Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hiter, ne pa športen

Mitsubishi colt ralliart 5v

Avtor prispevka: Miha Dovč
Mitsubishi colt je tipičen avtomobil za mestni promet. S svojimi skromnimi merami (razen višine) se odlično znajde predvsem pri iskanju parkirnega prostora, kamor se lahko stlači, medtem ko ostali že obupajo.
Hiter, ne pa športen
Foto: Matej Mihinjač
22. 10. 2009 ob 14:00
Komentarjev: 0
test mitsubishi colt ralliart
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ralliart pri Mitsubishiju pomeni to, kar je M pri znamki BMW ali AMG pri Mercedes-Benzu. Colt + ralliart je tako zelo hitro mestno prevozno sredstvo. Colt tudi v svoji najžlahtnejši izvedbi ni športnik, čeprav ne skriva ambicij po tem. Za svojo dolžino in širino ima preveč višinskih centimetrov. Kot manekenka z nesorazmerno velikimi proporci ne more postati vrhunski supermodel. Karoserijsko identično vozilo kot tisto, ki ga žene trivaljnik, je od konkurenta twinga RS višji za debelih šest centimetrov. Za glavo je v kabini toliko prostora, da bi lahko med vožnjo nosili celo zaščitno čelado, a visoka karoserija s seboj prinese tudi višje težišče in s tem slabši oprijem s cestiščem. Da gre za najbolj našpičeno verzijo colta, izdajajo grafitno siva lita platišča, podaljšek strehe v obliki spojlerja in pri tej petvratni izvedenki še zatemnjena zadnja stekla. O obliki sami ne bom izgubljal besed. Sprednji del je sorazmerno pomanjšani del lancerja, zadnji del pa oglat in tipično samosvoj. Kljub poplavi belih vozil na naših cestah mu bela barva, v katero je bil odet testni primerek, pristoji.

Če so se za renome imena Ralliart potrudili pri zunanjosti, za notranjost tega na žalost ne morem reči. Sedeža ne dajeta toliko oprijema kot ga kažeta, merilnikoma hitrosti in vrtljajev, ki jima družbo dela zaslon potovalnega računalnika, pa bi lahko pritaknili še merilnik hladilne tekočine, olja tlaka v turbini ali podobnih informacij, ki so jih lastniki športnih vozil vajeni. Kot že napisano, je predvsem zaradi višine vozila občutek v vozilu prostoren in zračen. Voznik se zaradi majhnega števila stikal hitro znajde, kljub temu, da so nekatera precej nelogično postavljena. Potovalnemu računalniku namreč ukazujemo z dvema tipkama. Ena se nahaja pri merilniku za hitrost, druga pa kakšnih 30 centimetrov bolj desno na radijskem sprejemniku. Tudi ura se nahaja na radijskem sprejemniku in ni mi povsem jasno, kaj se zgodi s funkcijami potovalnega računalnika, če se lastnik odloči zamenjati avdiosistem. Še eno veliko pomanjkljivost ima colt. Kljub svoji majhnosti je zelo nepregleden. Zaradi ogromnega A-stebrička je potrebno veliko miganja z glavo levo in desno, da lahko nemoteno spremljamo promet. Colt je za svoj razred nadpovprečno dobro založen z opremo. Tempomat, ki ga takšen avtomobil sicer ne potrebuje toliko, je pa uporaben, senzor za dež, potovalni računalnik, klimatska naprava in elektronika za nadzor vozila, ki pa na veliko žalost ni izklopljiva. Dopuščam pa tudi možnost, da zaradi nelogične postavitve stikal nisem našel tistega, ki bi coltu 'snel ovratnico'.

Sedaj pa tisto, zaradi česar si ta colt nedvomno zasluži še ime ralliart. Liter in pol delovne prostornine s pomočjo turbinskega puhala pridela 110 kilovatov, ki nimajo pretiranega dela z dobro tono težkim vozilom. Motor je še stare šole turbinskih agregatov, zato se zbudi malo kasneje kot smo vajeni pri ostalih agregatih te zasnove, vendar, ko pride neenakomeren sunek moči, se kolesi, kljub elektroniki, ki omejuje moč pri zdrsu, hitro zavrtita v prazno. Prožnost je slaba pod mejno vrednostjo treh tisočakov in pol in odlična nad njo. K sreči so prestave dovolj skupaj, da je motor vedno v zgornjem območju vrtljajev in zagotavlja dovolj moči. Prestavna ročica sicer seže le do pete prestave. Pri preganjanju med ovinki zaradi ugodno izračunanih razmerji šeste ne boste pogrešali, močno pa boste hrepeneli po njej pri avtocestni vožnji, ki bi znižala trušč in ugodnejše vplivala na porabo bencinske 'župce'. Ob normalni vožnji poraba hitro pade pod dvomestno številko, pri priganjanju pa se prav tako hitro povzpne čez. Tako kot pri vseh turbobencinarjih. V povprečju pa se je davek gibal okoli dobrih desetih litrov. Podvozje zaradi visokega težišča in precejšnje zaloge moči na prednjih kolesih nima lahkega dela kljub pomoči elektronike. Nagibanja je preveč, zaradi tega pa tudi občutek za volanom ni povsem siguren, ker voznik nima vedno pravega občutka, če so kolesa še spojena s cestiščem ali ne.

Colt je zabavno vozilo, ki bo s svojim pospeševanjem presenetilo marsikaterega dražjega jeklenega konjička. Če ga boste jemali kot športnika, boste pri njem našli veliko pomanjkljivosti, če ga boste gledali kot mestnega malčka, pa boste pri njem našli ogromno 'sladkorčkov'. Le njegov lepši profil je potrebno pogledati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mitsubishi colt ralliart 5v
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.468
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 210 pri 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3.880 x 1.695 x 1.520
medosna razdalja v mm 2.500
prtljažnik v litrih 160 – 900
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.090 (460)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,6/5,7/6,9
poraba na testu v l/100 km 10,5
cena osnovnega vozila v EUR 8.840
cena testnega vozila v EUR 16.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |