Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Funkcionalnost pred izgledom

BMW 320d gran turismo sport line

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ob prvem pogledu na BMW-ja 3 GT dobi človek mešane občutke. Kot veste, se kratica GT nanaša na Gran Turismo in ne Gran Coupe, kar pa tudi ne pomeni, da ima karkoli opraviti s slavno dirkačino za PlayStation.
Funkcionalnost pred izgledom
Foto: Gašper Miš, Anže Jereb
27. 7. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

resnično ogromno prostora na zadnji klopi
prtljažnik, v katerega stlačite več kot v tistega od različice touring
superioren, čisto BMW-jski položaj za volanom
odličen menjalnik, ki ga pri ročnem prestavljanju težko prekosiš
spojler, ki se samodejno dvigne in je zato kul
civiliziran in obenem poskočen motor
pri porabi petih litrov in pol je zelo varčen
prilagodljivo vzmetenje ...
... ki pa zaradi dodatne kilaže in daljše medosne razdalje ne more pričarati športnega občutka
nezmožnost sinhronizacije dvokanalne klime
cena, za katero dobite že solidno opremljeno petico
podoba, ki je vse prej kot lepa
resnično, avto še zdaleč ni balzam za oči
zaradi zelo položno padajočega zadka prtljažnik ni uporaben za prevoz velikih predmetov
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (18 glasov)
video test BMW 320d gran turismo sport line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V srži pomeni to, da s prilepljeno omenjeno kratico na zadku dobite v čudno obliko zapakiranega BMW-ja serije 3. Težko spregledamo dejstvo, da izgleda malce nenaravno, morda napihnjeno, ker smo pač navajeni trojk z nižjim zadkom. Gre kajpak za enako idejo, ki se je manifestirala že v petici gran turismo, ki še vedno velja za družinskega spačka. Ampak, hej, Kitajci jih kupujejo, tako da jih bomo gledali še lep čas. Očitno med vožnjo noge radi stegnejo predse. Kakorkoli, komu točno je avto namenjen, je težko reči, verjetno pa tistim neodločnim, ki jim je petica prevelika, trojka premajhna, sedeti pa želijo malce višje, a ne dovolj, da bi prišel v poštev X3.

Je za 20 cm daljši in 8 cm višji od klasične trojke, kar pomeni, da je zadaj res ogromno prostora. Prtljažnega prostora je celo za 25 litrov več kot pri karavanski različici touring, kar pomeni, da lahko zadaj stlačimo kar za 520 litrov robe. Številka je sicer večja, praktičnost pa niti ne, kajti zaradi padajočega zadnjega stekla prostora ni možno tako dobro izkoristiti, če želimo vanj tlačiti kredence in podobne oglate stvari. Se pa zadnja klop zato s potegom ročice zelo enostavno podre, kar vam tovorni prostor poveča na kar 1600 litrov. Še najbolj pa se vsi centimetri poznajo na zadnji klopi, kjer je prostora za zadnje noge dovolj tudi za zahtevnega Kitajca. Več kot pri seriji 5! Tudi spredaj se sedi udobno, praktično enako kot pri klasični trojki, o čemer kajpak ni treba izgubljati besed. Recimo samo, da znajo pri BMW-ju poskrbeti, da se po kakšni uri sedenja počutiš, kot da si se z avtom rodil.

Testni avto je poganjal, kot ime 320d pove, dvolitrski dizelski štirivaljnik, ki je verjetno najbolj smotrn nakup za večino ljudi. Spojen je bil z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je vrhunski. Pospeševanje je izjemno zvezno, pretikanje med prestavami tudi. Za najboljše rezulate se nikar ne dotikajte obvolanskih prestavnih ročic in pustite računalnikom, da opravijo svoje, saj kar obvladajo zadevo. Tudi načini comfort oz. eco pro ter sport so kot dan in noč. Slednji prestavlja precej kasneje, vendar je vprašanje o njegovi smiselnosti pri tem 135-kilovatnem motorju popolnoma na mestu. Daleč od tega, da ne bi bil poskočen, do stotice namreč 1650-kilogramsko gmoto požene v slabih osmih sekundah, vendar namen avta je vse prej kot športen, predvsem zaradi vodljivosti, o kateri kakšna beseda malce nižje. Četudi ima na zadku spojler, ki se pri večjih hitrostih samodejno dvigne. Nešportnost se ob normalni vožnji odraža pri obiskih bencinskih črpalk, ki jih boste zaradi njih redkosti zapuščali z nasmehom. Na vožnji po avtocesti je v ekonomičnem načinu porabil 5,4 litra na sto prevoženih kilometrov, čez celoten test ob mešani vožnji pa šest litrov in pol. Več kot zadovoljivo.

Vožnja je zavoljo mehkejšega blaženja kot pri standardni trojki še bolj udobna, v kolikor se izognete 19-palčnim platiščem. Testni je bil obut v 18-palčna, kar je še najboljša izbira, da preveč ne trpi podoba, seveda. Z vsem tem udobjem pa ne mislite, da je pretirano omejena vozniška izkušnja. Krmiljenje je pri normalni vožnji še vedno dovolj odzivno in uravnovešeno, vendar zaradi večje višine in podaljšane medosne razdalje žal ne tako ostro kot pri limuzini. Zaradi dodatnih 150 kilogramov pa je malce več tudi nagibanja v zavojih. Vse to pripomore k zgoraj omenjeni nešportnosti, ki pride najbolj do izraza na vijugastih cestah. Ko sem pohodil plin in se poskušal malce zabavati, je bil občutek vse prej kot BMW-jevski. Sistem pogona vseh štirih koles xDrive je zaradi nenadnih premikov mase deloval malce zmedeno in hitro je postalo jasno, da ni tam zato, da bi vam povečal uživancijo v zavojih, temveč pomagal pri različnih vremenskih razmerah. K dobri izkušnji, kar se blaženja tiče, pa pripomore prilagodljivo vzmetenje. Če ga doplačate, kajpak. V načinu sport se dovolj utrdi, da vam v kakšnem zavoju vendarle raztegne ustnice. V načinu comfort pa bo absorbiral večino izdolbin in lukenj in tako postal resnično dovršen potovalnik za dolge poti, iz katerega boste izstopili bolj spočiti, kot ste bili na začetku poti. Preverjeno, kajti dobršen del testa je predstavljala vožnja po nemškem Autobahnu, ki je s svojim mankom lukenj in v sodelovanju z mehko nastavitvijo blaženja poskrbel za resnično 'nemško' motoizkušnjo. Premikanju avta samo s pomočno kinetične energije v načinu eco pro pri BMW-ju pravijo 'gliding' oz. drsenje in boljše besede ne bi mogli uporabiti.

Lahko bi se debatiralo še o lapsusih, kot je nezmožnost sihnhronizacije dvokanalne klime in podobno, ampak to je postranskega pomena. Največja pomanjkljivost poleg nezmožnosti zadovoljitve otroka v vas? Poleg mnogim klavrne podobe boste za točno takega s precej dodatne opreme odšteli slabih 60 tisoč, kar je veliko cvenka za BMW-ja serije 3. S takšnimi številkami pod palcem se lahko spogledujete že s solidno opremljeno petico. Podoba pa je itak stvar okusa, je pa dejstvo, da vam nihče ne bo rekel: »Oh, kako lepega BMW-ja voziš!« Tistim, ki so jim všeč estetske anomalije, kot je X6, katerega zadnjica ni nepodobna temu, jim zna BMW 3 GT povečati srčni utrip. Vsem ostalim pač ne, razen če šofirate za Kitajca.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 320d gran turismo sport line
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 135 (184) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 380 od 1.750 do 2.750
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4824 x 1828 x 1508
medosna razdalja v mm 2920
prtljažnik v litrih 520
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1650 (570)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/4,4/4,9
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 38.250
cena testnega vozila v EUR 41.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 58.437

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |