Romantična zgodba
BMW 530d GT


Precej klišejska zgodba (skoraj) vsake hollywoodske romantične filmske stvaritve. Če si to lahko predstavljate, boste lažje razumeli občutke do povsem novega BMWja 5 gran turismo. Dejansko se čustva niso tako zelo spremenila, a če bi trdil, da je bila to ljubezen na prvi pogled, bi lagal. Novodobni produkti tovarne iz nemškega Münchna se le redkim takoj prikupijo. Moderne linije, ki so v večini navzkriž s klasičnim oblikovalskim prepričanjem, vam hitro dajo mešane občutke in temo za dolge debate s prijatelji ob vrčku hladnega. Ali pa vam bo takoj všeč. Ker se avtomobile kupuje za dalj časa, ne obupajte prehitro. GT, ki je križanec med klasično limuzino, gran tourerjem in X6, bo zahteval čas, da se boste nanj privadili. Na kratko bi ga lahko opisali kot kombilimuzinsko petico.
Zaradi svoje velikosti pa spustijo veliko več cestnih anomalij do kabine. Tej zakonitosti fizike ne more kljubovati niti nastavljivo podvozje, ki pomaga spreminjati karakter vozila. Zaradi dvotonske mase GT ne more biti športnik, a ker je BMW že tradicionalno namenjen bolj dinamičnim vožnjam, mu ta nastavitev omogoča manjše nagibanje karoserije. Hkrati s podvozjem lahko tudi volanskemu mehanizmu, odzivnosti stopalke in hitrosti menjanja prestav spremenimo režim delovanja. Vse je odvisno od tega, kako se voznik in tudi potniki počutijo. Čeprav je GT namenjen petim osebam, se bodo najbolje počutili štirje v postavitvi 2 + 2. Zaradi že omenjene medosne razdalje dolžine mestnega avtomobila bo prostora za vse štiri sedeče več kot dovolj. Za noge ga je kot v admiralski sedmici, za glavo pa kot v X5. Ker je vsak sedež individualno nastavljiv tako po dolžini prostora za noge kot tudi po naklonu, lahko pozicijo sedežev prilagajamo glede na potrebe potnikov in potrebe po prtljažnem prostoru. V vsakem primeru bo prtljažnih litrov vsaj 440, s pomikanjem zadnjih sedežev in podiranjem naslonjal pa se ta vrednost poveča na 1700 litrov.
Če ima voznik bolj kisel nasmešek zaradi 'sukanja' volana, ne bo razočaran nad pogonskim sklopom. Že osnovni agregat s 180 kilovati ima zadostno zalogo moči, predvsem pa navora za premikanje dveh ton. Hkrati z več kot zadovoljivimi zmogljivostmi navduši tudi z varčnostjo, saj je porabo devetih litrov moč doseči brez odrekanja moči, ki je vselej na voljo. Še več pohvale pa si zasluži povsem nov osemstopenjski avtomatik, ki je bil do sedaj na voljo le za vrh ponudbe serije sedem. Menjalnik se hitro odziva na ukaze stopalke za plin ali ročice menjalnika pri izbiri ročnega izbiranja prestav. Prestavlja brezčutno, le merilnik vrtljajev izda, kdaj se je njegova 'pamet' odločila izbrati naslednjo prestavo.
Hitro vnetljiv ogenj se tudi hitro pogasi, zato ljubezen na prvi pogled težko obstane. Takšna ljubezenska drama, ki tokrat prihaja iz bavarske prestolnice, pa lahko traja, le v razmerje se morate spustiti.
tehnični podatki | BMW 530d GT |
vrsta motorja | turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 2.993 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 180 (245) pri 4000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 540 pri 1750 – 3000 |
menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
pogon | na zadnji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4998 x 1901 x 1559 |
medosna razdalja v mm | 3070 |
prtljažnik v litrih | 440 - 1700 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2035 (555) |
največja hitrost v km/h | 240 |
pospešek 0-100 km/h v s | 6,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 8,1/5,6/6,5 |
poraba na testu v l/100 km | 9,2 |
cena osnovnega vozila v EUR | 59.050 |
cena testnega vozila v EUR | 59.050 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 78.012 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 domača premiera - volkswagen ID.3 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 domača premiera - peugeot 208 | 12 | 13 domača premiera - land rover defender | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
volkswagen polo | 173 |
fiat 500 | 172 |
volkswagen golf | 166 |
renault clio | 150 |
nissan qashqai | 143 |
Podatki veljajo za november 2019
Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

















