Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čez petdeset let

Fiat 500 1,3 16V multijet lounge

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Fiat 500 je nedvomno ikona. Vsaj za italijanski narod in njegove privržence. Njegov preporod po slabih petdesetih letih je čustveno ganil in v solze spravil vso širno Italijo in njene gospe in gospode, ki so se enkrat nazaj v takšnem avtomobilu prevažali, ljubili in kregali, priljubil pa se je tudi njihovim otrokom ali že vnukom, ki jih sedaj odprtih ust poslušajo, kako imeniten je ta avtomobil nekoč bil. Zato ga hočejo imeti vsi.
Čez petdeset let
Foto: Pavel Furlan
12. 11. 2008 ob 20:17
Komentarjev: 0

In ta, tokrat ne ljudski, pač pa šminkerski malček, je več kot popularen povsod po svetu, tudi pri nas. Njegova pojava kljub nekajmesečni prisotnosti na trgu ter popularizacija preko vseh kakršnihkoli že medijev, priljubljenosti fiata 500 ne umirja, temveč še krepi zanimanje zanj. Pri starem in mladem. In to kjerkoli se že ta fiat pojavi. Pri fiatu 500 ni pomembna niti oprema, niti motorizacija; statusna je njegova oblika. Oblikovalci so imeli zelo zapleteno, a hkrati precej enostavno delo. Po predlogah in načrtih iz lastnega arhiva so skrbno preučili vsakršno potezo, jo skušali napraviti za današnji čas še bolj privlačno in imenitno. Za gradnjo novega 'činkuečenta' so seveda inženirji iz razvojnega oddelka prispevali najboljšo tehniko, podkrepljeno z rešitvami najnovejših tehnologij, da bi le zadostili čim širšemu krogu bodočih kupcev. Živahnih in umirjenih karakterjev. In testna različica fiata 500 z opremo 'lounge' je namenjena tistim mirnejšim.

Navzven je s svojim simpatičnim kratkim gobčkom, okroglimi lučmi ter brčicami, kopastim strešnim lokom, majhnim zadkom, velikimi, na vogale potisnjenimi šestnajstpalčnimi kolesi, snežno belo barvo laka ter s krom paketom privlačen bolj kot Sophia Loren, individualizem vzdolžnega traku v barvah italijanske trobojnice ter panoramskega okna z zaveso pa sedejo nanj bolje, kot na prej omenjeno italijansko lepotico bikinke izpod rok Giorgia Armanija. Notranjost petstotke prav tako ohranja vse tiste svetle oblikovne prijeme, ki jih je ponujal njegov predhodnik, le da je tu odmerjena prostorsko veliko korektneje, opremljena bolj gosposko in zna biti, kot v testnem primerku, na momente tudi luksuzna.

V paketu 'lounge' je za to dobro poskrbljeno. Sedem zračnih blazin, vključno s tisto, ki varuje kolena, je tu serijskih, prav tako sta serijska ABS in EBD. Parkirni senzor je prijetna pomoč, kljub njegovi majhnosti in dobri preglednosti. Razvajanje s samodejno klimatizacijo prija, sodobnost pri predvajanju avdiovsebin ter telefonskih klicev izpolnjuje sistem Blue&Me. Za lažje vrtenje volana je tu dvostopenjsko ojačan servo s funkcijo 'city'. Najimenitnejši del pa je, poleg kopiranega dizajna zajetne armaturne plošče in večfunkcijskega merilnika, ki je po preglednosti popolnoma neposrečen, usnjeno oblazinjenje sedežev Frau®; v rdeči barvi, seveda, tako kot je bil nekoč v petstotici skaj. Kljub precej ozki kabini je v fiatu 500 počutje prijetno za tista dva, ki sedita spredaj. Dobri sedeži in steklo nad glavama imajo svoj čar. Klop zadaj pa naj bo namenjena zgolj otrokom, kajti tu ni prostora niti za glave niti za noge. Prtljažnik je s 180 litri velikosti avtomobila primeren, moč pa je v njem po polovicah podreti naslon klopi in prepeljati do 610 litrov prtljage.

Motorizacija fiata 500 je z 1,3-litrskim šestnajstventilskim turbodizelskim agregatom oznake multijet zadovoljiva za umirjene zadeve. Čeprav motor ponuja 75 KM (55 kW) moči ter 145 Nm navora pri 1500 vrt./min, niti s pospeški niti s končnimi hitrostmi ne zbuja nobene pozornosti. Kot slabo mu lahko štejemo mrtvost v območju pod 2000 vrtljaji v minuti. V prid mu šteje le izredno majhna poraba, ki ni niti pri testnem priganjanju presegla šestih litrov na 100 prevoženih kilometrov. Petstopenjski menjalnik je dober, zameriti mu gre le stalno škrtanje ob pretikanju v vzvratno prestavo. Fiat 500 se pelje dobro, je poskočen in odziven avtomobilček. Uglasitev podvozja je razredu primerna, le poskakovanje zadnjega dela avtomobila ob vožnji preko kratkih grbin in prelomov postane moteče. Pri vsej imenitnosti fiata 500 pa velja omeniti še par stvari, ki pa zaljubljencev v ta avtomobil ne bodo motile. Zvočna izolacija potniške kabine je revna, njena izdelava je precej površna in plastika, uporabljena za njeno gradnjo, je surova in trda.

Ni kaj; fiat 500 je uspešnica, ki zna biti prepričljiva, igriva in zna nuditi vse tisto, kar je ponujal njegov davni predhodnik. Le na lepši in boljši način. Italijani bodo tudi čez petdeset let imeli kaj povedati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500 1,3 16V multijet
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 1500
menjalnik petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3546x 1627 x 1488
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 180
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1055 (375)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 5,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 15.250
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |