
Če bi avtomobili imeli samozavest, bi se tako počutil nissan murano. Kljub temu, da je samozavest občutek, ki ga poznamo samo živa bitja, pa še to ne vsa, bi za murana lahko rekli, da je samozavesten. Kromirana maska, ki se raztegne v biksenonska žarometa, kromirane kljuke vrat, visoka odbijač in motorni pokrov, 18 palcev velika platišča in zadaj dve zajetni izpušni cevi na vsakem skrajnem delu vozila. Če je prednji del ostal samosvoj in je evolucija predhodnika, za zadek ne moremo trditi tako, saj preveč spominja na 'dve številki' manjšega qashqaija+2.
Ko odpremo vrata, nas najprej preseneti visoko nameščen sedež, ki predvsem pripadnicam nežnejšega spola vliva nek občutek varnosti, moškim, torej voznikom, pa vzvišen pogled nad ostalimi 'plehnatimi' udeleženci v prometu. Naslednja stvar, ki pade v oči, so materiali visoke kakovosti in temu primerna končna obdelava. Mehko usnje, gumirana plastika, aluminij ter čvrsti spoji, ki ne izdajo, na kakšni podlagi se vozi murano. Ko pritisnemo tipko za zagon vozila, se volanski obroč in sedež postavita v isto lego, kot smo ju pustili, preden smo izstopili iz vozila; za izstop se namreč sedež pomakne nazaj, volan pa dvigne v skrajno lego. Obenem se oglasi še šestvaljnik s prelepim napevom. A o tem malo kasneje.
Da je murano bolje založen z opremo kot Murko z bizarnimi zgodbicami, ni potrebno posebej poudarjati. Precej manj bi bilo naštevanja, česa avtomobil nima, a bi lahko imel. Pa vseeno. Za lažje parkiranje in manevriranje sta v pomoč dve kameri. Ena je nameščena v prtljažnih vratih, druga v desnem ogledalu. Za lažjo orientacijo, kam je murano namenjen, pa so na osrednjem zaslonu, kjer spremljamo dogajanje za vozilom in ob vozilu, še barvne črte, ki glede na položaj volana rišejo smer gibanja. In tu bi rad poudaril odsotnost edine stvari, ki bi jo murano res potreboval, parkirna tipala. Električno pomična panoramska streha vas bo mogoče napeljala k temu, da za svoboden občutek in prepih nad glavo ni potreben motor ali kabriolet. In podobno bo vrhunsko ozvočenje z enajstimi zvočniki preglasilo še tako glasne sopotnike, ko se vam jih ne bo dalo poslušati. Da boste dobro videli in bili videni, skrbi ksenonska tehnologija svetil, gretje zadnjih sedežev za premražene potnike zadaj, električno dvižna naslonjala zadnjih sedežev, da se ne bo treba sklanjati v vozilo, električna dvižna prtljažna vrata pa, da ženi mimoidoči ne bodo gledali pod krilo, ko se bo stegovala do prtljažnih vrat. Zadnji dve funkciji sta namreč na voljo tudi izza volana.
Murano je namenjen le petim potnikom. Čeprav nekatera vozila tega razreda ponujajo še dva zasilna sedeža več, so se pri Nissanu na račun udobja odpovedali tretji sedežni vrsti. Sedenje zadaj je torej prav tako gosposko in udobno kot spredaj, predvsem zaradi možnosti nastavitve hrbtnega dela sedežev. Tudi prostora za noge je dovolj. Nekoliko manj pa ga je v prtljažnem prostoru. V osnovi je tam dobrih 400 litrov brezhibno obdelanega prostora z ravnim dnom. Dvojno dno in podiranje sedežev pa to številko povečata za več kot sto odstotkov.
Vozne lastnosti so primerne križancu med potovalnikom in terencem. Udobno podvozje sicer prestreže vse neprijetnosti s cestišča, vendar velika masa in visoko težišče terjata svoj davek. Ko udobnemu vzmetenju uide kakšna luknja, se cela karoserija neudobno zaziba. Volanski mehanizem je zelo posreden in glede na to da je murano v osnovi le prednje gnan, bi si želeli več komunikacije na volanu o dogajanju izpod koles. Ker se najpogosteje giblje na asfaltu, mu le prednje gnani kolesi le koristita pri zniževanju porabe, ko začneta izgubljati oprijem, pa na pomoč priskočita še zadnji dve. Pred zahtevnejšim vzponom ali speljevanjem lahko razmerje tudi zaklenete. Zaradi svoje višine je murano dobro pregleden, le nazaj zaradi 'kupejevskega' zadnjega stebrička malo manj.
Bistvo murana je tri in pol litra veliko srce s šestimi valji v obliki črke V. Enak agregat, le v tistem avtomobilu z več moči, je svoje delo opravljal v športniku 350Z. Moči je s 188 kilovati več kot dovolj. Dovolj nazoren podatek za to je kratek čas, ki preteče, da murano doseže stotico. Drugi del pogonskega sklopa pa tvori brezstopenjski menjalnik CVT s šestimi umetnimi prestavami. Kombinacija se je izkazala za posrečeno, le ob polnem pospeševanju, ko igla merilnika vrtljajev kaže šest in pol tisočakov, je sicer lepega zvoka lahko hitro dovolj. Mogoče boste pomislili tudi na to, kako si arabski šejki manejo roke, ko bencin brizga proti šestim valjem. Poraba je pričakovana za 'konje', ki jih je treba nahraniti, obenem pa tudi malenkostna glede na prodajno ceno, izgubo vrednosti, stroške zavarovanja...
Murano je ostal tisto, kar smo od njega pričakovali. Z moderno obliko, dovolj moči in zvrhano mero dodatne opreme za sicer navidezno veliko denarja, a ko uvidite, kaj vse ponuja, je cena celo razumna. Če ste še vedno v dvomih, se uzrite h konkurenci. Tam EURov ni nikoli dovolj.
tehnični podatki | nissan murano 3,5 V6 premium |
vrsta motorja | bencinski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 3.498 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 188 (256) pri 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 334 pri 4.400 |
menjalnik | brezstopenjski |
pogon | na vsa štiri kolesa |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4.835 x 1.885 x 1.730 |
medosna razdalja v mm | 2.825 |
prtljažnik v litrih | 402 – 838 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1.920 (460) |
največja hitrost v km/h | 210 |
pospešek 0-100 km/h v s | 8,0 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 14,9/8,6/10,9 |
poraba na testu v l/100 km | 14,5 |
cena osnovnega vozila v EUR | 49.990 |
cena testnega vozila v EUR | 53.490 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 54.150 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 domača premiera - volkswagen ID.3 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 domača premiera - peugeot 208 | 12 | 13 domača premiera - land rover defender | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 domača premiera - renault ZOE | 19 domača premiera - nissan juke | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
volkswagen polo | 173 |
fiat 500 | 172 |
volkswagen golf | 166 |
renault clio | 150 |
nissan qashqai | 143 |
Podatki veljajo za november 2019
Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

















