Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Maksi fiesta

Ford B-max 1.6 duratorq TDCi titanium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Z B-maxom smo se v uredništvu dobro spoznali že lani, ko smo ga z bencinskim motorjem v nosu zapeljali vse do Korčule. Bil nam je všeč, a porabil je preveč. Sedaj je tu varčnejša dizelska alternativa.
Maksi fiesta
Foto: Anže Jereb, Miha Kokalj
13. 1. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

drsna vrata na boku povečajo funkcionalnost
kompaktne mere skrivajo veliko prostora
višje sedenje zagotavlja boljšo preglednost
majhen dizelski agregat je dovolj zmogljiv
vozne lastnosti so Fordovsko odlične
petstopenjski menjalnik je natančen
pri 130 km/h hrupa v kabini ni preveč
motor ni pohvalno varčen
prtljažnik je zaradi kompaktnih mer vozila kratek
avtomobil je glede na majhnost precej težak
varnostni pas ni nastavljiv po višini
z upoštevanjem popusta je cena zelo konkurenčna
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (10 glasov)
video test ford B-max 1.6 duratorq TDCi titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

B-max s svojim prihodom ni odkril novega razreda, ker enoprostorske malčke poznamo že dolgo. Je pa prvič ponudil nekaj zanimivih rešitev, ki so funkcionalnost dvignile na višji nivo. Med najpomembnejšimi so vsekakor drsna vrata na boku in odsotnost stebrička med prvim in drugim parom vrat. Seveda smo takšno rešitev že pohvalili, a jo velja še enkrat, ker je to dejansko eden od najbolj prepoznavnih elementov avtomobila. In funkcionira, vstopanje je enostavnejše, ravno tako postavljanje otroškega sedeža na zadnjo klop.

Morda lahko na tem mestu še enkrat poudarim, da je B-max majhen avtomobil. Zatorej, če iščete novo družinsko vozilo, za razvajene verjetno premajhen. Deset centimetrov je le daljši od fieste, pa čeprav zaradi visoke konture deluje večji. Potnikom so sicer namenili dovolj prostora, je pa posledično za družinsko rabo premajhen prtljažnik, ki bo marsikomu dejansko prekratek, četudi dovolj visok. Ostalo? Vozne lastnosti so za razred nadpovprečne, ker Ford pač iz svoje kože ne more, položaj za volanom je dober; ker se sedi nekoliko višje, je dobra tudi preglednost. Armaturna plošča ima za odtenek preveč stikal in premajhen zaslon, to pa sta tudi edini zameri.

V majhnih avtomobilih kupci večinoma izbiramo bencinske motorje, ker so vedno cenejši od dizelskih in ker se ne vozimo toliko, da bi se splačalo. B-max je majhen avtomobil, a smo vseeno na test vzeti še takšnega z dizelskim motorjem v nosu, če res ne morete brez njega.

1,6-litrski TDCi je nekoliko šibkejši od litrskega bencinskega ecoboosta in ponuja 70 kW. Da je moči manj, se čuti, a ne preveč, ker ima ta motor kar precej navora in lepo potegne že iz nizkih vrtljajev. Seveda vas ne bo pritisnilo ob sedež ob pospeševanjih, je pa čisto dovolj živahen in tudi na avtocesti se boste z lahkoto in v miru oziroma tišini vozili 130 km/h, kljub temu da je prestav le pet. Jaz sem se z njim zapeljal do Milana, se pravi na dolgo pot po avtocesti in mi je pri 130 km/h ob koncu poti povprečno porabil 5,6 litra. Malo, glede na bencinarja, a vseeno ne pohvalno malo, ker sem se vozil res lepo. Malce k porabi verjetno prispevata večja masa avtomobila in predvsem višina ter z njo povezan količnik zračnega upora, je pa res, da je še vedno ugodna. Še pol litra dol pa bi bila super.

Tale B-max ima enak paket opreme kot prejšnji, kar pomeni, da je dodobra založen in prepričljiv, edina sprememba je dejansko vzvratna kamera. Ta je postavljena na dobro mesto in se ne umaže hitro, zato jo priporočam, če niste najbolj vešči vzvratnega parkiranja, le dobre oči morate imeti, ker je zaslon, na katerem se prikazuje slika premajhen. Za B-maxa z dizelskim motorjem boste morali odšteti okoli 1.300 evrov več od bencinarja, a bo vaša povprečna poraba manjša za vsaj liter in pol, morda celo za dva. Če se vozite veliko, potem preračunajte, kdaj boste pokrili razliko, vseeno pa je prednost bencinskega motorja bolj miren tek in nekaj več moči. Sicer pa boste za točno takšen avtomobil odšteli 19.000 EUR, lahko pa tudi precej manj, ker Ford zadnje čase ponuja neverjetne popuste.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford B-MAX 1.6 duratorq TDCi titanium 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 3.800
največji navor v Nm pri vrt./min 215 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na prednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4077 x 1751 x 1604
medosna razdalja v mm 2489
prtljažnik v litrih 320
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1310 (470)
največja hitrost v km/h 173
pospešek 0-100 km/h v s 14,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,6/4,0
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 15.910
cena testnega vozila v EUR 18.180
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.850

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |