Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Navidezna resničnost

Hyundai i30 coupe 1.6 CVVT iLook

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kljub nikakršni podobnosti s pravimi kupeji so Korejci svojega i30 s tremi vrti krstili za kupeja. Sem prav preveril še enkrat uradne podatke in ja, piše. Skozi njihove oči je torej avtomobilistični svet drugačen od tistega, kar si mi predstavljamo pod kupejevsko obliko.
Navidezna resničnost
Foto: Gašper Miš
22. 1. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zveneč naziv 'coupe' ob i30
simpatična oblika
dovolj prostora v kabini in prtljažniku
udobna vožnja in namestitev za volanom
dovolj zmogljiv atmosferski bencinski motor se rad vrti
panoramska streha s strešnim oknom ustvarja prijetno in zračno kabino
ugodna cena osnovnega modela
naziv 'coupe' je marketinški trik
bočna vrata so velika in okorna
preglednost nazaj vstran je precej slaba
notranjost bi se morala bolj razlikovati od običajnega i30
menjalnik ima predolgo 6. prestavo
volanski mehanizem ne posreduje nobenega občutka
vožnja je premalo dinamična
poraba goriva bi bila lahko manjša
sedeža imata spredaj premalo ledvene in bočne opore
cena testnega vozila je previsoka
2,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (13 glasov)
video test hyundai i30 coupe 1.6 CVVT iLook
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zakaj se čudim? Ker gre za navadno trivratno kombilimuzino z malo nižjo streho. Ampak bom pustil, da njihovi 'marketingarji' živijo v svojem svetu, sam pa se bom posvetil izključno tej različici i30, ki je že tretja v družini.

Ohranja dobre lastnosti petvratne kombilimuzine in karavana, od katerih je zadnji model prevzel tudi celoten pogonski sklop. Je pa videz spredaj bolj dinamičen zaradi malo spremenjene maske ter dnevnih luči v led tehnologiji, tu so še strešni spojler in 16-palčna platišča iz lahke litine, katere bo zaradi kromiranih obrob težko spregledati. Največja sprememba pa so seveda vrata. Občutno daljša so in s tem veliko bolj nerodna, ko parkirate kje na tesnem, pa še varnostni pas je veliko bolj nazaj, čeprav ima posebno držalo, ki vsaj malo pomaga, ko z roko segate nazaj. Tudi vzvratna preglednost je tukaj občutno slabša, torej nič novega za model z le tremi vrati. Zakaj bi si ga potem sploh želel? Ker pač lepše izgleda zunaj. Bolj dinamično, vsaj malo nastopaško, čeprav še zdaleč ne toliko, kot nekoč pravi model coupe, ki ga je danes sicer nasledil veloster.

Notranjost je veliko bolj zadržana in ni bila deležna sprememb, tako da je prostora glede na trivratno zasnovo dovolj, za boljši občutek pa bo poskrbela še steklena panoramska streha s strešnim oknom. Nasploh je počutje prijetno in trda plastika ne zmoti, ker je kvalitetno sestavljena skupaj, bolj jezi dolgčas, ker so tovrstni kupci vseeno malo bolj zahtevni in želijo vsaj kakšen presežek. Vožnja je predvsem udobna, zato vozniki, ki iščejo dinamiko, tu ne bodo nič našli. Kot prvo, imata sprednja sedeža premalo bočne opore, predvsem pa volanski mehanizem ne ponuja skoraj nobenega občutka o tem, kaj se dogaja z gnanima kolesoma spredaj. Celo tri stopnje lahko nastavite električnemu ojačevalniku pa boste vseeno ostali na suhem in posledično manj uživali v ovinkih kljub zveneči oznaki coupe, ki jo navadno vsaj malo povezujemo tudi z užitkom v vožnji.

1,6-litrski bencinski motor z 88 kilovati, torej 120 'konji', je v bistvu drugi najmočnejši v ponudbi pa ga kljub temu ne razganja od moči. i30 je le avtomobil s spodnjega dela cenovne lestvice, zato je tudi ponudba motorjev temu primerna, kar ni slabo. Ker je atmosferski, dobro zaživi šele pri visokih vrtljajih, zato je lahko hitro precej glasen. Dobra lastnost je, da se rad vrti in da je kar odziven, čeprav bo večina voznikov rekla, da je prešibek. V resnici je dovolj zmogljiv, nostalgičnim voznikom, ki imajo radi delo z ročico menjalnika, bo takoj všeč. Ima pa ravno menjalnik, ki sicer kar lepo teče, slabo lastnost, da je kljub šestim prestavam zadnja prekratko izračunana, tako da je na avtocesti enostavno preveč hrupa. Pa tudi poraba z osmimi litri ni majhna.

i30 'kvazi-kupe' zato voznikom, ki želijo dinamiko, ne bo prinesel prav nič dinamičnega. Kar se vožnje tiče. Zato pa je videz tisti, ki lahko za zmeren denar prepriča marsikoga. Govorim o osnovnem modelu, ki stane s popustom dobrih 13 tisoč evrov, tale pa je že okoli 18, tako da dvakrat premislite, če jih je vreden.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai i30 coupe 1.6 CVVT iLook
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1591
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 6.300
največji navor v Nm pri vrt./min 156 pri 4.850
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4300 x 1780 x 1465
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 378
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1262 (558)
največja hitrost v km/h 192
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,8/4,8/5,9
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 14.220
cena testnega vozila v EUR 17.580
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.940

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |