Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Duh ekstaze

Rolls-royce wraith

Avtor prispevka: Anže Jereb
Tole je najmočnejši rolls-royce vseh časov. Vas zanima še kaj? Verjetno ne, da so les za vrata razvijali 10 let. Ja, določene znamke si pač vzamejo malo več časa za svoje avtomobile. Rezultat je brezčasnost.
Duh ekstaze
Foto: Miha Kokalj & Matej Mihinjač
30. 5. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

žlahtni materiali v notranjosti, ki jim v avtomobilski industrija ni para
aristokratski izgled, pred katerim se promet refleksno umika
dovršen, izjemno zmogljiv motor
nepotreben merilnik, ki kaže preostanek moči
sedeži so pravi počivalniki, tako prijetno je sedenje na njih
tišjo kabino boste težko našli, morda le pri isti znamki v še dražjem phantomu
učinek lebdenja med vožnjo je še vedno prisoten kljub 'kvazi-športni' noti wraitha
preproge, ki kar kličejo po bosih stopalih in ki se jih ne bi sramovala nobena dnevna soba
zvezdno nebo nad glavo navdušuje staro in mlado
ogromna vrata se zapirajo s pomočjo elektrike
precej mehko blaženje, zaradi česar se kilogrami v zavojih še kako čutijo
v primerjavi z ostalimi modeli iz hiše je najmanj rolls-royce-ovski
ogromen in tanek volan, ki zahteva čas, da se ga navadiš
nadležni ljudje s fotoaparati, ki pridejo v paketu
nič kaj lepi merilniki in analogna ura, ki malce kazijo siceršnjo estetsko dovršenost
število kravic, ki je dalo svojo kožo za sedeže in armaturno ploščo
dodatnih sto tisočakov, ki jih boste morali plačati državi kot kazen, da si ga lahko privoščite...
... ampak Rolls-Royce ni kriv za to, temveč naši politiki
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (39 glasov)
video test rolls-royce wraith
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Les, o katerem je govora, krasi vrata. Fin je na otip in baje ima neke luknjice zapolnjene, ker gre le za naraven material, da je občutek lepši in da se z leti ne izsuši. Angleži se dobro zavedajo, da le s tako pozornostjo do detajlov lahko preživijo na izjemno zahtevnem trgu, kjer je skoraj vsak izlet v neznano takoj kaznovan. Redko nagrajen. Nemci so pravo pot spoznali že dolgo nazaj in tradicionalno znamko seveda kupili, ko so bili dovolj močni, tako da, dame in gospodje, pred vami je wraith.

Z i-jem, da ne bo kdo pomislil na wrath oziroma srd ali jezo. Če bi prevedel, bi to pomenilo duh, nekaj v tem smislu. Wraith je nekakšna škotska izpeljanka besede ghost, ampak tisto je že drug model v Rolls-Roycevi ponudbi. Tudi zelo hud, ampak tole je dejansko njihova prava avtomobilska pornografija, vseh 2360 kilogramov je izklesanih za največje udobje in največ nastopaštva. V tem avtu bi se vrhunsko počutila celo ultra razvajena Paris Hilton, ampak ona raje sedi zadaj, tole pa je najbolj športen in najbolj vozniško usmerjen avtomobil s tole deklico na pokrovu. Spirit of ecstasy se ji reče in jo lahko pospravite, da je ne bi kdo odtrgal in postavil doma na polico zraven televizije. Oziroma, saj se kar sama, ko zaklenete vozilo.

Tole ni največji model v ponudbi te ultraprestižne znamke in v dolžino meri celo manj kot 5,3 metra. In ima le en par vrat na boku, verjetno pa so tole ena najdaljših vrat na osebnem avtomobilu sploh. Na elektriko se zaprejo. Ampak se ne bo izgubil med drugimi avtomobili, ker je skoraj bolj nastopaški od space shuttla. Sprednja tankovska maska je res aristokratska, 21-palčna platišča so... velika pač, vsakega pa najbolj navduši, da je znak v sredini vedno v položaju, ki je vzporeden s cesto. Pač, gre za avtomobil, ki je nekaj najbolj prestižnega, kar si človek sploh lahko omisli. Brez davka stane pri nas 262 tisoč evrov. Ob naših oderuških dajatvah bi bilo to okoli 370 tisoč evrov, tako da ne verjamem, da ga bo kdo registriral v Sloveniji, ampak bo šel raje čez mejo.

Čeprav, pravo razkošje se vidi šele znotraj. Sami najžlahtnejši materiali, usnje, aluminij, les, vse vrhunsko izbrano. Kravice, recimo, ki so podarile usnje za sedeže, so se pasle tam, kjer ni bilo žičnatih ograj, da slučajno ne bi usnje imelo kakšne mini luknjice. In samo za sešitje armaturne plošče porabijo več časa, kot za izdelavo celega minija. No, tega nisem točno preveril, ampak najbrž se ne motim dosti. Les na armaturni plošči je točno pod kotom 55 stopinj, ker je to Rollsov skorajda zaščitni znak, tepih je debelejši in mehkejši od tistega, ki ga imam doma in dražji najbrž tudi, ker je iz volne jagenjčkov. Na stropu pa je zvezdno nebo. Ja, zvezdice ima lahko tudi opel adam, ampak tukaj kupec lahko sam določi, katero ozvezdje bi imel, ker vsi vemo, kako hitro se bogataši naveličajo vsak dan istih stvari. In teh zvezdic je nekaj več. 1350.

V avtomobilih te znamke se bogati in razvajeni običajno vozijo zadaj, ampak wraith je za voznika. Po mestu za zelo pozornega voznika, ker je velik. Pa ne mislim le volana, ki je tudi ogromen. Kje se konča nos, vidite k sreči zgolj zaradi simbola spirit of ecstasy, kje se konča rit, pa lahko samo ugibate. Pri parkiranju vsaj pomaga vzvratna kamera, BMW-jeva seveda, sicer bi bila kriza. Nemce omenjam, ker je njihov kompleten večpredstavnostni sistem, pri njih znan kot iDrive, le da je grafika tukaj bolj umirjena, klasična.

Ampak ko se cesta odpre, hehe, takrat vam povem, da tole sploh ni tako okorno, kot menda izgleda. V zavojih se sploh ne nagiba kaj dosti in je glede na maso izjemno prepričljiv, je pa kar malo čudno, ker okolice sploh ne slišite. Kot bi bili zaprti v studiu, kjer snemamo govore za oddajo in kamor noben šum ne sme priti. Tudi zračno vzmetenje je nekaj povsem drugega kot običajno. Ne pravijo zastonj, da se voziš kot na oblaku, čeprav Matej vseeno pravi, da je malo bolj čvrst kot phantom.

Še eno hecno reč boste hitro ugotovili v tem avtomobilu. Da imate praktično ves čas na voljo vsaj 90 odstotkov moči. Jasno, 632 'konjev' je pod pokrovom spredaj in gume še kako trpijo pri polnem pospeševanju z zadnjim pogonom. Do stotke pospeši v 4,6 sekunde, podobno hitro kot M3. In osemstopenjski menjalnik s pomočjo navigacije ve, kako se bo cesta nadaljevala in pred zavojem sam prestavi v ustrezno prestavo. Ko sem ga v tistem prekratkem času preizkušal, se mi je včasih zdelo, da je hotel biti celo bolj pameten od mene. K sreči mu ni uspelo, še vedno sem bil jaz tisti, ki sem ga vozil in se vseeno navduševal nad udobjem in 18 zvočniki. Ali pa pospeški, ker je neverjetno, kako konkretno se premika takšna gmota. Pač, hud je in naših cestah bo verjetno kar ostal duh!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki rolls-royce wraith
vrsta motorja turbobencinski, dvanajstvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 6592
moč v kW (KM) pri vrt./min 465 (632) pri 5.600
največji navor v Nm pri vrt./min 800 od 1.500 do 5.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5269 x 1947 x 1507
medosna razdalja v mm 3112
prtljažnik v litrih 470
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2360
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 21,2/9,8/14,0
poraba na testu v l/100 km 16,0
cena osnovnega vozila v EUR cca. 370.000 €
cena testnega vozila v EUR cca. 370.000 €
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR cca. 370.000 €

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |