih je ponujal njegov predhodnik, le da je tu odmerjena prostorsko veliko korektneje, opremljena bolj gosposko in zna biti, kot v testnem primerku, na momente tudi luksuzna.

V paketu 'lounge' je za to dobro poskrbljeno. Sedem zračnih blazin, vključno s tisto, ki varuje kolena, je tu serijskih, prav tako sta serijska ABS in EBD. Parkirni senzor je prijetna pomoč, kljub njegovi majhnosti in dobri preglednosti. Razvajanje s samodejno klimatizacijo prija, sodobnost pri predvajanju avdiovsebin ter telefonskih klicev izpolnjuje sistem Blue&Me. Za lažje vrtenje volana je tu dvostopenjsko ojačan servo s funkcijo 'city'. Najimenitnejši del pa je, poleg kopiranega dizajna zajetne armaturne plošče in večfunkcijskega merilnika, ki je po preglednosti popolnoma neposrečen, usnjeno oblazinjenje sedežev Frau®; v rdeči barvi, seveda, tako kot je bil nekoč v petstotici skaj. Kljub precej ozki kabini je v fiatu 500 počutje prijetno za tista dva, ki sedita spredaj. Dobri sedeži in steklo nad glavama imajo svoj čar. Klop zadaj pa naj bo namenjena zgolj otrokom, kajti tu ni prostora niti za glave niti za noge. Prtljažnik je s 180 litri velikosti avtomobila primeren, moč pa je v njem po polovicah podreti naslon klopi in prepeljati do 610 litrov prtljage.

Motorizacija fiata 500 je z 1,3-litrskim šestnajstventilskim turbodizelskim agregatom oznake multijet zadovoljiva za umirjene zadeve. Čeprav motor ponuja 75 KM (55 kW) moči ter 145 Nm navora pri 1500 vrt./min, niti s pospeški niti s končnimi hitrostmi ne zbuja nobene pozornosti. Kot slabo mu lahko štejemo mrtvost v območju pod 2000 vrtljaji v minuti. V prid mu šteje le izredno majhna poraba, ki ni niti pri testnem priganjanju presegla šestih litrov na 100 prevoženih kilometrov. Petstopenjski menjalnik je dober, zameriti mu gre le stalno škrtanje ob pretikanju v vzvratno prestavo. Fiat 500 se pelje dobro, je poskočen in odziven avtomobilček. Uglasitev podvozja je razredu primerna, le poskakovanje zadnjega dela avtomobila ob vožnji preko kratkih grbin in prelomov postane moteče. Pri vsej imenitnosti fiata 500 pa velja omeniti še par stvari, ki pa zaljubljencev v ta avtomobil ne bodo motile. Zvočna izolacija potniške kabine je revna, njena izdelava je precej površna in plastika, uporabljena za njeno gradnjo, je surova in trda.

Ni kaj; fiat 500 je uspešnica, ki zna biti prepričljiva, igriva in zna nuditi vse tisto, kar je ponujal njegov davni predhodnik. Le na lepši in boljši način. Italijani bodo tudi čez petdeset let imeli kaj povedati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500 1,3 16V multijet
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 1500
menjalnik petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3546x 1627 x 1488
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 180
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1055 (375)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 5,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 15.250
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |