Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čisto in nezahtevno

Toyota avensis 2.0 D-4D sol

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Avtomobilski proizvajalci želijo včasih doseči določeno prednost tudi s tem, da svoj izdelek oblikujejo malo drugače kot kupci pričakujejo in kar naj bi sama znamka ponazarjala.
Čisto in nezahtevno
Foto: Matej Mihinjač
23. 11. 2009 ob 14:00
Komentarjev: 0
test toyota avensis 2.0 D-4D sol
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Toyote recimo veljajo za izredno čista in na dolgi rok precej nezahtevna vozila, kar povsem drži. Avensis tretje generacije pa poskuša k temu vtisu dodati še nekaj več. Razlika v primerjavi s prejšnjimi generacijami je zato zelo očitna. Novejše toyote, mednje spada tudi novi avensis, se od starejših generacij ločijo predvsem po tem, kako jih dojemamo in ne toliko po kakovosti ali vzdržljivosti. Modeli, kot so na primer iQ, aygo in yaris, so rezultat Toyotinega načrta, da svoje modele naredi bolj privlačne očem kupcev. Pri omenjenih modelih jim je to vsekakor uspelo, pri avensisu pa so mnenja deljena. Nekomu se bo zdelo, da sta avto oblikovala dolgoletna zakonca, ki sta bila zadolžena vsak za eno polovico avtomobila in da sta se, ko je bilo potrebno pokazati rezultate, skregala in odšla vsak svojo pot. Spet drugim se bo zdelo, da je novi avensis hkrati tudi novi Adonis; po vsej verjetnosti so to lastniki prejšnjih generacij. Vmesne poti nismo zaznali, dejstvo pa je, da novi avensis izgleda precej bolje od starega, predvsem zaradi nekaj očitnih prijemov Lexusovih oblikovalcev. Sicer so si oblikovalci, bodisi dolgoletni zakonci ali pa kiparji, dovolili celo nepričakovano navihanost, ki se izraža v navzgor razpotegnjenih sprednjih lučeh in nekoliko napihnjenih blatnikih, ni pa nam jasno, kakšno sporočilo nosijo kromirani dodatki, posejani po vozilu. Avensis ni ne športnik, ne preveč uglajena limuzina, tako da občutek, da pred nami stoji umetnina brez pravega repa in glave, nikakor noče izginiti.

Če vas je zunanjost in njena 'sporočilnost' zmedla, vas notranjost vsekakor ne bo. Tu je že na prvi pogled jasno, da je funkcionalnost postavljena pred obliko. Najljubši material japonskih inženirjev je še vedno plastika, kamorkoli pogledate, je je v izobilju. To nikakor ne bi bilo slabo, če bi bila izdelava na nivoju konkurence. Realnost žal razočara, ker praktično vsak element na armaturni plošči ob dotiku poka. Desna noga se neprijetno drgne ob ne preveč prijeten rob konzole, streha pa je prenizka, zaradi česar višji od povprečja ne boste preveč navdušeni, sploh zadaj ne. Ostalega prostora, predvsem v dolžino in širino je po drugi strani veliko. Logično, saj tudi sam avensis ni majhen avto. Sedeži bi lahko nudili več stranske opore, sicer pa jih je treba pohvaliti; sprednja sedeža v usnju sta bila elektronsko nastavljiva, tako spredaj kot zadaj pa se je odlično sedelo. Uporabniški vmesnik enosmernega potovalnega računalnika je z le eno tipko na volanu zelo neroden, prikazuje pa se le ena informacija. Japončki bi ob vsej svoji naprednosti tu lahko naredili več. Zelo pozitivna lastnost, s katero avensis prepriča, pa je varnost. Med serijsko opremo namreč spada kar sedem zračnih blazin in sistem nadzora stabilnosti, dodatno pa jo lahko nadgradite s skoraj vsemi pomembnejšimi varnostnimi sistemi.

Nič novega na tehnični fronti. Toyote se je že kar lep čas nazaj prijel sloves izdelovalca umirjenih družinskih avtomobilov, ki od voznika ne zahtevajo in mu tudi ne ponujajo športne ali pa vsaj dinamične vožnje. Novi avensis ima nekaj bolj ostre linije kot njegov predhodnik, to pa naj vas nikar ne zavede v mišljenje, da je toliko ostrejši med ovinki. Krmilni sistem zgolj učinkovito usmerja avtomobil, s kakršnimikoli drugimi informacijami o razmerah na cestišču ali stopnji oprijema pa je bolj skop. Serijski ESP učinkovito ublaži podvrženost avensisa podkrmiljenju, na dobri vozni podlagi brez lukenj pa podvozje svoje sposobnosti pokaže v dolgih ovinkih. Na slabih cestah je malo preveč poskakovanja. Tudi dvolitrski motor ni nobeno presenečenje med sebi podobnimi, svoje delo pa vendarle opravlja zelo solidno. Gre za najšibkejši dizelski motor v ponudbi, ki sploh ne deluje podhranjeno in čeprav je dokaj glasen in neodziven pri nizkih vrtljajih, s šeststopenjskim ročnim menjalnikom delujeta zelo usklajeno. Menjavanje poteka gladko in uglajeno, brez 'cukanja'. Razveseli tudi prijetno majhna poraba goriva, ki bo verjetno pomemben razlog za kupce tega avtomobila. Svetla točka avensisove tehnike so vsekakor še zavore, ki ne glede na število potnikov in zaporednih zaviranj delujejo brezhibno.

Toyota je, kot že večkrat omenjeno v tem članku, poznana predvsem po svoji zanesljivosti in majhnemu onesnaževanju okolja. Avtomobili tega japonskega proizvajalca so narejeni z eno samo mislijo in sicer, da bodo svoje lastnike pospremili na njihovi življenjski poti ter da ne bodo tako muhasti, kot njihovi pubertetni otroci. In ravno zaradi tega, ker se jim ne pripisujejo neke posebne lastnosti oziroma do njih nihče nima nekih velikih zahtev, se nam cena zdi precej zasoljena. Celo konkurenca na domačem japonskem trgu je, glede na boljšo opremljenost in tehniko, relativno cenejša. Očitno bo morala Toyota ponuditi še nekaj več, kot le majhno onesnaževanje okolja in zanesljivost ter se zbuditi iz spanca na starih lovorikah.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota avensis 2,0 D-4D sol
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 93 kW (126 KM) pri 3600
največji navor v Nm pri vrt./min 310 Nm pri 1800–2400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4695 x 1810 x 1480
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 510
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1490 (610)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,6/4,3/5,1
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 20.800
cena testnega vozila v EUR 29.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 13 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  |