Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Še pametnejša izbira?

Toyota iQ 1.0 VVT-i iQ²

Avtor prispevka: Miha Dovč
Vožnja po mestu zna biti precej tečna reč. Nikjer ne najdeš parkirnega prostora, stojiš v kolonah, mudi se ti na sestanek ali v službo … Skratka, kup nevšečnosti, ki nam povzročajo sive lase. A tu nastopi inteligenca.
Še pametnejša izbira?
Foto: Matej Mihinjač
12. 11. 2009 ob 13:00
Komentarjev: 0
test toyota iQ 1.0 VVT-i iQ2
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In z 'inteligenčnim kvocientom' je iskanje parkirišča že lažja naloga. Toyota iQ se tu znajde kot riba v vodi. iQ je še en avtomobil, ki si je za svoje igrišče izbral mesto. Obenem je lahko tudi konkurenca še enemu 'pametnjakoviču' – smartu – vendar je hkrati najmanjši štirisedežni avtomobil na svetu. Pri Toyoti pravijo, da naj bi udobno prepeljal tri odrasle in otroka. No, vsega jim tudi ne moremo verjeti. Za menoj bi težko sedel že otrok, kaj šele odrasel človek. Je pa več prostora zaradi odsotnosti volanskega obroča na sopotnikovi strani. In za njim. Če povzamemo, iQ ima kraljevsko odmerjen prostor za dva, za tri pogojno, za štiri pa v skrajnem primeru. Ob uporabi vseh štirih sedežev bo 'skromnost' prtljažnika velika le 32 litrov, ob podrtih sedežih pa 168. Izvedenka z le dvema sedežema ima sicer še nekaj več prostora, a to je pač potrebno vzeti v zakup zaradi velikosti vozila.

Materiali so nad pričakovanji kakovostni, prav tako obdelava, lahko pa bi se bolje domislili kakšnih rešitev kot recimo varnostna pasova zadaj, ki tolčeta ob steni in stalno ropotata. Sam sem ju enostavno pripel, da je mir. Lučka za osvetlitev notranjosti vozila je videti krasna, ampak bo ponoči kot da je ni. Z nastavitvijo usmerjenosti žarka boste sicer lahko posvetili točno tja, kamor boste želeli, a je svetloba prešibka. Zvočna zatesnitev je glede na mere presenetljivo dobra. Celo po avtocesti se iQ pelje kot pravi avtomobili, zato daljše vožnje sploh niso muka. Kar me je v bistvu precej presenetilo, saj sem si težko predstavljal kakršnokoli udobje v tako majhnem avtomobilu. Pa ga ima. Ogrevana prednja sedeža, samodejno klimatsko napravo, potovalni računalnik in stikala za upravljanje avdiosistema na volanu. Pravzaprav je to tudi edini način, tako da so časi, ko so vam sopotniki kot vozniku upravljali radio, tako mimo. Tudi stikala klimatske naprave in potovalnega računalnika so podrejena majhnosti avtomobila.

Dolg je namreč čisto malo manj kot tri metre in ga lahko stlačite v skoraj vsako luknjo. Ne morete pa ga parkirati, tako kot smarta, kar počez, ker je vseeno predolg. Zelo dobra za takšno obliko je aerodinamika, predvsem pa avtomobilček tehta manj kot 900 kilogramov, kljub kupu opreme v njem.

Tudi zato je z le 3-valjnim motorjem s petdesetimi kilovati kar poskočen, vendar viška moči vsekakor ne gre pričakovati. Končna hitrost znaša 150 kilometrov na uro, če je to komu pomembno, tovarna pa obljublja v povprečju le 4,3 litra porabe na 100 kilometrov. Na testu je znašala okoli šest litrov, ker mestna vožnja zaradi pogostega ustavljanja in speljevanja zahteva večji davek. Trivaljnik izvrstno sodeluje z natančnim petstopenjskim menjalnikom. Za še boljšo prožnost bi mu preračunljivi Japonci morali nameniti še krajši prvi dve prestavi.

iQ niti s svojim imenom ne skriva, kateri avtomobil napada. Z večjimi merami od smarta je mogoče malo bolj uporaben tudi zunaj mest, najbolj pa veseli, da je tako premišljeno izdelan in zato uporaben. Krasen avto, ki bi lahko rešil marsikatero mesto pred preveč pločevine, ampak spet, če le ne bi stal s takšno, sicer zelo bogato, opremo skoraj 16 tisoč evrov. Tudi zato gre bolj kot za rešitev prostorskih zagat za sodoben prestiž.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota iQ 1,0 VVT-i iQ2
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 50 (68) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 91 pri 4.800
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 2.985 x 1.680 x 1.500
medosna razdalja v mm 2.000
prtljažnik v litrih 32 – 168
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 885 (315)
največja hitrost v km/h 150
pospešek 0-100 km/h v s 14,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,9/4,9/4,3
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 13.180
cena testnega vozila v EUR 14.650
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.840

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |