Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Cesarjeva nova oblačila

Mazda3 sport 1,6i TX plus

Avtor prispevka: Miha Dovč
Takšnega oblikovalskega preskoka, kot ga je naredila prva serija 'trojke' glede na predhodnico 323, pri drugi generaciji mazde3 ni. Ampak po tem niti ni bilo potrebe, saj prva serija kljub petim letom starosti še vedno izgleda dovolj sveže. Le čas pa bo pokazal, če bo naslednica dostojno nasledila najbolje prodajan Mazdin avtomobil.
Cesarjeva nova oblačila
Foto: Matej Mihinjač
1. 10. 2009 ob 14:18
Komentarjev: 0
test mazda3 sport 1.6i TX plus
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vseeno ni nikakršnega dvoma o tem, ali je to nov avtomobil ali ne. Če smo prejšnji seriji, sploh v izvedbi MPS, očitali sramežljivo razkazovanje mišic, je novinka 'zatečena' kot alergik na osji pik. Napeti blatniki, privzdignjen pokrov motorja, ki je vizualno podaljšan do odbijača, na strani nizki pragovi, na zadku pa velik spojler ter luči s prozornimi stekli, ki sta daleč vsaksebi in se prav nič sramežljivo zažirata v zadnja blatnika. Pod odbijačem črna plastika, ki razbija barvno monotonost sicer pregrešno lepe modre barve. Škoda le, da zaključek izpušne cevi ni iz istega 'foha'. Malo ali nič dela bodo imeli predelovalci vozil z idejami, kako predelati vozilo, da bo izgledalo še bolj atraktivno.

Omenjeni (skromen) zaključek izpušne cevi razodeva, da se pod motornim pokrovom suka po moči najbolj skromen agregat. Po podatkih podhranjen motor navduši s svojo odzivnostjo in veseljem do vrtenja. Ob pritisku stopalke za plin se namreč hipoma odzove. Za povprečnega voznika bo ta motor povsem korektna izbira, saj je nezahteven za vožnjo, ker odlično opravlja svoje delo že pri nizkih vrtljajih. Njegova slaba lastnost je že(l)ja po bencinskih derivatih. Ob priganjanju se namreč lahko hitro povzpne do dvomestne številke. Pri Mazdi zato za tisočaka več ponujajo 4 decilitre večjo in 45 'konjičev' močnejšo rešitev - trojko z dvolitrskim agregatom. Na odprti cesti sicer pride do izraza majhna moč, vendar ob rokovanju s popolnim menjalnikom z lahkoto iztisnete zadnje atome moči. Gibi so hitri, natančni in kratki. Tudi pozicija prestavne ročice je nameščena blizu obroča, da so hodi volan-prestavna ročica čim krajši. In to kvaliteto opazimo na ovinkih, kjer je potrebno volan držati z obema rokama čim več časa. Če je mazda3 otrok, so ovinki njeno igrišče. Dolgo nevtralna lega in pristne informacije z volana sta lastnosti, ki opišeta to, kar voznik čuti med vožnjo. Za popoln užitek manjkajo bolj čvrsti sedeži, bolj odebeljen volan in centimeter ali tri daljši pomik volana proti vozniku.

Voznikovo delovno okolje zato ni povsem idealno. Če so njeni snovalci poslušali pripombe pri njeni predhodnici glede na majhnost zaslona potovalnega računalnika/avdiosistema/klimatske naprave so to težavo poslušno odpravili z namestitvijo večjega, ki prikazuje več informacij hkrati. Vendar se jim je tudi tukaj rahlo zalomilo. Ker je zaslončkov in tipk veliko, se za večer obeta lepa osvetlitev, vendar nas preseneti barvna neusklajenost, ki sije kar v štirih barvah. Kljub veliki količini tipk v kokpitu so le-te postavljene tako, da se jih voznik zlahka navadi in zapomni njihovo pozicijo, poleg tega pa je velika večina operacij izvedljiva tudi preko komand na volanskem obroču. Povsem levo v kabini pa se nahaja tipka 'RVM', ki vklopi sistem, ki opozarja na vozila v mrtvem kotu. Ko sistem zazna vozilo, se v zunanjem ogledalu (na levi ali desni strani, odvisno, kje je vozilo) prižge opozorilna lučka. Če kljub temu voznik da smernik in nakaže, da bi temu vozilu lahko zaprl pot, se oglasi še zvočni signal. Odličen pripomoček za tiste, ki iz lenobe ali bolezni težko obračajo glavo. Poleg tega na voznika in sopotnike pazi še stabilizacijski program in šest varnostnih blazin. Tudi nasploh v paketu opreme TX plus, ki je mimogrede najvišji, s katerim si lahko omislimo najšibkejši motor, ne pogrešamo ničesar. Dvopodročna samodejna klimatska naprava, ogrevani sedeži, samozatemnitveno notranje ogledalo, zmogljivo ozvočenje Bose in še kaj bi se našlo.

Mazda3 je kljub svoji založenosti z opremo eden cenejših nakupov v svojem razredu. In kljub šibkemu motorju se povsem dobro pelje. Trik je v teži avtomobila, ki je kljub povečanim meram ostala enaka kot pri predhodniku. Če k temu dodamo še pregovorno kvaliteto in robustnost izdelave, smisel za oblikovanje in upoštevanje želja kupcev, se verjetnost, da bo spet dosegla dobre prodajne rezultate, še poveča, zato nova oblačila in seveda vsebina niso bili odveč.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda3 SP 1,6i TX plus
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.598
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 4.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.460 x 1.755 x 1.470
medosna razdalja v mm 2.640
prtljažnik v litrih 340 – 1.360
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.180 (590)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 12,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,3/5,2/6,3
poraba na testu v l/100 km 9,3
cena osnovnega vozila v EUR 14.990
cena testnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.990

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |